KEHEBATANKU

998 36 0
                                    

"Hafiz tu la ex abang", kata abang Faris perlahan.

"Sorry, sayang tak tahu", kata aku.

"It's okay..."katanya sambil memeluk aku.

"Kalau abang tak kisah, boleh abang cerita tak kisah abang dengan dia?, lagipun aritu abang ada janji kan?", kata aku sambil melepaskan pelukan hangat abang Faris.

"Ye ke? Abang ada janji eh?", selorohnya.

"Ye, ada.", kata aku pendek.

"Ok, ok, abang cerita, cerita dia macamni. Abang couple dengan dia time abang belajar diploma, masa tu abang jumpa dia dekat cafe. Dia tertumpahkan air dekat baju abang. Masa tu dia 1st year, abang dan 2nd year, so, kalau kirakan masuk U, abang senior lah, tapi rupanya umur dia dengan abang sama je. Dia masuk Diploma lewat sikit. Dia atlet, dia main badminton. So, memang popular jugaklah, walaupun dia 1st year tapi ramai minat dia. Cuma dia ni macam discreet sikit, yela kan, main wakil U, tak boleh la open-open sangat. Susah pulak nanti. Lepastu, dia mesej-mesej abang dan tiba-tiba kami macam rapat and kami declare yang kami as a coupe after 1 bulan kenal", cerita abang Faris.

"Abang pernah bersama dengan dia tak?", tanya aku. Soalan cepu emas but aku tak kisah sangat cuma nak tahu sahaja.

"Banyak kali abang bersama dengan dia. Nak pula masa tu abang dah duduk rumah sewa, abang pula menyewa sorang, memang abang selalu ajak dia datang rumah. Banyak kali juga buat dengan dia. Dia pun orang yang pandai goda abang", kata abang Faris.

"Oh, sayang tak pandai goda abang lah ke?", sambil aku pandang muka dia. Jeles. Aku akui, aku memang jeles, ye la, suami kita bercerita fasal kehidupan lama dia, kapel lama, now pulak dah jumpa balik, wowwww... back off, MF, memang aku jeles lah, Tapi aku buat biasa je, kita tak boleh tunjuk sebab kita akan buktikan dengan aksi. Hagitu.

"Lepastu, kalau abang rapat, apa yang membuatkan abang break off dengan dia?", tanya aku,cuba meredakan jeles aku.

"Selepas beberapa bulan kami bercouple, abang rasa dia terlalu rapat dan tiba-tiba at one point dia macam endah tak endah dengan abang. Abang rasa pelik, then dia selalu mesej-mesej padahal abang depan mata dia. Then abang intip apa dia buat dekat belakang abang. Rupa-rupanya dia ada lelaki lain. Abang ada rancang satu plan yang membuatkan abang dapat tangkap dia dengan lelaki tu. Abang cakap dekat dia yang abang akan balik ke rumah mama abang, tapi hakikatnya abang tak pergi mana-mana pun.

Abang pun keluarlah konon-kononnya nak balik. Dia tak hantar pun abang ke kereta, selalunya dia antar abang dan say goodbye, cium pipi abang bagai, but not this time. Abang keluar je la macam biasa. Bila abang dah keluar dalam 3 jam macamtu, abang ada nampak sebuah kereta wira hitam datang ke depan rumah sewa abang tu. Abang tengok dia bukan main lagi bermesra-mesra dengan orang tu. Orang tu abang tak kenal tapi tak lama kemudian, abang pun jalan kaki dari kawasan tempat abang sembunyi tu, then abang masuk ke rumah. Abang dengar bunyi orang tengah buat sex. Abang punya la marah, abang tendang pintu bilik rumah sewa abang tu sampai tercabut. Abang pun apa lagi, mengamuk lah! Dia merayu dekat abang semua, abang tak endah. Abang halau dia keluar dan suruh ikut jantan yang datang tu.

Abang sempat tanya jantan tu, rupa-rupanya, dia buat perniagaan badan dia. Selama ni abang tak tau pun yang dia buat perkara macamtu. Bila abang ingat-ingat balik, memang ada sekali sekala dia keluar dari rumah abang, dia kata nak balik hostel tapi bila abang call kawan dia, dia cakap Hafiz takde. Abang takda la curious ke apa, sebab abang percaya dekat dia, tapi last-last dia buat abang macamtu.

Lepas daripada kejadian tu, abang dah putus dengan dia dan takde orang yang penuhi hati abang sampai lah abang jumla sayang", cerita abang Faris panjang lebar.

Aku mendengar penuh perasaan. Perasaan aku bercampur baur.

"Now, abang dah ada sayang kan? Jadi, sayang nak abang lupakan semua peristiwa yang mampu menggugat abang dan sayang nak abang tumpukan kepada kisah kita sahaja, boleh?", kata aku manja.

CINTA INSAN BIASA (COMPLETED)Where stories live. Discover now