TUMPAH

1.4K 48 1
                                    

Kami pun sampai di sebuah kedai makan di ibu negara. Kedai biasa je sebab well, aku tau la, abang Iqmal pun bukan banyak duit sangat. Belajar lagi, bayar bilik sewa lagi, nak praktikal lagi, dia pun pakai kereta viva je ni ha. Up grade sikit je pada aku, aku pakai kancil...haha...

Aku dah cakap dekat dia, takyah keluar makan, aku masak je dekat rumah, tapi dia nak juga ajak aku, katanya sebagai tanda terima kasih dia sebab tolong pasangkan perabot IKEA tu.

Selesai kami order makanan, kami pun borak-borak. Aku tanya dia fasal berapa lama dia buat badan, asal mana dan sebagainya. Dia bagitau aku yang dia buat badan selepas dia sekolah tingkatan lima. Masa tu dia buat biasa-biasa je tapi lately dia pun tak sempat sangat sebab banyak benda kena settle tapi masa dia ambi Diploma, memang dia tumpukan pada buat badan lah.

"Mesti ramai nak berkawan dengan abang kan?, ye lah, badan cantik macamni, tinggi, handsome kan?", puji aku sambil memegang bicep dia.

"Takde lah, biasa je la, lagipun abang masa Diploma dulu tak ramai kawan pun, sibuk duduk main gym, kawan pun dengan orang suka main gym dengan abang je", katanya.

Aku mengangguk sahaja. Lepastu waiter pun datang bawak air. Teh O Ais limau dan air suam untuk aku dan teh ais untuk abang Iqmal. Makanan kejap lagi tu ada la waiter bawakkan. Untuk makanan pulak, aku order nasi goreng padprik dan abang Iqmal order Nasi Goreng Ayam. Sedap agaknya sini. Tak lama kemudian, ada waiter bawak makanan kami.

Then, tiba-tiba abang Iqmal bangun, tapi terlanggar meja, habis air suam aku tumpah atas baju aku.

"Ehh! Sorry Mal, abang tak sengaja", katanya meminta maaf.

Aku pun mengambil tisu dan menyapu sisa-sisa air suam yang ada supaya tidak menyebabkan basah banyak baju aku.

"Alah, takpe, sikit je ni, saya pergi ke toilet kejap ye, abang tunggu sini", kata aku. Accidentkan? Nak buat macamane... bukannya dia sengaja pun. Aku pun berjalan meninggalkan abang Iqmal.

FARIS POV

"Okay, malam ni kau akan jadi milik aku Mal. Aku akan perkenalkan kau dengan 'adik' aku. Aku akan sesuatu di meja makan nanti yang menghendakkan kau ke toilet dan aku akan letakkan sesuatu dalam air kau satu lagi dan makanan. Aku nantikan.

Untuk menjatuhkan air, aku perlu bangun dan biar air tumpah atas baju dan seluar dia. Aku pun bangun dengan tiba-tiba dan menyebabkan air suam jatuh atas baju Mal.

"YES!!!, menjadi rancangan aku", getus aku dalam hati.

"Ehh! Sorry Mal, abang tak sengaja", kata aku meminta maaf. Kena la minta maaf, baru la nampak baik sikit kan? Ha gitu. Takde la dia suspicious ke apa.

Mal pun mengambil tisu dan menyapu sisa-sisa air suam yang ada supaya tidak menyebabkan basah banyak bajunya.

"Alah, takpe, sikit je ni, saya pergi ke toilet kejap ye, abang tunggu sini", kata Mal. Dia pun berjalan menuju ke toilet. Aku pun menjalankan kerja aku. Aku ambil pil dari dalam poket baju aku then aku campakkan ke dalam air teh o ais limau dia. Aku kacau-kacau bagi larut. Kebetulan, malam ni kedai ni tak ramai orang dan kami pun duduk di kawasan yang sedikit tersorok, jadi senanglah kerja aku oi! Haha! Aku pun tunggu je dekat meja dengan jayanya.

Lepastu, Mal pun kembali ke meja. Baju dia sedikit kering, mungkin dia guna tisu untuk keringkan baju dia.

"Okay ke Mal? Sorry la, abang tak sengaja", kata aku sambil tersengih.

"Eh, takpe bang, saya okay je, basah sikit, tapi takpe la", kata Mal. "Takpe ni makanan dah ada ni, kita sambung makan je ya, jom makan",sambungnya sambil tersenyum.

Kami pun makan makanan telah sampai ke meja. Selepas kami makan, aku bayar semuanya dan terus kami naik kereta dan menuju ke rumah. Dalam perjalanan balik ke rumah, aku tengok budak tu dah macam pening-pening dah.

"Yes, menjadi pun ubat tidur ni", aku tengok dia menguap dua tiga kali then aku cakap,

"Kenapa ni Mal? Mengantuk dah ke?".

"Aah bang, entah la kenapa, tiba-tiba pulak mengantuk, kepala pulak berpusing-pusing ni ha. Tiba-tiba je", kata dia.

"Baru abang nak ajak Mal pusing-pusing, tapi kalau macamni, kita balik je la ye", kata aku.

Dia mengangguk sahaja. Aku senyum.

Sesampai kami di rumah, setelah masuh, aku terus kunci pintu dan aku memapah dia menuju ke tingkat rumah dan terus masukkan dia ke dalam biliknya. Dia dah tak sedarkan diri. Ubat tidur tu dah menjalankan tugasnya secepatnya.

Aku pun menanggalkan baju dan seluarnya. Tinggal hanya boxer pendek yang dia pakai. Aku turut menanggalkan baju seluar aku dan boxer aku. Terpampang senjata aku yang sedikit menegang.

"Sabar ye 'adik' ku, nanti kau rasalah dia", kata aku sendiri.

______________________________

Apa jenis housemate la Faris ni ye. Oh, nama Iqmal tu Faris Iqmal dia saje je menyamar sebab nak rasa di Akmal tu,but saya rasa he went too far lah. He did too much!

Korang rasa macamane?

VOTE, SHARE and COMMENT!

Thank you.

CINTA INSAN BIASA (COMPLETED)Where stories live. Discover now