💕Berbincang 💕

22 3 0
                                    

" Hyung, kita balik la... Kita hantar Kris balik dulu ..... Dia nangis kuat sangat ni ..... Kita hantar kat hoseok dulu... Lepas Kris dah bertenang, kita bagitau perkara ni kat hoseok..." Kata Namjoon ..sambil menenangkan Kris.

" Ermm.... Oklah....aku rasa pun macam tu juga... Kita balik dulu.

Sebaik sahaja sampai..Mereka turun dari kereta...Hoseok yang sedang berehat di taman terdengar bunyi tangisan.... Fikiran nya pada waktu itu hanya ada pada Kris..
" Kris...!!!" Nama Kris keluar dari mulutnya.

" Hyung!! Hyung!!! " Panggil RM.

" Kenapa dengan Kris ni ,Hyung??? " Tanya Jungkook yang berada di situ lalu mengambil Kris dari RM.

"Kris kenapa??" Tanya jhope.

Dia berlari mendapatkan jhope... Setelah beberapa minit berada di dalam dakapan jhope, Kris berhenti menangis.

" Mesti dia dah selesa sangat dengan jhope. Sebab itulah , dia dah tak nangis bila dengan jhope. " Kata Suga...

" Kris tak suka aku ke??....huhuhuhu " tanya Jungkook... Dia berpura pura menangis supaya Kris melihatnya.

Malamnya......

BTS!!! Berkumpul di bilik Jhope... Cepat..." Arah RM.

Member BTS yang lain dengan cepat ke bilik Jhope... Kecuali jhope kerana dia sudah lama berada di biliknya.

" Jhope, kami nak cakap sikit... " Kata Suga.

" Pasal apa ??" Tanya jhope dengan ringkas sambil memakaikan Kris baju tidur .

" Pasal Kris" balas Suga pendek .

Jhope memandang Suga dengan penuh tanda tanya...

Setelah kesemua para bangtan datang ke bilik jhope, RM memulakan pembincangan.

" BTS, Aku ada benda nak cakap sikit." Kata RM

" Apa dia Hyung ??" Tanya V sambil memeluk bantal TATA BT21.

RM memandang Suga . Suga menggangguk.

" Sebenarnya, masa aku teman Suga pergi beli barang, aku bawa Kris sekali...
Dalam perjalanan... " Kata kata RM terhenti di situ lalu memandang Kris yang sedang bermain dengan mainan BT21.

" Apa yang terjadi ,Hyung?????" Tanya Jimin...

Jimin memandang Suga. " Suga Hyung, cakaplah... sebenarnya apa yang berlaku? " Tanya Jimin dengan tidak sabar...

" Masa dalam perjalanan, Suga tiba tiba brek mengecut, nasib baik Kris dan Suga tak apa apa... Tiba tiba muncul seorang nenek tua , pakaiannya seperti ahli sihir. Mula mula , aku ingatkan dia nenek biasa je... Lepastu, Nenek tu memandang kitaorang dengan penuh marah .. Dia bergerak ke cermin yang berdekatan Kris. Dia pandang Kris dengan penuh rasa marah.. Kris yang sedang Leka bermain mainan kuda yang diberikan jhope Hyung sebelum naik kereta pandang ke belakang. Sebaik sahaja dia memandang muka nenek yang memandangnya dengan penuh marah itu, dia menangis dengan kuat.. " kata RM.

" Lepastu, macam mana Korang bertiga boleh selamat dari nenek itu?? " Tanya Jungkook.

Kini Suga pula yang menyambung cerita RM itu." Tiba tiba ada seeokor anjing datang lalu menggigit kaki nenek itu. Aku cepat cepat pandu kereta pergi dari situ.. Nenek itu macam nak rampas Kris dari kita ... " Kata Suga.

" Tapi, aku tak rasa nenek itu seorang nenek yang baik.. aku rasa mesti dia nanti nak dera Kris. Sebab Suga cakap dia tenung Kris dan cuba nak apakan Kris kan.. Mesti dia nak sesuatu dari Kris . " Kata Jin.

Semua member menggangguk.

" Aku rasa macam tu juga" Kata Taehyung.

Jhope memandang Kris. Dia risau akan keselamatan Kris. Walaupun baru beberapa hari bersama Kris, Dia sudah seperti Appa sebenar Kris.

" Aku tetap akan lindung Kris... Tak kiralah apa pun yang terjadi. " Kata Jhope.

Semua member BTS memandang ke arah jhope. Mereka kagum dengan semangat jhope melindungi Kris.

JHOPE appaWhere stories live. Discover now