1. Bölüm: Salat ve Selamın Manası ve Ehemmiyeti

66 3 0
                                    

SALAT ve SELAM NE DEMEKTİR?

Salat kelimesi , Kuran-ı Kerim 'de pek çok yerde geçmekte ve değişik anlamlar ifade etmektedir. Buna göre salat, ''istiğfar etmek ve güzel duada bulunmak, namaz kılmak ve kıldırmak övmek ve tazim etmek , destek vermek ve yardım etmek '' gibi manalara gelir. Yine Allah 'ın bir kimseyi iyilikle kuşatması, Allah'ın rah,et ve bereketi, bereketin sarıp kuşatması gibi pek çok anlama gelmektedir.

Kısacası salat, Allah'tan rahmet , melekletden istiğfar, müminletden hayır dua manasına gelir.

İslam kelimesi ile aynı kökten gelen selam ise '' selamet , esenlik' emniyet, güven huzur, rahatlık, sağlık, barış, iyi netice ve kurtuluş'' gibi manalara gelir.

Selam, Allah'tan kişiye hem barış, huzur ve güven dileği hem de dostane bir ilişki teklifidir. Yani selam veren kişi şunu demek istiyor''Allah' ın selamı, rahmeti, bereketi üzerinize olsun, Allah'ın koruması ve muhafazası üzerine olsun; Allah seninle olsun;  Allahla betaber olasın ; ben müslümanım , benden sana zarar gelmez, benden yana selamettesin ve benden sana hiçbir kötülük dokunmayacaktır.''

Böylece müminler arasında dostluk, güven ve karşılıklı iyi niyet gerçekleşmiş olur.Çünkü selam aynı zamanda duadır, bir müslümanın diğer müslüman kardeşi için hayır temennisinde bulunmasıdır.Zira kişi bir başkasına selam verdiği zaman bununla onun kalp huzuruna , sevinç ve sükunete kavuşmasını istiyor demektir.

Keza Allah'ın güzel isimlerinden biri ''es-selam''dır.Cennete de ''Darü's-selam'' demniştir.Cennet ahalisi de birbirleriyle karşılaştıklarında söyleyecekleri ilk şey ''selam'' olacaktır.
Semerkand ,O'nu selamlamak,Siraceddin Önlüer

O' nu Selamlamak (sav)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin