4:46 Pm- M.A.T.A academy.
Kelihatan beberapa orang Ejen muda yang terbaring seperti lepas dikalahkan seseorang.
"boleh tahan Korang ni... Nampaknya ada tiga orang lagi yang aku kena uruskan."
"Erghh... Cepat Korang, Kita kena kalahkan dia cepat"
Ali yang nampak sudah penat memberi arahan kepada Alicia dan Roza yang berada berdekatannya. Mereka bertiga kelihatan penat lelah. Masing² mengacukan senjata mereka kearah seseorang."Hehehe, Tu pun kalau boleh la."
Orang itu mengacukan pistol nya.
"Bakudan!".
.
.
.
.
.
.
.
Beberapa minit lepas..Bilik kelas techno."Alice, kau ok ke?"
Ali bertanya pada Alice. Dari tadi dia tengok Alice yang selalu tidur dan kadangkala mengurut kepalanya sendiri."Ok je... Cuma.. pening sikit."
Alice menjawab sambil meletakkan kepalanya di atas meja."Aku rasa kau tak ok lah."
"Ok je ni.. migrain kot.. nanti eloklah.."
"Ok, kalau kau rasa camtu."
Alice bangun dari kerusinya
"Aku, nak pergi tandas jap...""Ok"
Alice keluar dari bilik itu lalu berjalan menuju ke tandas.
.
.
.
.
.
.
.
Waktu dia nak balik semula ke kelas. Alice terserempak dengan E.Geetha.
"Alice? Nak pergi mana tu?""Saya pergi tandas tadi."
Alice menjawab dengan lesu.E.geetha berasa sedikit pelik.
"Ok. Cepat masuk kelas.""Baik Ejen Gee-"
Alice terjatuh betul-betul depan E.Geetha."Alice, Kamu ok tak ni?. Kalau rasa tak sihat jom pergi restroom."
E.Geetha membantu Alice untuk bangun."Ok..."
Alice tak bermaya. E.Geetha membawanya ke restroom.
--------------------------------------------------------------Setelah sampai di Infirmary, Alice disuruh untuk berehat disitu untuk seketika.
"Kamu ni ada masalah kesihatan apa-apa ke? Ni dah dua kali kamu masuk Infirmary."
E.Geetha bertanya untuk mendapatkan kepastian.Alice hanya menggelengkan kepalanya.
"Ok, Saya nak kena cepat ni. Kamu rehat elok-elok ye."
E.geetha mengatur langkah ke pintu Infirmary.Tanpa E.Gheeta sedar, Alice sedang mengacukan pistol kearahnya dari belakang.
"Suimin."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Di bilik kelas techno."Lambatnye E.Geetha ni. Kelas dah nak habis masa dah."
Ali memeriksa jam di phone nya."Pelik jugak. E.Geetha tak pernah lewat sebelum ni. Kenapa Harini tiba-tiba?"
Kai mengurut dagunya."Dia sibuk kot."
"Kalau dia ada hal nak buat sekali pun,
Dia akan maklumkan dulu."
Kata bulat.Tiba-tiba Alice memasuki bilik itu.
Dia nampak lebih segar dari sebelum dia keluar."Alice, kau ada jumpa E.Geetha tak?"
"Tak, dia tak datang kot?"
Alice menjawab."Tapi, tadi aku nampak dia kat Cafeteria."
Kai memberitahu dengan hairan."Takpelah. Jom, kita kena pergi briefing room."
Kata Alice."Ada misi ke? Awalnya.."
Alice hanya tersenyum.
YOU ARE READING
EJEN ALI :future chlid (BM)
Fanficmacam yang Korang tau Ali, seorang ejen M.A.T.A yang cemerkap tetapi telah banyak dapat pehargaan dari mentor dan kawan² ejen-nya terutamanya dalam kejayaannya mengalahkan Niki. suatu hari Ali dikejutkan dengan kedatangan seorang perempuan yang ber...