Dámy a pánové, nesměle vás vítám u svého dalšího projektu!
Abych pravdu řekla, průvodcování je neoddělitelnou součástí mého života. Začalo to Průvodcem seriálovým světem a nyní je čas přesunout se zase o domeček dál, ale zároveň blíže k této oranžové platformě. V rámci psaní recenzí totiž projdu skrz naskrz literárními kousky a jako správný průvodce vám doporučím ty nejlepší perličky! Neprovedu vás totiž ničím jiným než tímto písmenkovým světem Wattpadu.
Nebojte, jsem si vědoma toho, že nejsem první ani poslední amatérský pisálek, který na Wattpadu nabízí recenze. Je nás upřímně mraky. Jsem ale rozhodně zastáncem toho, že každá reklama navíc, ač nemusí být lichotivá, se vždy hodí! Proto bych z těchto recenzí chtěla udělat něco jako bezpečné místo, kam se můžete beze stresu přihlásit a dostat tak názor na svojí knihu, ať už dokončenou či nikoliv. :)
V přední řadě mi nejde o žádné čisté kritizování! Nebudu sice mazat med kolem pusy, ale také nechci zraňovat vaše spisovatelské ego. Každý někdy začínal a ne všechny příběhy jsou určeny prestižním nakladatelstvím. O tom vím své! Mým cílem je tedy zprostředkovat vám reklamu a konstruktivní kritiku, která vás doufám posune dál ve vašem spisovatelském snu!
Kdo jsem, aneb představení je pro důvěru důležité.
1. Jsem mladou studentkou, vášnivou čtenářkou, dobrovolnicí, sportovkyní a na Wattpadu už nějaký ten pátek působím, ač jsem si teď dala více jak roční pauzu.
2. Psaní se věnuju již od malička, ale ještě jsem nepřišla na svůj osobitý styl, který by mě povznesl dál. Neberu se za žádného velkého spisovatele, také mám ještě co zlepšovat.
3. Mám za sebou již několik úspěšných betací, ale korekci pravopisu u mě raději nehledejte.
4. Jsem milý, ambiciózní a trošku více ukecaný člověk. Nejspokojenější budu, když na konci naší malé spolupráce budeme všichni spokojení, ač to třeba nedopadne podle představ. :)
5. Upřednostňuji následnou konverzaci mimo Wattpad, ale v nouzi mi nedělá problém využít i zdejší chaty. Na tom bychom se domluvili. :)
Co (ne)budu hodnotit, aneb proč se přihlásit.
1. Mé očekávání podle názvu. Ano, jako první hezky uvidíte můj názor jen podle názvu příběhu, aniž bych vůbec četla cokoliv dalšího.
2. Letmo se dotknu coveru vašeho příběhu. Nejsem žádný grafik, a tak do toho nebudu moc zabředávat. Spíše se zaměřím na to jak zaujme na první pohled.
3. Více se ale určitě podívám na anotaci. S coverem totiž tvoří dvojici, podle které se rozhodujeme, zda si knihu koupíme nebo přečteme.
4. Hodnotit budu samozřejmě i samotný děj. Respektive jeho originalitu, plynulost a logiku jednotlivých scén a postav. Ale také například dělení na kapitoly, jestliže je váš příběh má.
5. V neposlední řadě gramatika a pravopis. Nejsem korektor, a tak nepočítejte s tím, že najdu každou chybku. Zaměřím se na dílo jako na celek. Jak chyby ovlivňují požitek ze čtení nebo používání krátkých/dlouhých vět.
6. A jako poslední bod je hodnocení. Nechci dávat žádné hvězdičky, body, procenta ani nic podobného. Místo toho vše shrnu do kladů a záporů a připojím k tomu svůj celkový dojem. :)
Pravidla, aneb bez nich se to neobejde.
1. Nebudu hodnotit fanfikce, u kterých neznám původní fandom. Je to poměrně logické. Když neznám předlohu, snadno bych se ve vašem díle ztratila a nebo vytkla věci, které jsou normální vzhledem k předloze. Jen letmý výčet jaké fanfikce beru: Marvel, LOTR, Harry Potter, Divergence, Labyrint, Hunger Games, Twilight saga, Shadowhunters (a vše s nimi spojené), Stranger Things, The Vampire diaries... je toho mraky! V těch známých se zkrátka vyznám vždy, nebojte. :) Jediné, co je mi proti srsti, je DC studio.
2. U slovenských knih nechci řešit pravopis pochopitelně. Přeci jen se jazyky liší a hodnotit jiný jazyk z hlediska gramatiky a pravopisu mi zkrátka nepřísluší. :)
3. Slušné chování je základ. Jsem také jen člověk a můžu dělat chyby, nebo mi recenze může trvat déle než by měla. Prosím tedy o maximální trpělivost. To samé v případě, kdy zveřejním vaší recenzi a vám se nebude líbit.
4. Objednávky pište pod tuto kapitolu. Není to sice podmínkou, ale na jiných místech bych si toho nemusela všimnout či bych na to mohla dočista zapomenout.
5. Pokud se jedná o rozepsaný příběh, požaduju minimálně 3 zveřejněné kapitoly.
6. Přihlásit se může kdokoliv. Začátečník nebo pokročilý, dokončený nebo rozepsaný příběh.
7. Reklamace neberu! :)
8. A také kdo první přijde, ten dřív mele.
Objednávka, aneb vstříc velkému finále.
1. Název příběhu + odkaz na něj.
2. Autor, jenom pro jistotu. Ale předpokládám, že hlásit bude jen svá díla. :)
3. Žánr, u fanfikcí poprosím i o daný fandom.
4. Stav příběhu, dokončeno/rozepsáno + počet kapitol.
5. Zkrácený děj příběhu, ale vašimi slovy! Nechci zde anotaci. :)
6. Sdělte mi, jak se poslední dobou máte, také si to ráda přečtu.
7. Kde vás mám kontaktovat, discord/instagram. :)
Tak a to by bylo pro úvod vše. Už teď se moc těším na vaše příběhy! <3
ČTEŠ
Recenze od Teryny (ZAVŘENO)
Non-FictionPrůvodce nekonečným světem (ne)třpytivých perel v námi oblíbeném oranžovém světě Wattpadu. Volám všechny odvážné pisálky, aby zde naservírovali své dílo na zlatém podnose přímo mně pod nos. A já na oplátku po jeho zkonzumování napíšu velmi (ne)kvali...