Keesokan hari, Zana datang lagi membawa makan tengah hari untuk aku. Kami makan dan bersembang lama. Bagi aku, ia sebuah kebahagiaan.
Aku pulang ke KL disebabkan tragedi yang amat menyedihkan. Sebab tu aku seronok bila Zana ada menemani. Sekurang-kurangnya aku tak sunyi.
"Kat JB kau takde awek ke?" tanya Zana, soalan yang membuatkan aku terkedu sekejap. Aku memang kawan baiknya sejak kecil tapi aku tak nafikan, aku pernah menyimpan perasaan terhadap Zana.
Memang perwatakannya kasar tapi ada masa, dia manja dengan aku. Wajahnya juga manis. Aku juga yakin, dia ada perasaan dengan aku dulu. Cuma mungkin malu nak mengaku.
Di JB, aku tak pernah ada hubungan istimewa dengan sesiapa. Kali terakhir aku bercinta ketika di universiti. Itu pun tidak serius mana, hanya suka-suka.
Lydia lebih seperti friend with benefit. Kami tiada komitmen cinta tapi kadang kala bersuka-suka dengan hubungan seksual. Beberapa kali kami tidur bersama dan selebihnya hanya ringan-ringan di kereta dan pusat karaoke.
Tapi Lydia bukan wanita pertama aku jamah. Di universiti berkali-kali juga aku lakukan hubungan terlarang. Maklumlah, jiwa tengah muda. Nak cuba macam-macam benda.
"Weh, aku tanya ni," teguran Zana menyedarkan aku dari lamunan. Dia masih menunggu jawapan rupanya.
"Tak weh. Aku takde awek pun kat sana. Sibuk kerja," kataku berbasa-basi. Aku ambil pinggan untuk dibasuh.
"Ingat semalam kau stim ingat kat awek," kata Zana. Aku terkejut. Aku stim? Bagaimana dia tahu aku stim?
"Waktu kau buka pintu semalam aku nampak. Gila ke pergi buka pintu pakai towel je. Stim pulak tu," Zana seakan dapat membaca fikiranku. Aku terdiam dan pipiku sedikit kemerahan. Kantoi busuk pula, haha.
"Serius la kau nampak?"
Zana hanya mengangguk. Fikiranku mula kotor. Hanya kami berdua dalam rumah itu. Setan ada di mana-mana.
"Kalau kau nampak, maknanya besar la kan? Pakai towel pun boleh nampak," aku bercakap sambil ketawa. Takut-takut kalau reaksi Zana buruk, aku boleh cover.
Tak seperti yang aku jangka, Zana tergelak. Gelaknya bukan main besar. Satu flat boleh dengar agaknya.
"Hahahahaha. Ye la tu besar. Entah-entah kau tak pakai boxer. Kalau tak pakai boxer, besar jari pun aku boleh nampak," katanya sambil gelak berdekah-dekah.
Sebagai lelaki, aku rasa tercabar. "Kau nak tengok ke?" Aku tanya. Terus dia berhenti gelak. Dia nampak tersentak.
"Tak nak aku! Gila ke apa kau," katanya, tetapi perlahan. Macam ada kemahuan yang disembunyi.
Aku teruskan basuh pinggan dan biarkan suasana sunyi membunuh momen awkward itu.
Tak lama kemudian Zana kata mahu pulang. Mulanya aku okay tetapi bila fikir balik, aku akan bosan nanti. Nak keluar pun belum ada mood. Jadi aku aku ajak dia stay. Aku cadangkan kami menonton Netflix dan dia setuju.
Aku buka filem The Boy Next Door. Itu hanya cadangan random dari Netflix dan aku tertarik sebab posternya nampak seperti filem thriller.
Kami duduk bersama di sofa. Sofa itu untuk tiga orang, jadi ada ruang sedikit antara kami.
Zana hari ini memakai t-shirt hitam dengan seluar tracksuit. Kepalanya masih dilitup tudung. Kadang-kadang mataku melirik melihat pehanya. Bentuknya bagi aku sempurna.
Filem itu rupanya ada babak seks. Dan ia sangat mengghairahkan. Bayangkan Jennifer Lopez diratah tubuhnya oleh seorang lelaki muda yang sasa.
Sepanjang filem aku dan Zana berbual tetapi apabila tiba babak itu, kami terdiam. Babaknya membuatkan zakar aku menegang dalam seluar dan aku agak pasti, Zana juga sedang tidak keruan.
Entah bagaimana aku beranikan diri untuk duduk lebih rapat. Perlahan-lahan tanganku menghampiri pehanya. Yang mengawal fikiran aku waktu itu bukan akal, tetapi nafsu.
Peha Zana aku sentuh. Dia masih diam dan matanya melekat pada tv. Babak seks itu sudah habis tapi nafsuku masih menyala.
Aku mengusap sedikit peha Zana. Terasa hangat. Zana menggerakkan sedikit kakinya tetapi masih diam. Aku semakin merapatkan badanku dengannya. Terhidu wangian Zana yang buatku semakin tidak terkawal.
Pehanya terus kuusap sehinggalah Zana memegang tanganku. Dia menggenggam tanganku dan memalingkan muka ke arahku. Kami bertentang mata dan masih tidak berkata apa.
Perlahan-lahan Zana merapatkan wajahnya ke wajahku. Bibir kami bertaut lembut. Aku menyambut bibirnya dengan kucupan mesra.
Aku fikir Zana belum ada pengalaman kerana dia hanya menyedut-nyedut bibirnya. Aku terpaksa mengambil peranan. Tengkuknya ku rangkuk dan bibir bawahnya ku sedut.
Perlahan-lahan aku juga cuba masukkan lidah ke mulutnya. Zana sudah mula merangkul tubuhku. Lidahku bertemu lidahnya dan kami saling berkuluman. Tangan Zana makin kuat memegang badanku.
Kami bertukar air liur dan aku beranikan diri untuk menyentuh badannya. Pinggangnya ku usap dari bawah ke atas. Zana mengambil peranan memegang tengkukku supaya bibir kami terus bertaut.
Perlahan-lahan, aku cuba mencapai tetek Zana.
"Emmphh!" Zana tersentak dan melepaskan ciuman. Aku hanya dapat menyentuh sedikit teteknya dari luar baju.
"Sorry, aku balik dulu," Zana terus melangkah keluar. Aku yang kaget dengan situasi itu hanya terdiam.
"Aku ada masukkan no phone aku kat telefon kau. Apa-apa nanti kau roger," kata Zana sebelum berlalu pergi.
Aku tersandar di sofa. Dapat aku rasakan batang aku masih keras berdiri. Ciuman yang aku takkan dapat lupakan sampai bila-bila. TV terus berbunyi tapi aku sudah tidak peduli.
#KawanWaktuKecil
YOU ARE READING
Kawan Waktu Kecil
RomanceKisah Ariff dan Zana yang terpisah 10 tahun. Tragedi membawa Ariff pulang ke Kuala Lumpur dan bertemu Zana. Masihkah ada sayang antara dua sahabat baik sewaktu kecil ini? Atau kini yang mendominasi hanya berahi?