Aku Danisha Syafiqah atau nma panggilanku eyqa.. Aku seorang budak yg amat pendiam Dan selalu d buli oleh Danish Faqih hanya kerana penampilanku dan aku di gelar budak nerd. Aku berumur 17 tahun dan 1 kelas bersama Danish Di sekolah.. Kini bermula lah kisah aku yg pertama dibenci kini menjadi cinta ...
%Sekolah%
Hoiii!!! Budak Nerd kau sini jap,panggil Danish ketika aku hendak masuk kedalam kelas.
Apa! Tak boleh ke kau panggil aku elok2 haa!! Kataku lagi
Amboii dah pandai menjawab kau sekarang ehh..NI kau buatkan homework aku ni, aku nak homework ni siap sebelum ckg Hara sampai, katanya lagi..cikgu Hara merupakan cikgu mathematics .
Asal aku pulak kena buat keje kau, kau buat ahh sendiri ..kataku lagi
Hoiii!!!budak nerd kau jgn nak melawan ckp aku ehh, aku sempuk kau guna buku teks ni kang, sia-sia muka kau tu lebam, ugutnya lagi
Ok ok aku buat, dah lah aku nk masuk kelas dulu..
Semasa aku nk masuk kelas aku membuka pintu dan BUKK!! Air yg didalam baldi terus terkena ke baju uniformku..semua org dalam kelas dan termasuk Danish mengetawakan aku..aku berlari ke tandas dengan tangisan yg tak dapat ditahan-tahan lagi.
%TANDAS% Eyqa p.o.v
Tak guna kau Danish!!!aku benci kau, aku benci!!! Apa salah aku sampai korang buli aku mcm ni..kataku lagi dalam tangisan..aku melihat diriku di cermin,,Apakah gara-gara penampilanku yg begini sbb aku dibuli, Apa salahnya aku memakai baju kemeja dan memakai spek yg besar, bukannya aku menyusahkan mereka,,kataku dalam hati sambil mengeringkan bajuku dan terus masuk ke kelas..
%KELAS%
Hoii!! Mna aku punya buku maths, kau dah siapkan belum? Tanya Danish..
Belum lagi, kejap lagi aku siapkan, kataku dengan suara terketar-ketar..
Setelah selesai aku menyiapkan homework Danish yg disuruhnya aku buat sebentar tadi, aku lantas memberikannya kepada Danish dan cikgu Hara pun masuk ke kelas tuk mengajar..