" Eva , ibu nak cakap sikit ni. Memandangkan papa dah dapat offer kerja baru , kita semua kena pindah rumah and eva pun kena pindah sekolah".Papa dan ibu eva bekerja sebagai business partner dan telah membina syarikat baharu yang menyebabkan mereka terpaksa berpindah.
"WHATTTT FOR REAL???? tapi kenapa lagi 2 tahun je kot nak grad ish. Habistu nak kena pindah sekolah mana pulak ?"
" Shindong Middle School , Seoul"
"Eva kena bagitahu baejin ni hmmm mesti dia sedih" Baejin adalah kawan baik eva selama mereka bersekolah di School of Performing Art Seoul.
Mungkin berita ini akan membuatkan baejin terkilan, tapi semua yang papa eva dah rancang kena eva ikut.
*pin pin *
"Siapa pulak yang datang malam malam ni. Eh baejin ada apa"
"Ibu , baejin nak bawak eva keluar sekejap boleh?"
"Okay pergilah. Ibu minta maaf ye baejin sebab tak bagitahu pasal benda ni awal awal "
"Eh takpe ibu , ehhh hai evaaa!! Alooooo monyoknye muka dia"
"Baejin jom pergi pantai"
" eva sedih gila idk why now kenapa bukan masa lain. Nanti siapa yang kawan , nak lepak , nak sayang eva macam mana baejin buat" *cries*
"Alaaaaa takmo la macamni eva ni baejin janji takkan lost contact dengan eva and during my free time baejin akan selalu lawat eva"
" can you keep your promises?
"Hello ni baejin la pernah ke tipu eva?
"Okay janji dulu"
"Yelaaa manja sorang ni. Promiseeee"
After long deep talks, baejin pun hantar eva balik rumah
"Eva, jaga diri elok elok tau kat sana, apa apa you can contact me okay? I'm gonna miss my girl hmmm"
"Baejin pun jaga diri elok elok tau. Nanti free jangan lupa jenguk eva!!!!"
"Hehehe mmmkayyyy byee take care.
Eh eva kejap. Baejin nak amik gamba eva boleh ? Mana tahu kalau rindu boleh tengok"
"Macam macam la dia ni. Ha cepatlah eva ngantuk dah."
Btw eva memang tak suka ambil gambar nampak muka. So most of the gambar yang baejin ambik memang tak nampak muka.
"Okay la byee". Baejin pun lambai eva dengan air muka yang sangat sedih and eva pun masuk dalam rumah.
"If you know how hurts i am bila eva bagitahu eva nak pindah but it's okay i hope you are happy. I wish that i can tell my real feelings towards you" *cries*
Bersambung...
YOU ARE READING
Dream comes true
RomanceKisah seorang remaja perempuan yang menginginkan kehidupan percintaan dengan jejaka idamannya.