Gül Matemi

72 7 4
                                    




❝ Gül Matemi ❞

🥀

Gül kuyusu, kırmızı yaprakların doluştuğu karanlık boşluğun hoşluğu. Göğün kızıllığı, akşam güneşinin kayboluşu arasında süzülen yüzlerce yaprak, cehennem ateşinden bir katre yere damlamış sanki. Kırmızı yaprakların uçuşup, gül kuyusuna doluştuğu yerde göğüs oluğuna dolan yapraklarla kızaran, allaşan, süslenen bir kız.

Kırmızı elbisesi gül yapraklarından... Biri dokunsa üryanlaşacak bedeni. Kanın en koyu tonu dudaklarında, yanaklarında utancın, heyecanın rengi ... Kırmızıya yakın, siyaha uzak al rengi.

Gül kuyusunun başında, avuçlarında en koyu gül yaprakları, gülden elbiseli, gülden güzel, gül kadar kırmızı ... Gülru.

Dibi görünmeyen bu kuyunun başında, dikenlerden taç takmış adamı beklemekte. Gülru'ya sorulsa o adam gülden oluşmakta çünkü Süreyya, Hz. Yusuf güzelliğinde, kendine has gönülçelen, ayartıcı, hoş bir güzellik ... Gül kuyusunun en taze yaprakları yuttuğu biran da Süreyya en nadide tebessümü, en ayartıcı bakışıyla bakmakta.

Gül hasadı gelmeden, gönlünü çaldığı Gülru'nun yüzüne bin bir büyücünün kitaplarında dahi formülü olmayan kendine has o kokusunu bağışlamakta.

Süreyya'yı sevmek uğruna onca azaba girilecek bir suç mu?

En büyük günah, Süreyya'yı gönlünde yer edindirtmekse şayet Gülrü bir suçlu mu?

Onu doğurduktan sonra terk ettiği söylenen annesinden ayrı, aklı beş karış havada üvey kız kardeşleri ile birlikte Isparta'nın güzide semtlerinden birinde ona hayatı zindan eden büyük hanım ve kimi zaman nerede olduğu belirsiz babası ile birlikte yaşarken en büyük günaha ortak olacağından  bi'haber hayatına devam eden Gülru'nun güllerin diyarı Isparta'da yaşadığı aşkına şahit olacaksınız. Isparta'nın en varlıklı ailelerinden olan İpekçilerin uğruna gencecik kızların hastalıklara  düştüğü Yusuf suretli Süreyya'sına gönlünü kaptırdığında tüm kindar gözlerin altında Isparta' da yaşamaya devam edebilecek mi?
Annesinin vaktinde köydeki bir gençle kaçtığı bu yüzden babasını bıraktığı dedikoduları gezinirken geçmişinden gelen bu leke Süreyya 'ya olan sevgisini kanıtlamada engel olacak mı?

Peki günahları?

Bu hikayenin tek masumu bembeyaz goncalarını açmış gül tomurcukları.



Gülru'nun en büyük günahı sadece Süreyya mıydı?


Keyifli okumalar!
Bölümlerimiz temmuz ayında seri bir şekilde gelecek!

Gül MatemiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin