Bevezetés

14 4 2
                                    

Szia kedves olvasó!

Ha erre tévedtél, nagyon unalmas napod/délutánod/estéd lehet, ugyanis ez nem egy sima Wattpad sztori. Ez A Wattpad sztori. Lényegében azért találták fel a Wattpadot, hogy ezt a sztorit most olvashasd.

Leszögezném, ilyet máshol nem találsz, ez csakis nálam található meg, egyedi minőségben.

Valószinűleg az ok, amiért itt vagy, az az, hogy szeretnél olvasni egy jó kis klisés történetet. Így tehát jó helyen jársz, ugyanis itt mindent megtalálsz. Ez a sztori itt a nagybetűs KLISÉ.

Viszont leszögezném, hogy semmi bajom nincs a klisés sztorikkal. Mind tudjuk, hogy nincs olyan történet, amiben ne lenne legalább egy-két klisé, ami tényleg nélkülözhetetlen. Én is írtam olyan sztorit, ami konkrétan egy klisére épült, és nem szégyellem, ugyanis mindenki kezdi valahol. Mindenkinek szíve joga, hogy milyen történetet ír, felőlem akár egy vécéző elefántról is szólhatna. A lényeg annyi, hogy minden sztorinak vannak sajátosságai, viszont vannak olyan dolgok, amikre figyelni kell, ha valaki könyvet ír, és hogy segíthessek a Wattpad sarjainak, ezeket most felsorolom.

1. Tudnod kell a határokat, és figyelned kell arra, hogy ne feszítsd túl a húrt. Lehet olyan történeted, amiben balesetet szenvednek a főszereplő szülei, viszont ne tegyél bele annyi traumát, ugyanis ez rossz hatással lehet az olvasóidra, akik átélték azt. Például ha könyvet írok, lehet hogy a főszereplő egyik rokona daganatos betegségben halt meg, viszont ha ilyenről írsz, figyelj rá, hogy ne az egész erről szóljon, maximum három fejezetenként legyen a betegségről 2-3 mondat, MAXIMUM.

2. Ha kamaszokról írsz történetet, mindig képzeld magad a helyükbe. Például ha meghalt a főszereplő kutyája, logikusan azt nem a crusshának sírja el, inkább a szüleinek/ családtagjainak, akkor is, ha az egyébként nem olyan izgalmas. (Nyilván ez lehet máshogy is, ez csak egy példa a kamasz videlkedésre)

3. Ha bármilyen valós tényről/problémáról szóló könyvet írsz, figyelj a kutatómunkára, a legtöbb esetben az a legfontosabb. Ha egy betegségről írsz, nézz pontosan utána több helyen is a gyógymódra, orvosságra, kezelésekre, hogy általában hány napig-hétig tartják bent a beteget a kórházban, stb. Ezek fontos dolgok, ha kell akár heteket is tölts el vele, viszont fontos, hogyha ilyen könyvet írsz, ne adj át valótlan információkat az olvasóidnak.

4. Az egyik legidegesítőbb dolog egy egyébként jó történetben, ha képet szúrnak be az emberek outfitjéről/ételéről/ igazából bármilyéről, a lényeg hogy idegesítő. Sokkal jobban jársz azzal, ha leírod a kinézetét pl a ruhának. Elhiheted, az emberiségnek van annyi képzelőereje, hogy összerakjon fejben egy outfitet.

5. Figyelj a helyesírásra. Nem ciki rákeresni google-ben egy szóra, csak ne hagyj benne semmiképp helytelen szavakat/mondatokat egy történetben.

Ez lenne tehát az az öt pont, amit egy írónak be kéne tartania /SZERINTEM/, mert nyilván, ezek nekem jutottak eszembe, de azt hiszem, nem vagyok vele egyedül. Nyilván, ha valaki beleolvas az írásaimba, láthatja, hogy még énis bénázok, vegyük például a Szent Johanna gimi ff-emet. Na, azt kezdtem 2020 őszén, azóta pedig annyit fejlődtem, hogy össze sem lehet hasonlítani. Ezzel pedig csak annyit szerettem volna elmondani, hogy bárkiből tud jó író válni, csak pár szabály van, amit érdemes betartani.

Visszatérve viszont a történetre, ami a klisékről fog szólni.

Előre pontosan nem tudom, hogy milyen történetek lesznek benne, de abban biztosak lehettek, hogy minden rész új, független sztori lesz.

Előre leszögzném, hogy a történetben találhatóak lesznek trágár szavak, 18+ jelenetek, és helyenként erőszak is.

Röviden ennyi a leírás, a következőkben pedig nem nagyon fogtok írói megjegyzéseket látni, csak magát a sztorit olvashatjátok.

Jó szórakozást hozzá!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

A klisé fogalmaWhere stories live. Discover now