H26

40 3 2
                                    

Ik was tijdens de les heel de tijd aan het nadenken. Hoe zouden ze het weten, zou Pansy iets hebben gezegd?
Maar ik kreeg niet de kans om na te denken want Snape stond plots voor mijn neus. 'Juffrouw Black, kan jij mij het antwoord geven op de vraag?' Ik raakte in paniek wat was de vraag? Snape had door dat ik de vraag niet had gehoord.
'Juffrouw Black, u kunt beter opletten in de plaats van na te denken over u zielige probleempjes.' Ik fronste mijn voorhoofd. Zielige probleempjes?! Alsjeblieft zeg ik zit met dezelfde problemen als hij! Ik denk dat hij occlumentie ofzo heeft gebruikt want plots draaide hij zich woedend om. Ik keek hem onschuldig aan en n1 een paar seconden oogcontact te hebben draaide hij zich gewoon terug om.

Na de lange les van Snape kwam Luna naar mij, 'ik weet waarom we deze les hadden.' Ik schrok en pakte haar mouw, ik trok haar mee helemaal tot de bibliotheek. Ik keek even rond om te kijken of er iemand was. 'Vertel.' Zei ik. 'Dus Dumbledore heeft voorgesteld om deze les te hebben, zodat we ons bewust zijn van het gevaar en ook dat we weten hoe wij ons ertegen kunnen beschermen.' Zei Luna op een fluistertoon.
Ik knikte, 'best logisch.' Luna knikte, 'en ik denk dat Dumbledore meer weet', aan mijn verbaasde blik zag ze dat ik het niet begreep, dus vervolgde ze :' ik denk dat hij weet wat er nog gaag gebeuren.' Ik knikte ,' en hij wil ons met deze les voorbereiden.' Luna knikte ernstig, 'ja inderdaad.'

Al snel was de woensdag voorbij, de volgende ochtend. De zon straalde zachtjes door het raam van de Slytherin Comon room, waardoor deze werd opgevuld met een mooi groen licht. Het haatdvuur brandde zachtjes ik keek op de klok en zag dat het nog maar 6 uur was. Ik zuchtte. Plots tikte er een uil tegen het dakraampje, met een kleine zwaai van mijn toverstok opende het raampje en vloog de grote uil naar binnen. Ik kende die uil precies van ergens, maar ik weet niet van waar.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 22, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

THE STORY OF MY LIFE, AS A BLACK|| NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu