*****
"Abang boleh tinggal sini tapi peluang kedua tu tak mungkin saya akan bagi. Abang boleh minta maaf sebanyak mana pun yang abang nak, tapi mungkin makan masa untuk saya terima abang kembali dalam hidup saya. Abang duduklah sini sampai habis praktikal abang dan lepastu, abang keluarlah dan jangan sekali-kali cuba jumpa saya lagi", kata aku dengan tegas.
Aku takkan sekali-kali lupakan apa yang telah dia lakukan terhadap aku. Aku tak sangka orang yang aku suka sanggup buat aku macamni. Aku sukakan kau abang Iqmal tapi kenapa kau sanggup buat aku macamni. Sambil aku menangis mengenangkan apa yang telah berlaku.
Keesokkan paginya,
Aku dah mesej kak Wani yang aku MC dua hari sebab sakit perut. Takkan aku nak bagitau dia aku kena rogol dengan lelaki nak pula housemate aku. Memang nak mampuslah agaknya. Kak Wani kata okay sebab abang Ali ada tolong dia.
Aku pun hanya duduk di dalam bilik dan keluar hanya sekali sekala itu pun nak pergi mandi dan ambil makanan. Aku malas nak berjumpa dengan Abang Iqmal. Aku ni kalau nak ikutkan, takde la marah sebab aku suka je dia, dan aku pernah ada harapan nak tanya dia, yelah. Kot dia nak terima aku jadi boyfriend dia, tapi bila macamni, aku jadi tak tau nak buat apa. Tapi bila dia dah beria-ria minta maaf dengan aku, aku jadi kesian pulak. Aku buntu.
Lepastu, kalau korang nak tau fasal aku, aku ni jenis yang mudah kesian dan mudah let go things. Macam, aku ni jenis yang mudah melupakan. Tak mustahil aku boleh terima Abang Iqmal dalam masa terdekat ini. I don't know, tengoklah macamane.
Tiba-tiba aku lapar. Lapar pulakkkk... adoi. Aku pun keluar dari bilik dan aku tengok kasut dia takde dekat rumah. YES! Takde, bolehlah aku keluar. Aku pun pergi ke dapur. Cari makanan, lepastu aku ternampak satu bungkusan makan dalam bekas polistren dan atasnya ada tulis,
"Untuk Mal, makan ye."
Ni mesti dari Abang Iqmal ni, tak lain tak bukan. Sapa lagi yang duduk dalam rumah ni, takkan ada hantu kot. Kan? Tapi aku makan jugalah, sebab dah rezeki. Mak ayah aku ajar aku, kalau orang buat salah pada kita, kalau boleh maafkan, maafkan. Kalau tak boleh, cuba maafkan dan rezeki jangan ditolak. Rugi. Jadi, aku makanlah makanan tu dan aku akan cuba maafkan kau Abang Iqmal. Sedaya upaya aku.
Selesai aku makan, aku terus mandi dan masuk balik ke dalam bilik aku. Sakit di lubang aku dan semakin okay. Terima kasih pada ubat yang diberikan. Tapi aku masih lagi berjalan terkengkang-kengkang. Haha, bare in mind ya, sepanjang hidup aku, aku pernah buat benda ni dua kali sahaja, itu pun masa belajar. Horny sangat tetiba ada orang ni nak berkenalan dengan aku, aku pun okay je layan. Then kami buat perhubungan tu tapi itu atas kerelaan aku dan sakit tu takde la sakit sangat, sebab rela kan. Kalau tak rela macam semalam ni, memang sakit lah dah la Abang Iqmal punya tu besar, panjang pulak. Memang sakitlah. Yih, kenapa terbayang pulak ni? Adoi!!!
Hari pun dah malam, aku tengok jam ada telefon aku dah pukul 8.30 malam. Hmm, lama jugak aku tidur, aku percaya yang tidur ni mampu mengubat segala penyakit, at least for a while la. Tiba-tiba,
*tok tok tok*
Bunyi pintu aku diketuk. Ni mesti abang Iqmal ni. Nak buat ke tak? Hmmm, buka je la, kot di ada emergency ke kan...
"Mal dah bangun?", tanya dia.
"Tak tidur pun, kenapa ni?", tanya aku.
"Takde, abang ada bawak makanan untuk malam ni, kita makan sama nak?", tanya dia lagi.
Hmmm... Abang Iqmal ni, muka dah handsome, badan la tegap macamni, muscular, memang type aku lah sebenarnya. Buat baik macamni kan bagus dari dulu lagi, ni tak, buat benda tak senonoh macamtu, dah kau baru nak duduk ini. Apa lah,,, ha macamane Mal? Kau nak makan ke dengan dia ni.
"Okay, nanti saya ambilkan sudu dan gelas", kata aku.
Kami pun duduk dekat meja berdua dan makan. Aku memang tak kata apa-apalah. Aku tengok Abang Iqmal macam nak cuba mulakan perbualan.
"Mal, tak kerja ke esok?', tanya dia.
"Tak", jawab aku sepatah.
"Oh okay", dia hanya meng'ohkan saja.
Kami pun sambung makan dan makan sampai habis.
FARIS POV
Kau bodoh la Faris. Kau ikutkan nafsu kau sangat,bila dah jadi macamni, ha mula lah kau! Kau memang bodoh. Aku nak belikan makanan ni, agaknya dia nak makan ke makanan yang aku belikan ni? Hmm, lantak lah, cuba je lah.
Aku pun ketuk pintu bilik dia,
Tok tok tok!
"Mal dah bangun?", tanya aku.
"Tak tidur pun, kenapa ni?", jawab dia sambil bertanya.
"Takde, abang ada bawak makanan untuk malam ni, kita makan sama nak?", tanya aku lagi.
"Okay, nanti saya ambilkan sudu dan gelas", katanya,
Kami pun duduk dekat meja berdua dan makan. Dia memang tak kata apa-apalah. Aku macam nak cuba mulakan perbualan tapi tak tau nak mulakan macamane. Tanyaje lah,
"Mal, tak kerja ke esok?'
"Tak", jawab dia sepatah.
"Oh okay", aku hanya meng'ohkan saja.
Kami pun sambung makan dan makan sampai habis. Dah habis makan tu, kami pun pergi ke sinki. Aku bawak sisa aku, dia bawak sisa dia. Sesampai kami di sinki, AWKWARD! Aku memberanikan diri aku,
"Mal, abang nak minta maaf ye atas apa yang terjadi", kata aku perlahan.
Dia berdiam diri.
"Abang suka saya ke?", tanya dia perlahan.
Aku terdiam. Aku suka kau Mal sebenarnya, tapi aku tak pernah ada hubungan komitmen sepanjang hidup aku. Jadi aku tak tau apa yang aku hendak sebenarnya.
"Hmmmmm... tak tau lah", jawab aku. Kau bodoh kan? Kau memang bodoh kan Faris, setelah apa yang kau buat dekat dia, kau tak tau apa perasaan kau? Kau memang bodoh.
"Oh, okay", jawab dia perlahan.
END OF FARIS POV
_____________________________________
VOTE, SHARE and COMMENT!
YOU ARE READING
CINTA INSAN BIASA (COMPLETED)
TienerfictiePerhubungan cinta menarik antara Akmal Mustafa dan Faris Iqmal yang bermula dengan sedikit konflik yang amat menyakitkan hati Akmal. Namun, lama-kelamaan cinta mereka berputik, tetapi cinta mana yang tidak ada dugaan kan?