Section 5

223 12 2
                                    

صلوا علي النبي واذكروا الله ♥..
_
_
_
_
_

الحب مقطوعة موسيقية تتناغم فيها الأوتار لتنسج لحناً دافئاً من قلب الحبيبَين، وأنا هنا أحاول أن أسترجع ألحاناً وكلمات لامست مشاعرنا وعبرت عن حالات مررنا بها أو عشناها مع من نحب وددت أن أعرض لكم هذا الإحساس وكيف عبر عنه الفن.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

شمس بأبتسامة شر...... مصطفي اللي قولي انت مرتبط؟!
نظر الجميع لها وقهقهوا انها تحاول ان تضايق هذا المسكين اسر...
مصطفي وهو يتدعي التفكير...لا مش مرتبط

فرحت باالاجابه داخلها ولاكن ليست شمس بل داليدا فهي معجبه به نعم من اول نظره..
شمس....طيب كويس..وضحكت بخبث.

اسر وهو يكاد يطلق النار من عينيه...وانتي بتسأليه لي يااستاذه شمس..
شمس وهي تمثل الاستغراب والجميع يشاهد بأستمتاع...الله انا حره اسألوا ارتبط بيه احبه ملكش فيه..
اسر بعصبيه....لا ليا..
وهنا ايضا تعصبت شمس....ليك في بق عرفني وتبق مين عشان تقولي كدا..
اسر بفخر...ابق زوجك المستقبلي اذا كان عاجبك..

نظر الجميع بصدمه لم يتوقعوا ان يقول بهذه السرعه..
اسر بثقه...اي بتبصوا كدا لي اه بحب شمس وهتجوزها حد عندو مانع..

دخلت ميري عليهم وقالت...لو عليا لا معنديش مانع بس الرد للعروسه..
نظروا بفضول لشمس مع انهم متأكدين من اجابتها وهي الان في اشد مراحل الخجل..موافقه قالتها بهدوء وجخل قاتل.
اطلقت ميري وداليدا الزغاريييط..وبارك الجميع لهم بفرحه..

غرام...بكدا بعد مانتكلم في الموضوع بتاع بليل نقول للرجاله الكبار رأيهم اهم منكوا بردوا..
اسر...مفيش مشكله..
وجلسوا يشاهدون فيلم نام الجميع عادا غرام ضحكت علي مناظرهم المضحكه وهم نائمين وجلبت الكاميرا واخذات لهم صور كثيره للذكري وباالاخص اياد...

اغلقت التلفاز والنور وخرجت لكي تركض قليلا فهي تريد بعض الهدوء مع ذاتها..
وبالفعل ارتد ملابس الرياضه العباره عن سويتشيرت اسود وبنطال سيلفر وكوتشي اسود ورفعت شعرها علي شكل كعكه مبعثره واخذت هاتفها والايربودز خاصتها واخبرت والدتها كي لا تقلق وخرجت تركض قليلا..

وهي تركض قام بضرب يديها برجل كبير دون قصد اخرج السماعه من اذنها وقالت..
غرام بأعتذار...انا اسفه لحضرتك جدا مكنش قصدي..

الرجل بأبتسامه..ولا يهمك يابنتي محصلش حاجه....
رائته يحاول حمل الشنطه الكبيره من الارض ولاكنه كبير في السن ولا يقدر..
غرام بأبتسامه...خليني اساعدك ياجدي انت رايح فين..
نظر الرجل بحزن لها وقال...ارض الله واسعه يابنتي..
غرام بأستغراب....مالك ياجدي باين عليك مهموم تعالي نقعد شويه باين عليك التعب..

«دمعة شتا Teardrop» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن