Chapter 4

6 1 0
                                    


*di kelas 5-1 faculty engineering*
luke : eh joss! Untung la kau ade peminat🤩...he's so pretty and cute
.
Joss : hmm? Peminat?🤨 Selama ni memang aku ade peminat pon...

'''tanpa disedari Tay mencuri dengar perbualan antara joss dan juga luke'''
.
Luke : memang la tapi peminat kau yang satu ni, uishhh semangat dia lain macam woo😂...Nah,baca ni (hulur sekeping kertas)...
.
Joss : ( *Joss,he is the most handsome boy in this university, I fall in love with him at the first sight... Everytime I see him,my heart beat fast, so so fast...if satu hari tak jumpa dia,oh rasa nak demam..he always be my number one..bla bla bla.......*) ......what?! sapa yang tulis ni?takut nya..😨😰 psychopath!!!! Wait! Mane kau jumpa kertas ni?
.
'''tay yang mendengar perbualan tersebut hanya tersenyum sendiri'''
.
Luke : oh ada someone jumpa kat bawah meja si off jumpol tuu...ala geng budak nakal tu...tau la perangai diaorang macam mane...  diaorang kan suka heboh...
.
Joss: but siapa yang tulis ni?
.
Luke : kau nak tahu siapa? (Luke bisik nama newwie)
.
Joss : Shiaa?! seriously?!😨 New? Yang rapat dengan Gun tu...huh kalau Gun takpe lah jugak..sebab memang aku nak dengan dia!
.
Luke : yang kau terkejut sangat ni kenapa?! New tu cute kott,kalau kau tak nak kau bagi aku 😜..
.
Joss : ish kau ni! Semua uke kau nak! (Joss melempar kertas tersebut ke dada luke dan terus berlari meninggalkan kelas tersebut).
Luke : eh Joss? Where's you want to go ? wait for me
😲
.
Tay : (padan muka kau, New, hahahaha👹)



*Kringg! Kringg! Loceng berbunyi menandakan waktu rehat*

Gun : baby polar, let's eat! Lapar ni...😋
.
New : kau pergi la..aku takde mood ni😞...
.
Gun : oops sorry... okay2 nanti aku belikan untuk kau..bye
.
*Takk takk takk* off and his geng sedang mengetuk pintu kelas yang New duduk.
.
off : joss kirim Salam! Hahahaha🤣😈..hey die hard fan of joss ni!!! (Geng dia pon gelak)
.
Singto : if tak nampak sehari,rasa nak demam!!! HAHAHAHA🤣 (singto cmpk sekeping kertas ke arah new)
.
off and the geng : bye kami gi dulu! Have a great day with joss!🤣👹
.
New : 🤬🤬🤬 arghhhh tagunaa nyaaa !!! (New mengambil kertas tersebut Dan membacanya) *INI MEMANG MELAMPAU!!!!*😭😭😭😭






*at canteen*
((Gun merenung,makan sorang², kawan lain dah ajak makan skali tapi Gun menolak kerana dia memikirkan masalah yang New hadapi))
.
Gun : haih,kesian New😔...jahat jugak mamat tu! muka je hensem perangai macam setan!😡..(Gun membebel sorang²,sambil itu Gun berfikir cara nak balas dendam kat tay) Jaga kau!
.
Tay : hye! Sorang je ke?☺ (Tiber datag duduk sebelah Gun)
.
Gun : eh? Ade nampak berdua ke? 🙄(Jawab Gun acuh tak acuh)
.
Tay : aikk? Sombong pulak? Selalu nya mesra je..hmm it's okay la... I prgi dulu☺bye👋🏻
.
Tiffany : (MENYAMPAH!!!)Rungut Gun dalam hati..


........


((Petang tu ade latihan setiap kelab))
.
New : huh, macam mana la aku nak hadap smua ni!!!😫😣
.
Mild : New,jom la berlatih..perlawanan badminton dah tak lama!!! (Kerana sedih melihat new, mild pon berniat untuk memberi kata² semangat kepada beliau..dia faham masalah yang new hadapi)
.
Mild : new,jangan la terus macam ni... ya aku faham ape yang kau rasa...kalau aku jadi kau,aku pon malu...alaa lambat laun nanti mesti orang dah lupa... lagipon yg tau benda ni student faculty ni je...
.
New : hmm ya la tu...abistu kertas yang aku tulis pasal joss mesti dah tersebar kan?
.
Mild : kertas? Kertas ape ni?🤨🤔
.
NeW : eh? Ahh lantak laa😒
.
Mild : dah² jom training... session 4 nanti kita kena try lawan dengan boys pulak
.
New : boy? dah tu aku ni ape girl? btw Who's?
.
Mild : hehehe kau special case...hmmm I don't know laa rasanya from another faculty maybe... jom jom cepat


......


Mrs.Ang : okay class,hari ni kita habis lewat sikit ye sebab miggu lepas ramai yang tak datang!!!
.
Pelajar: alaa sebab tu je pon
.
Mrs.Ang : DENGAR CAKAP SAYAA!😡
.
Gun : adeii,habis lewat la pulak, New msti balik awal punya (calling New) hello, baby polar...kelas piano hari ni habis lewat sikit...kau balik la dulu rehat.. nanti² la kite lepak Starbucks..
.
New : hmmm okay...see you soon


.........


((New berjalan sendirian ke arah tempat parking skuter nya... dia berasa sugguh tidak berdaya))
.
joss : New! New!

((New menoleh ke belakang,dia sangat terkejut melihat joss))😨
New : baik aku lari!! (Dia berlari pantas mengalahkan Usain bolt)...jangan toleh belakang newwie, jangan toleh belakang!!!🥵 )pesannya kepada diri sendiri_
.
Joss : oit tunggu!!!! New!!!! (Joss turut mengejarnya..namun nasib Joss malang apabila dia tesadung akibat sebuah batu di hadapannya lalu terjatuh) *gedebuk* argh!
.
((setelah tiba di skuter nya, New cepat² Naik dan terus meluru pergi))

.

.

.

.

TBC

double updates todayyy

I think this story its so weird now... 

guyss...should i continue this story?

btw don't forget to comment and vote this story okay...your comment and vote its so meaningful for me.. see yaa

thankyouuu

STRANGER BUT NOT(TayNew)Where stories live. Discover now