الفصل الخامس والعشرون

6.4K 279 25
                                    

الفصل دا 2010كلمة عارفين يعني اييي..يعني كل سنه وانتم طيبين يا حبايب قلبي وربنا ما يحرمني منكم ابدا ابدا عيد سعيد علينا وعلي اهلينا كلنا

حبيت اصالحكم بفصل طويل دي دا..وممكن اكون جريت بالاحداث شويه بس صدقوني هي غنيه عن الذكر..

وطبعا زي ما متعودين اخر خمس فصول من اي رواية عندي بتبقي نااار يا حبيبي نار والعد التنازلي هيبدء..

استمتعوا..

من رواية حارسي الشخصي مجهول الهوية بقلمي سندريلا انوش ❤💋💋...

في شركة روز..
دلف هيثم بوجه متعكر قائلاً:ممكن افهم وافقتي لي؟!
فنهضت روز وعدلت قميصها قائله:لانها فرصه كويسه جدا لشركتنا..دا اول وفد الماني يستثمر في شركتنا.

فتقدم هيثم وجلس علي حافة مكتبها وقال بهدوء:مش قصدي علي دي يا روز.
فعكفت حاجبيها بتشفي..ثم هزت رأسها بتذكر وقالت:ااااه..قصدك اننا هنوصلهم بنفسنا للمطار في الاسكندريه!..دا شيء عادي يا هيثم..احتراماً ليهم!

ثم نهضت ووكزته في خصره بخفه قائله:وبعدين دا لسا بدري قدامنا تلات شهور فرفش كدا.

ثم سارت الي آلة صنع القهوه وقالت ببراءه:اعملك قهوه!

فابتسم وهز راسه بالموافقه..
في دار الاورام..
خرجت ندي ووجهها شاحب من تلك الاصوات المتؤلمه حولها..
فمسك منصور كفها ونظر اليها بتشجيع..
فأتت والدتها وقالت للطبيبه:قوليلي يا ضاكتوره لي المستشفي حولتنا علي هنا..ما كنا عملنا التحاليل دي في اي معمل.

فنظرت الطبيبه الي ندي ثم الي والدتها وقالت بجديه:بصي حضرتك هكلمك بكل صراحه..الدكتور اللي بعتك علي هنا شاكك ان الانسه عندها ورم فالمخ..ودا سبب النزيف والصداع المتلازم ليها..فاحنا هنا هنتأكد لو في ورم او لا..ولو لقدر الله ورم خبيث نقدر نعالجه..باسرع وقت.

ثم اماءت براسها ورحلت تاركه تلك القنبله خلفها..
فنظر منصور الي ندي وجد شتفيها ترتعش بشده..فضغط علي كفها ليلفت انتياهها اليه..ثم ابتسم بهدوء قائلاً:مفيش حاجه من الكلام دا.. كل دا شكوك هتطلع غلط كلها..انت بخير مفيكيش حاجه.

فهزت راسها ومسحت دموعها..فسمع منصور نداء الممرضه علي اسمها فسحبها بروي الي غرفة التحليل..

عند ميساء..
فتحت اعينها كالعاده ولكن لم ترى النور.. فتنهدت بضيق وجلست علي الفراش..ولكنها ابتسمت عندما تذكرت معاملة يوسف الرقيقه لها بالامس... تقسم انه لو كان رجلاً اخر لكان قتلها علي ما فعلته معه..

وهنا قال بصوته الاجش:اول مره اشوف حد بيصحي يبتسم زي الاهبل كدا.
فشهقت بفزع وقالت بغضب:انت بتدخل امتي؟؟ ولا بتعمل اي وانا ناايمه اصلا.

فسمعت صوت خطواته تقترب حتي جلس امامها وقال:انا بقعد اتفرج عليكي وانت نايمه.
فتراجعت براسها للخلف وقالت بقلق:ل..لي..عيب كدا يا دكتور.

حارسي الشخصي مجهول الهوية حيث تعيش القصص. اكتشف الآن