Podstawowe informacje na temat organizacji

19 2 0
                                    


             ZHP - największa organizacja harcerska działająca na terenie kraju działająca od prawie 100 lat. W listopadzie 1918 scalono organizacje harcerskie z trzech zaborów. Był to trudny okres dla kraju gdyż formowała się wtedy 2 RP. Jesteśmy samorządowa organizacja mająca na celu wychowanie w patriotyzmie, radości oraz wierze. W przeciwieństwie do innych organizacji harcerskich nasza przyjmuje WSZYTKICH bez względu na rasę, wygląd czy wyznanie (ZHR czyli Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej przyjmuje tylko chrześcijan wyznania katolickiego oraz przyznanie krzyża odbywa się w kościele w obecności księdza). Oczywiście że każda drużyna rządzi się swoimi prawami ale takie jest założenie ZHP.

          Obecnymi celami rozwoju ZHP są:

stwarzanie warunków do wszechstronnego rozwoju człowieka,kształtowanie osobowości człowieka odpowiedzialnego,upowszechnianie w społeczeństwie takich wartości jak: wolność, prawda, sprawiedliwość, demokracja, samorządność, równouprawnienie, tolerancja i przyjaźń,umożliwienie nawiązywania kontaktów międzyludzkich ponad wszelkimi podziałami,propagowanie wiedzy na temat przyrody, ekologii oraz kształtowanie potrzeby kontaktu z przyrodą.



ZHP w pigułceWhere stories live. Discover now