Eight

20 4 2
                                    

Yoojung renung In Yeop . Bakul nya yang penuh di pandang . Semua ni , In Yeop belanja .

Jadi Yoojung tertanya , dia .. kenapa dia jadi baik tiba tiba ? Ada apa - apa berlaku ke ? Dia nak tanya tapi takut nak bertanya .

" Yoojung , harini kau nak masak apa ? Beli lah sekali . "

Yoojung angguk . Dia terus jalan ke bahan - bahan mentah dan dia ambik ikan segar .

Sebenarnya takde pun resepi dalam otak dia . Kaki dan tangan dia yang bawak dia ke sini . Dia renung In Yeop .

" Awak lah pilih makanan harini , saya boleh masakkan . "

In Yeop senyum . " Heh , okayy . "

.
.
.

" Masuklah . Soyoung ada kat dalam . Aku panggilkan . "

IU angguk . Teringin nak jumpa Soyoung , comel tu budak tu . Suka dia .

" Noona !! "

Soyoung panggil dia noona sebab dia tidaklah tua sangat . IU terus turun dan peluk Soyoung .

" Rindu noona tak ? "

Soyoung angguk . Beg plastik di pengang dan diberikan kepada Soyoung .

" Nampak , noona belikan hadiah . Nah . "

" Wah gomawo !! "

Pipi IU di cium dan IU ketawa tengok kecomelan Soyoung .

" Ha IU , mentang - mentang dah pisah tu , bila nak cari orang baru ? "

" Aku baru pisah lah , kau ni kenapa ? " Kata IU , menggulingkan matanya .

" Alaa kenapa noona pisah pulak ? "

Soyoung sedih . Dia suka 'boyfriend' IU tu , In Yeop . Dia baik .

" Hahaha , dia je yang anggap semua ni perpisahan , noona tak cakap apa - apa pun . " Kata IU dan senyuman sinis terukir di bibirnya .

.
.
.

" Soyoung nak bagitahu appa sesuatu ke ? "

Suga renung anaknya yang sibuk dengan telefonnya dan tersenyum dari tadi .

" Bagitahu apa ? Takde ape ape lah . "

Kata nya , pandang muka appanya sebentar dan kembali fokus kepada telefonnya semula .

" Betul ni takde pape ? "

Dia angguk . " Walaupun kamu dah ada boyfriend ? "

Soyoung terbeliak . Dia terus tutup telefonnya dan duduk dengan betul . " Ha ? Soyoung mana ade boyfriend , hahaha . "

" Taknak kenalkan appa dengan dia ke ? Makan malan ni , ajak lah dia ke rumah . Appa masak . "

Dia gosok kepala anaknya dan berlalu pergi . Soyoung renung mesejnya dan Min Seo .

Appa aku invite kau ke rumah malam ni , datang lah eh ?

Sure nanti aku datang , aku bawak abang aku boleh ? Dia takde penemanlah .

Soyoung terus lari ke bilik appanya untuk tanya . Ofc , appanya beri kebenaran . Soyoung lompat gembira , harap Min Seo tak nervous sangat .

.
.
.

" Alaaa hyung , ikut lah aku . Aku nervous . "

Tangan Minkyu di goncang - goncangkan . Minkyu mengeluh . " Malam ni tak boleh lah , aku sibuk . "

" Sibuk buat apa ? "

" Eh kerja aku untuk carikan duit bagi kau makan lah . Soalan pe kau tanya nih ? "

Min Seo mengeluh . " Aku gementar lah . "

" Gementar sebab ape ? Nervous kalau kalau dia tak suka kau lepastu kena pisah dengan Soyoung ? "

" Ha'ah , patut ke aku jadi diri aku ? "

" Percaya lah , kalau kau taknak semua aku cakap tu jadi , kau kena berlakon . "

Lepas cakap macam tu dia terus berlalu pergi . " Auch , apasal macam , macam deep sangat ? "

Hyung dia mesti betul - betul tak suka kan dia , dia menjengkelkan sangat ke ?

" Ohh tapi Hyo Seop free malam ni , kau kan rapat dengan dia , ajak lah dia . "

Kata Minkyu yang memberikan senyuman kepada Min Seo .

" Hehehe , Hyo Seop free eh ? Kau akan jadi mangsa aku hyung . "

Dia ketawa jahat . Minkyu renung mesej dia dan Hyo Seop .

Kau teman lah dia eh ?

Eih taknak aku , aku pula ikut nervous nanti .

Opss , aku dah bagitahu dia , dia gembira , maafkan aku weh .

Weh !! Tarik balik !!!

Minkyu terus diri tegak . Telefon nya di letak ke lantai dan dia sujud .

" Saya bersimpati atas pemergian kamu . "

" Kau dah kenapa ni Minkyu ? "

Tegur appanya yang mana terus buat Minkyu bangun . " Hehe hehe . "

Dia sengih - sengih dan terus masuk bilik nya . " Aku baru bunuh kawan sendiri . Huhu maafkan aku Hyo Seop . "

Dia renung telefonnya yang masih bising disebabkan Hyo Seop mesej banyak - banyak supaya tarik balik .

" Ah , fml . " Kata Hyo Seop dan mengeluh .

WEDDING •HWANG IN YEOP•Where stories live. Discover now