" Jin Hyung , kebelakangan ini aku asyik mimpi Aneh... Aku dah tak tahan la... Diorang asyik mintak tolong." Kata Jimin.
" Aku pun kebelakangan ini mimpi juga.... " Balas Jin.
" Mereka asyik minta kita jaga Kris.... Mereka mengaku mereka ibu bapa Kris,Mereka juga berpakaian mewah, siap dihiasi dengan kristal. " Fikir Jhope.
" RM!!!" Panggil jhope .
" Kau percaya tak dengan mimpi yang kita semua tu??? " Tanya jhope.
" Ermm... Entah lah..." Balas RM.
Tiba tiba sahaja hp RM berdering
Rupa rupanya, encik Bang Si Hyuk menelefon nya." Pergilah jawab panggilan telefon dulu" kata jhope .
RM menggangguk.
Beberapa minit kemudian.....
"BTS semua.... Kita dipanggil oleh encik Bang Si Hyuk. Cepat..." Arah RM.
Semua member bersiap. Kecuali jhope..
Jhope menyiapkan Kris terlebih dahulu... dia tidak menyiapkan dirinya.Tiba tiba Suga masuk ke bilik jhope.
" Kenapa kau tak bersiap lagi...." Tanya Suga...
" Kalau kita pergi nanti . Siapa yang akan jaga Kris.." kata jhope. Dengan nada yang sayu.
" Aku faham... Tapi, .... Kalau Bang si Hyuk nampak Kris ni macam mana... Tentu dia akan soal macam macam.. Mereka akan salah faham nanti... "
Pesan Suga.Jhope mengambil hpnya lalu menaip mesej kepada seseorang.
" Kau buat apa tu... " Tanya Suga .
" Minta tolong seseorang jagakan Kris sekejap." Jawab jhope.
" Ohh...siapa??" Tanya Suga lagi.
Kris memegang tangan Suga. Suga mengambil Kris lalu bermain dengannya.
Setelah 1 jam..
Para member menaiki kereta kecuali jhope. Dia menunggu seseorang.
" Jhope Oppa!!" Satu suara menegurnya .
Jhope berpaling.
" Nah.. jaga elok elok tau.... Tolong rahsiakan hal ini daripada semua orang...Bye.." Kata jhope sambil memberikan Kris yang sedang tidur kepada perempuan itu.
" Siapa tu , Hyung??? " Tanya Jungkook.
" Ohh... Itu Kim Nayeon.. Aku minta tolong dia jagakan Kris sekejap." Terang Jhope.
" Baiknya dia.." kata Taehyung.
Mereka bertolak pergi ke syarikat HYBE.
Sebaik sahaja sampai mereka terus masuk ke bilik Encik Bang Si Hyuk.Di sisi Kris.
Kris dianggkat dan diletakkan di atas katil. Dia tidur dengan nyenyak. Nayeon turun ke bawah untuk menyiapkan makan malam .
Kris terbangun lalu menangis . Nayeon dengan cepat ke biliknya lalu menghalakan tangannya ke arah Kris. Kris menolak tangan Nayeon.
Nayeon dengan cepat mencapai botol susu dan juga anak patung BT21. Dia berikannya kepada Kris. Kris mengambilnya lalu memeluknya. Kris berhenti menangis.
Dia mendukung Kris dan membawanya ke dapur. Dia menyuapi Kris. Kris dilayan dengan baik.
Di sisi BTS....
" Kamu semua akan membuat persembahan . " Kata encik Bang Si Hyuk.
" Bila ???" Tanya RM.
" 2 minggu lagi ..... Jadi buat persiapan...Itu sahaja yang saya ingin bagitau " kata encik Bang Si Hyuk.
BTS keluar dari syarikat HYBE.
" Jom balik, aku rindu Kris ...."kata Jungkook. Si golden maknae." Haah, betul tu... Aku pun tak sabar" kata Jimin pula. Taehyung memeluk Jimin dari belakang.
" Aku ingatkan Appa dia je rindu... Rupanya .. ada juga orang rindukan Kris.. " kata Suga .
" Hahahahahahhahahahhahahahha" Jin ketawa terbahak bahak.
YOU ARE READING
JHOPE appa
General Fictionseekor anjing telah menarik perhatian jhope dan membawa jhope ke arah semak . Di dalam semak tersebut kelihatan seorang bayi lelaki yang amat comel. Dia membawa bayi itu bersamanya. Member BTS yang lain terkejut dengan apa yang dibawa jhope. Mereka...