في فيلا كبيره جدا من الطبقه الراقيه عايش فارس الالفي بطل روايتنا عايش مع مامته سعاد..
فارس: ماما.. ي ماما.. ي سعااد انتي فين..
(فارس الالفي شاب عنده 30 سنه بشرتو قمحي طويل جسمو رياضي شعرو بني فاتح عيونه عسلي)
سعاد: نعم يا فارس ي بني في حاجه...
(سعاد مامت فارس عندها 50 سنه حاجة عسل كدا طيبه جدا وملهاش غير فارس من بعد وفاة بباه)
فارس: انا رايح الشركه يا ماما وهتاخر عشان عندي شغل كتير..
سعاد: طب يبني مش هتفطر؟
فارس: لا يا حبيبتي مش هقدر ابقا افطر ف الشركه..
سعاد: ماشي يبني خد بالك من نفسك مع السلامه..
**خرج فارس من الفيلا بتاعتو الي عايش فيها هو ومامته سعاد والخدم بتوعو
خرج فارس من الفيلا وركب عربيته ووصل للشركه بدري عن معاد الموظفين بساعه..#####
في شقه صغيره في عماره في منطقه شعبيه تشبه الحاره..
سميره: ام ملاك ولارا
(سميره عندها 50سنه مامت ملاك ولارا ست عسليه كدا وتتحب وطيبة القلب)سميره: قومي ي ملاك عشان متتاخريش ع الشغل ي بنتي قومي بقا تعبتيني بقالي ساعتين بصحي فيكي قومي..
ملاك بصوت كله نوم: حاضر ي ماما دقيقتين بس واقوم.
لارا: استني ي ماما انا هصحيها..
ودخلت جابت كوب ميا ساقعه ودلقته ع ملاك..ملاك بخضه: يح يح اي ي شيخه حرام عليكي انا مسيري هموت بسببك والله..
سميره بضحك ع منظر ملاك: جدعه ي بت يا لارا
لارا: وهي توجهه كلامها الي ملاك قومي يختي اخلصي هتتاخري ع الشغل الساعه 6
(لارا اخت ملاك الصغيره عندها 20سنه بتدرس ف كلية فنون)
ملاك بخضه: يلاهوي انا فعلا هتاخر انا لازم البس دلوقتي معاد الشغل الساعه 7..
(ملاك بنت عندها 25 سنه بيضه وشعرها اسود طويل لاخر الضهر عيونها زرقه زي لون البحر متوسطه الطول جسمها رشيق)
سميره ولارا خرجو من الاوضه عشان ملاك تبدا ف لبسها
عند ملاك ف الاوضه..
بدات ملاك تلبس؛
لبست ملاك بنطلون ابيض وتيشيرت كشمير ورفعت شعرها ديل حصان
بعد ان خلصت ملاك لبسها خرجت.سميره: لارا حضرلي لاختك الاكل
ملاك: لا ي ماما مش عاوزه انا هتاخر مش هلحق
سميره: طب ازاي هتنزلي من غير فطار يبنتي
ملاك: مش مهم هبقا اكل اي حاجه برهسميره: ماشي يبنتي ربنا يوفقك يارب.
نزلت ملاك وركبت المواصلات ال طبعا زحمه واتاخرت نص ساعه ع معاد الشركه...
وصلت ملاك الشركه الام لشركات الالفي للعقارات..
دخلت غرام الشركه..
ملاك: لو سمحتي انا جايه عشان اعلان الشغل ال ف الجرايد ممكن تقوليلي الانتر فيو فين..