Keesokan harinya.
Irfan Pov
Setelah selesai memakai uniform.
Langkah diatur turun ke bawah tetapi langkahnya terhenti sebaik sahaja telefon pintarnya berdering.
Tentera nama "Minah senget🐯"Dahi Irfan berkerut hairan dah kenapa minah ni tiba-tiba call.namun panggilan tetap dijawab.
"kau nak apa?tiba-tiba call aku?."Tanya Irfan hairan.
"Tolong aku sat."Balas Erynna disebelah sana.
"Tolong?tolong apa?."Makin hairan Irfan dibuatnya
"Ermm kau tolong..kau tolong ambikkan pendrive atas meja belajar dalam bilik aku sat."Balas Erynna teragak-agak.
"Kau ambillah sendiri...kau ada kat mana?."Tanya Irfan lagi.takkanlah nak ambil pendrive dalam bilik pun minta tolong aku.
"Aku ada kat sekolahlah bengap!Aish kau ni...kau sedar tak sekarang ni kau lambat lagi beberapa minit je pagar nak tutup."Balas Erynna sedikit kuat.geram.
"Tch,kau ambillah sendiri."Ujar Irfan sengaja..sedangkan kakinya telah melangkah masuk ke bilik Erynna.
"Tolonglah sengal..kalau kau tolong aku..aku tak denda kau nanti..kau dah lambat ni."Ugut Erynna apabila Irfan menolak.
Irfan meletakkan panggilan lalu mencapai pendrive di atas meja dan mula bergerak kesekolah.
Erynna Pov.
"Erghh seriously?dia letak panggilan aku? Mamat ni!."Kata Erynna seorang diri sambil merenung ke arah screen telefon pintarnya yang kembali gelap itu.Baru sahaja dia hendak melangkah,sebuah Bmw i8 masuk ke kawasan sekolah dan sengaja membunyikan enjinnya dengan kuat.
Erynna mengetap bibir,siap dia lepas ni.
"Irfan come here!kau lambat..AGAIN!!."Irfan berjalan selamba dengan tangan diletakkan di dalam poket.
"Aku tahu,tak payah cakap.""Ergh,get ready untuk didenda."Erynna berpeluk tubuh sambil tersenyum sinis.
"Ouh really? Kalau macam tu...aku buang lah mende ni...sia-sia je bawak."Kata Irfan lalu menayang seketul pendrive berwarna ungu.
Erynna ternganga seketika sebelum dia kembali memandang Irfan penuh harapan.
"Kau bawak?.""Eh tak,ni pendrive pakcik tukang kebun tu..dia nak cucuk dalam tanah."Jawab Irfan sambil menjongketkan sedikit hujung bibirnya.Smirk.
Erynna mengetap bibir sekilas sebelum
"Alahh,hah!disebabkan kau bawakan aku pendrive tu..aku tak denda kau pagini..lagipun pelajar lewat yg lain dah ke padang.""Okayh."Balas Irfan lalu berjalan pergi.
Erynna ternganga,lalu mengejar langkah Irfan.
"Woi pendrive aku!!."Skip.
Dalam kelas.
"Okayh class,Saya ada satu penguguman.
Sempena minggu kebudayaan semua pelajar tingkatan 5 wajib mengambil bahagian untuk menambah markah kokurikulum kamu.
So,saya sebagai guru kelas kamu telah membuat keputusan untuk menghantar 6 orang wakil pelajar untuk menyertai drama dan 6 pelajar dalam Acara nyanyian. Pelajar yang selebihnya akan membantu menjadi sukarelawan didewan sekolah.".Kata Cikgu Maya panjang lebar.Semua pelajar di dalam kelas mula berbisik sesama sendiri.
"Weyh aku taknak berlakon do."
"Aku nak nyanyi."
"Lakonan? Pergh."
"Sukarelawan?Betterlah dari kena nyanyi dan berlakon."
"Shut up guys!!listen to me..
So saya telah memilih para peserta yang akan mewakili kelas kita.
Untuk nyanyian,saya pilih Aina,Izzat,Maira,Razak,Zharif dan Qina.
Dan peserta bagi drama...Helena,Erynna,Hasya,Aiman,
Hayyen dan juga Irfan.TIADA BANTAHAN!FAHAM?!."Terang Cikgu Maya lagi.
YOU ARE READING
Highschool (Slow Update)
Teen FictionBadboy terkenal dengan sifat nakal,membuli dan each other sehingga mereka digeruni oleh semua pelajar...sampailah hadir pengawas itu..highschool ruler or devil girl yng terkenal dengan sifat kejam mereka dalam melaksanakan hukuman..tanpa sedar merek...