Siap lari satu pusingan trek. Aku pun duduk di tangga. Aku buka kedua-dua kasut spike aku. Mineral water 500ml yang aku bawa dari asrama aku teguk sampai habis disebabkan dah dahaga sangat. ' chup , chup ' kemudian habis.
Aku tenung botol air ku yang dah kosong tu. Aku toleh kiri toleh kanan. Dan nampak lah si Dane ni tengah main Game. Entah siap entah belum workout dia. Eh entah biar lah. " oi Dane " panggil ku padanya.
takde respon. Angin sepoi-sepoi menemani diriku.
aku baling botol tu tempat dia. Mengena kepala dia. " adoi. Apa gila? aku tengah game kan " balasnya dengan marah. " oops sorry tak sengaja. Mintalah airr~ " balasku dengan nada yang langsung tak rasa bersalah.
Dengan mata yang masih setia pada skrin telefonnya, dia hanya pass botol dia tempat aku dengan tangan kirinya. Yala , tangan kanan msih pegang fon.
"maseh " balasku ringkas. Kemudian aku teguk beberapa kali. Aku membaringkan diriku sebentar. Melihat keindahan langit yang biru. Burung - burung berterbangan. " bebasnyaa.. aku pun nak " , tanpa ku sedari aku tersebut kata-kata tersebut di mulutku dan bukan hanya di dalam hati.
" Kau tak bebas ? " , tibe ada yang membalas. Rupanya Dane. Dia dah siap gaming. " bak sini air aku. Nak minumm. " balasnya lagi.
Aku mengabaikan sahaja soalannya tadi dan memberinya kembali botol airnya.
Aku menyambung pemandangan ku.
Dane pun setia menemani ku memandang langit.
" Kau tau tak " Kata dane secara tiba-tiba. " apa ? " soalku kembali. "lelaki tu ... " , balasnya kembali tanpa menghabiskan ayatnya. " Why ? bagus kau cakap. Kau tau kan aku paling pantang orang jenis cakap separuh - separuh. Aku rasa macam separuh je lagi nyawa kau ni kalau kau stop cakap dari situ. " jawabku memberi amaran. " lelaki tu dah bawa couple. " jawab Dane dengan nada kebingungan. " laaa, hensem pula tu. Napa kau tak nak ? " kataku memberi pendapat.
" heihhh " balas Dane sambil duduk bersila menghadapku. " habis tu kau fikir aku pandang muka ja ? " balas Dane sambil membunyikan jari-jemarinya.
" jadi kau pandang apa ? harta ? setia ke tak ? " ejek ku padanya. " eee tak lah juga... entahlah. baru kenal 2 minggu kot " dalihnya lagi. " entahlah dane, kau terima je la. Kalau tahan, stay je la. Kalau tak , kawan je la. Tak sakit pun ldr ni " cadangku. " eleh ,mentang-mentang relay dia okay " balasnya kembali.
Aku hanya memberinya peace dengan kedua-dua jari telunjuk dan hantuku lalu ditempatkan pada pipiku.
" yalaa, nanti aku fikir. " balas Dane memberi kata putus.
" that's my boyy. come come " balasku padanya sambil mendepakan tangan ku tanda ingin memeluknya.
" eh terima kasih je la , Aku ada Ryan eh , kau peluk Issa je la kay. ? " dia tolak dengan megahya. Kurang asam.
" yelaaa tadi bukan main jual mahal. " ejek ku kembali.
_____________
Malam
Issa
youuuuu, later i call you kay. i've got class.Aku ditinggalkan bersama pesanannya utk menunggu nya sehingga habis kelas.
Jam sudah menunjukkan pukul 10 tapi masih juga dia belum chat. Sudahlah mata aku dah kuyu. Bukan tak banyak workout aku kena bantai coach tadi. Hanat tul suruh aku lari 300m 10x. Ingat aku apa, nafas kuda ?
Mati ja tak , muntah ? yes . muntah hijau kay.
Bermacam-macam dah posisi yang aku buat. Dah sampai klimaks ketidakselesaan aku tu so aku baring tegak sambil setia menunggu noti fon ku. In the same time , mata aku memang dah nak tutup.
dalam keadaan mamai-mamai tu, tangan aku memang dah macam longgar skru dah.
Puk!.
" puki***** " rintihku perlahan tapi agak kuat . Telefonku tergelincir dari pegangan tanganku dan tepat mengena collarbone aku. " haih memang biru ni esok " biacaraku sendirian apabila memerika collarbone ku yg sudah merah-kemerahan dan berdenyut.
serentak itu juga lagu IFLY by bazzi berkumandang. * Call from issa * .
Belum sempat aku nak answer dah mati. Aih.
Aku ambil phone aku balik dan try nak call balik. But then rupanya, dia ad text something.
Issa
ian ?
sorry .. cannot call for tonight.. i sleep at my ustazah home.
She need accompany...There's 4 of us here.
Maybe tommorow ?Aku membaca dengan dengan bersungguh-sungguh dan agak kecewa.
Me
Aa...okay laa
it's uki.
ian pun ngantuk dah..
So goodnight from me.Maybe rasa agak geram sebab dapat fake hope.. so Aku direct off data and sleep. Tapi no laa.. memang ngantuk..
__________
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasystatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...