32 : First meet !

88 2 2
                                    

Semuanya berjalan dengan lancar. Aku baru break dengan last gf aku. Healing for a few months ? maybe. And rn im with this person that i just get to know. Someone that keep on eye on me for nearly a month since i stay at their hostel back then.

"baiklah  iane. So for next week we will go to Kk for Sabah Close game. r u okay w that ? " tanya coach kepada ku.

" game ?! waaa, okok coach." jawabku sambil membuat sign ok dengan jariku.

Pada masa yang sama , kawan aku Dane turut ikut  serta. Untuk teman aku kata coach ku.

................

Aku dan dane ambil tempat dekat bawah pokok kelapa yang rimbun. Kebetulan ada meja buatan pelajar kelas MPV dekat situ. Berguna juga usaha diorang.

" so, official dah perempuan tu jadi awek kau ? " soal Dane sambil mengunyah cakui nya itu.

" haah, macam begitulah nampak gayanya dane.. aku terkejut juga dia minat aku. Mula-mula tu cuak jugalaa" kataku sambil menghisap air ice lemon tea ku dengan straw.

" Boleh tahan juga kau ni ek. Dia tu, tua setahun dari kita kan ? eh silap, kau. Aku baru 16 HAHA ". Sambung Dane sambil menggumpal plastik cakuinya tadi lalu membaling ke dalam tong sampah yang tidak seberapa jauh dari kami. "goal! " sorak dane sambil senyum tersengih menampakkan sebaris giginya yang hensem itu. Eh silap, rata.

" haaahhhh... emm Dane.. tolong lah aku. Aku first time ldr. Kau tau kan Kavitha tu first and last gf aku ada sebelum aku ada si Issa ni ? Aku tak tau nak bagi apa masa jumpa nanti " Rayu ku meminta pendapat kepada Dane.

" Alaa rilek la... eh APA ? jumpa ? Jumpa mana weyh? kenpaa aku tak tau menahu ni ?! " Soal Dane bertubi-tubi dengan mukanya yang kebingungan.

" hish, aku baru ja bagitau dia tadi ada game dekat kk... so dia cakap kebetulan diorang bole keluar outing so.. hehe " jawab ku sambil mengangkat kening.

" ooooo gitu. okay.. For my Only one Sengal's Bestfriend , don't worry. I got your back okay ? Just leave to me about the preparation " katanya sambil menepuk-nepuk bahuku.

" oi , aku bukan nak lamar bagai siak. Aku just nak , ape eh.. macam gift dia something nice. First time official jumpa kot. Kenalah buat good impression right? " jawab ku sehala.

" ooo. First time offical jumpa  ? maknanya before pernah meet ?. " soal Dane sambil membuka plastik keropok bikanya.

" pernah... tapi time tu tak kenal lagi. Kebetulan ja.. " jawab ku pendek-pendek sambil mencuri makan keropok Dane.

Tapi tangan Dane laju menangkis tanganku. "ouch sakit lah , hanat punya kawan " bebelku. " nak ? okay kalau nak kemudian. First bite is mine . HAHAHHAH " tawa Dane sambil mengunyah keropoknya tu. Biasalah, Dane ni obses jadi orang pertama untuk semuanya. Dalam kelas pun selalu first.

" Jadi kau nak beli apala untuk dia ? " soal Dane pendek.

" aih kau ni, tadi cakap aku boleh harap. Aku sekeh karang " Balas ku senada. Geram tul.

" ehh ehh, HAHA janganlah marah. Okay, apa kata kau belikan teddybear ? mesti dia suka punya. " cadang Dane.

" Hurm okay , boleh tahan idea kau. " balasku.

" and , apa usually orang couple ni suka swap shirt or hoodie . You gave her one of your jersey okay ? " cadang Dane lagi.

" wah bernas. okay good. Sabtu ni kau teman aku pergi beli teddy bear okay ? " kataku ringkas.

Dane hanya memberi thumb's up.

" aku belanja tealive sekali " ,tambah ku lagi.

Dane buat big love dengan dua dua tangannya sambil cakap " Saranghae ".

"pala hotak kau HAHAHHA " balasku sambil tolak palanya.

"saket laaaa " balas Dane.

" HAHAHAHHA " , tawaku.

Secret Stalker ( Slow update )Where stories live. Discover now