Di bilik latihan
Jhope menari dengan bersungguh-sungguh. Member BTS yang lain juga turut menari bersama jhope.
Lagu BUTTER dimainkan. Mereka menari dengan bersungguh sungguh.Selepas beberapa 30 minit berlatih.
Mereka berehat seketika. Kris berada di dalam lingkungan para Bangtan. Para Bangtan bermain dengan Kris. Jhope berasa risau akan keselamatan Kris. Dia asyik memikirkan tentang Kris.Di rumah Nayeon.
" Comelnya Kris... Bila la Kris nak datang rumah unnie ... Rindunya kat Kris." Kata Nayeon ketika ingin mengambil jus dari dalam peti.
Dia mengambil jus lalu duduk di sofanya sambil menonton rancangan televisyen.
' TOK, TOK , TOK ' Bunyi ketukan pintu kedengaran. Nayeon bangun lalu pergi ke arah pintu untuk membuka pintu.
" Jamkanman " Kata Nayeon . Dia membuka pintu dan melihat jhope sedang berada di luar rumahnya..
Dia berasa sedikit aneh .Jhope berlari menyusuri semak. Nayeon menutup pintu lalu mengikuti Jhope.
" Jhoooppee" panggil Nayeon. " Mana Jhope Oppa??" Fikir Nayeon.
" Di sini." Satu suara menegurnya. Nayeon berpusing ke belakang .
" Apa awak buat kat sini , jhope Oppa.??" Tanya Nayeon.
" HAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA" Suara ketawa kedengaran jelas. Rupa bentuk jhope tiba-tiba berubah menjadi seorang nenek tua yang hodoh. Nayeon pengsan.
Nenek itu membawa Nayeon ke tempat persembunyiannya. Dia mengurungkan Nayeon dia sebuah bilik . Nayeon diikat .
Nenek itu masuk ke sebuah bilik . Terdapat seorang gadis di dalam, iaitu NAYEON!
" Hey, bangun cepat! " Marah nenek itu.
Nayeon terjaga dari pingsan." Siapa suruh kau lindungi bayi tu !!! Aku akan tangkap dan ambil kuasa keturunan bayi itu. Kalau bunuh sekalipun, tak mengapa kan??? Hahahahah. Opps.. kenapa aku bagitahu kau??? " Kata nenek itu.
" Apa yang kau nak buat pada Kris, hah!!! " Marah Nayeon.
" Tak ada apa apa... Cuma ambil kuasa dari Kris dan kemungkinan Kris akan mati" jelas nenek itu.
" Kau jangan apa apa kan Kris... " Nayeon memberikan amaran.
" Takutnya aku... Ahhaha... " - nenek
" Kris hanyalah bayi yang biasa... Jadi, jangan ganggu dia." Kata Nayeon.
" Kau tinggal dengan bayi tu pun kau tak tau mana asal usul dia?? Dia tu bayi yang mempunyai kuasa Kristal . Kuasanya akan muncul ketika bulan purnama muncul . "- nenek.
Nayeon terkejut. Dia cuba memahami ucapan nenek itu .
" Kerajaannya telah diserang. Akulah yang menyerangnya. Sebab aku nak ambil bayi tu dan aku akan seksa dia sampailah bulan purnama muncul. Aku akan tarik kesemua kuasa dia. Mungkin raja dan ratu sedang mencari aku sekarang. " Sambung nenek itu lagi.
" Kau takkan dapat bayi tu!!!! Sebabnya Jhope dan BTS yang lain akan melindunginya tak kira lah apa cara sekalipun. Aku juga akan sertai mereka untuk melindungi Kris, walaupun.. nyawa aku tergadai." Balas nayeon dengan yakin.
" Hahha... Baiklah .. aku pergi cuba ambil bayi tu sekarang dan aku nak tengok apa reaksi kau!!!!" Kata nenek itu.
Dia mengurung Nayeon di dalam bilik yang gelap. Air mata Nayeon mula turun melalui muka putih gebunya lalu jatuh ke lantai. Tiba tiba, dia terdengar bunyi anjing, lalu dia cuba mencari keberadaan anjing itu walaupun tangan dan kakinya diikat.
Bayangan anjing itu mula kelihatan. Dia seperti anjing peliharaan yang bersaiz besar , walaupun begitu... Bulu anjing itu berwarna putih seperti awan, matanya bersinar seperti kristal. Bulunya sangat lembut.
Anjing itu cuba mendekati nayeon. Tetapi, dia berasa amat takut.
Selepas beberapa minit, anjing itu mendekati Nayeon lalu menggigit tali di kaki Nayeon. Dia cuba melepaskan Nayeon." Anjing baik... Tolong bukakan ikatan tangan saya. Yang kaki terlalu tebal untuk dibuka ... Jadi , kamu tolong bukakan ikatan tangan saya dan saya sendiri yang akan melepaskan ikatan kaki saya. Kemudian, kita keluar bersama sama. " Kata Nayeon kepada anjing itu .
Anjing itu menuruti kata kata Nayeon.
Nayeon dan anjing itu melepaskan diri mereka bersama sama.Di tempat BTS.
Semua BTS terlelap kerana terlalu penat. Kris juga tertidur di samping para Bangtan. Kecuali Jhope yang masih terjaga. Dia mengemas bilik latihan mereka.
" Aaaaa... Kenapa aku tiba tiba sakit perut pula??? " Kata jhope lalu menuju ke bilik air.
Setelah keluar dari tandas jhope pergi semula ke bilik latihan. Tiba tiba, dia ternampak susuk tubuh seorang nenek tua yang kelihatan seperti ahli sihir. Dia teringat akan kata-kata pasangan itu.
" Walaupun mereka cakap itu hanyalah mimpi, tapi, entah kenapa aku dapat rasakan Mimpi itu seolah-olah pesanan kepada kami. Mungkin itulah nenek yang dikatakan. " Fikir Jhope.
Nenek itu mengambil Kris.Nenek itu tersenyum sinis kepada Kris. Jhope sempat mengambil Kris dari nenek itu. Nenek itu terkejut lalu menghilangkan diri.
Para Bangtan terbangun ." Kenapa jhope??? " Tanya Jin.
" Nenek itu sebenarnya wujud dan dia cuba mengambil Kris tadi." Kata jhope.
Para Bangtan terkejut._________________________________________
PENULIS
: MAAF SEBAB LAMBAT UPDATE ... SEBAB SAYA KEBELAKANGAN INI SANGAT SIBUK. SAYA ADA PDPR, SAYA JUGA PERLU MELUANGKAN MASA UNTUK BELAJAR BAHASA KOREA MELALUI YT. JADI,MAAF YA.. 감사함니다/ Terima kasih
KEPADA PEMBACA SAYA.
DAN JUGA "HAPPY ARMY DAY "PADA 9.7.2021 KEPADA SEMUA ARMY.
YOU ARE READING
JHOPE appa
General Fictionseekor anjing telah menarik perhatian jhope dan membawa jhope ke arah semak . Di dalam semak tersebut kelihatan seorang bayi lelaki yang amat comel. Dia membawa bayi itu bersamanya. Member BTS yang lain terkejut dengan apa yang dibawa jhope. Mereka...