" Kris .... Nanti Appa awak datang... Gembira tak??? Tentulah Kris gembira kan.." kata nayeon ketika mendukung Kris.
Di sebalik semak , satu susuk tubuh yang kelihatan seperti nenek sedang memerhatikan mereka berdua.
Nayeon berasa tidak sedap hati.... Lalu , dia melihat kebelakang." Tak ada apa apa... Tapi, kenapa aku rasa macam tak selamat je.... Baik aku bawa Kris masuk bilik. " Fikirnya di dalam hati.
Dia mengambil Kris lalu membawanya ke bilik. Dia mengunci pintu...
"Bau apa ni???" Tanya Nayeon. Dia memeriksa Kris .." Alamak.... Kris..." Dia menghela nafasnya lalu membawa Kris turun ke bawah untuk mengambil barang barang Kris.
Tiba tiba.... Dia ternampak seorang nenek dengan berpakaian aneh sedang berada di luar. Dia meletakkan Kris di tempat yang selamat lalu mengambil hpnya.
Dia mendail nombor telefon jhope.
"Eh, kenapa Nayeon call aku??? " Tanya jhope lalu dia menjawab panggilan itu.
" Hello, jhope Oppa..." - Nayeon
" Yup, kenapa ni Nayeon. " - Jhope
" Ermm... Saya nampak ada seorang nenek tua berpakaian aneh.. dari tadi lagi dia asyik perhatikan kami berdua. Sekarang, dia dah tak tau kami berada di mana, tapi,.... Dia masih tercari-cari kami. " - Nayeon
" Nenek yang berpakaian seperti ahli sihir ???" - jhope.
" Haah"-Nayeon
" Kris kat mana???"-jhope
" Ada, dengan saya."- Nayeon.
" Kamu berdua masuk bilik... Jangan keluar selagi kami semua tak sampai di rumah kamu. Bila kami dah sampai nanti, saya akan call kamu"- jhope
" Cepat ... Kita kena pergi ke rumah Nayeon... Ada sesuatu sedang perhatikan mereka berdua... Cepat" arah jhope ...
Jhope memandu kereta dengan cepat.
Keadaan di dalam kereta sepi..Di rumah Nayeon
" Kris... Kris duduk sini tau... Unnie nak pergi ambil barang barang Kris sekejap. Kris kena senyap. Unnie pergi kejap sahaja" kata Nayeon kepada Kris .
Nayeon turun secara senyap senyap. Dia mengambil dengan cepat lalu berlari menaiki tangga. Tiba tiba , dia terjatuh.
Dia bangun dengan cepat lalu masuk ke dalam bilik . Dia mengunci pintu lalu duduk disamping Kris." Aduh, sakitnya... "Dia menggosok lututnya yang sakit.
" Sekarang, jom masuk bilik air... Unnie mandikan Kris ya" kata Nayeon.
Nayeon menuju ke bilik air yang terdapat di biliknya. Dia berharap jhope dan yang lain datang dengan cepat. Dia berasa amat takut.
" Sial, budak tu hilang.... Tunggu la nasib kau budak .. aku akan tangkap kau sebelum bulan purnama muncul. Kerana ketika bulan purnama muncul , maka kuasa kau akan menjelma. HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHH. Cucu tunggu sahaja NENEK ni datang ya" Kata nenek itu.
" Kita dah sampai .. cepat.... " Kata jhope kepada member nya lalu keluar dari kereta itu." Nayeon!!! Kris!!!!!" Panggil jhope.
" Hah .. mana kamu semua... 'BTS!'!! " Panggil jhope sekali lagi." Mereka semua terlelap.... Dalam kereta... " Kata Suga.
" Terlelap???... Tak mengapa la.. biar mereka tidur dulu... Aku nak pergi ambil Kris sekejap... Nak ikut??? " Kata jhope.
" Ermm... " Balas Suga pendek.
Mereka berdua mengetuk pintu rumah .
" Kenapa tak mesej dia dulu.... Nanti dia ingatkan orang lain pula" cadang Suga." Oh.. ok Hyung." Kata jhope lalu mengambil hpnya dari poket seluarnya.
Beberapa minit kemudian.......
" Kris... Jhope Appa dah datang... Jom balik... " Kata jhope sambil menghulurkan tangannya.
Kris ketawa....
" Nayeon, terima kasih tau.. Tolong jaga Kris sekejap. Kalau awak tak kisah, saya nak minta tolong jagakan Kris lagi.. sebab kami ada konsert 2 minggu lagi." Kata jhope.
" Tak ada apa-apa.... Boleh sahaja... Kris pun baik je... Comel pula tu... nah, barang Kris.. " kata Nayeon.
Jhope mengambil beg Kris lalu melambaikan tangannya kepada Nayeon.Suga yang mendukung Kris juga turut melambaikan tangannya kepada Nayeon.
YOU ARE READING
JHOPE appa
General Fictionseekor anjing telah menarik perhatian jhope dan membawa jhope ke arah semak . Di dalam semak tersebut kelihatan seorang bayi lelaki yang amat comel. Dia membawa bayi itu bersamanya. Member BTS yang lain terkejut dengan apa yang dibawa jhope. Mereka...