*Dalil 'aqli dan Naqli *

34 5 5
                                    

1.Sifat wujud,hartosna "ayana Allah".
Mustahil sifat 'adam,hartosna "teu aya Allah.

*Dalil Naqlina:
اللٰهُ الَذِي خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَ الْاَرْض وَمَا بَيْنَهُمَا .
Hartosna: "Ari Allah eta dzat anu ngadamel 7 lapis bumi,sareung 7 lapis langit,sareung pirang-pirang barang anu aya di antara langit sareung bumi.

*Dalil 'Aqlina:
وُجُوْرُ هٰذِهِ مَخْلُوقَاتِ.
Hartosna: "Ayana ieu pirang-pirang makhluk".

2.Sifat Qidam,hartosna "tiheula Allah".
Mustahil sifat Huduts,hartosna "anyar".

*Dalil Naqlina:
هُوَ الْاَوَّلُ وَ الاَخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ.
Hartosna: "Ari Allah eta dzat anu awal,teu aya mimitina,anu akhir,teu aya akhirnya,anu dzohir, sareung anu bathin.

*Dalil 'Aqlina:
اَنَّهُ لَؤ كَانَ حَادِثًا لَاحٔتَجَا اِلٰى مُحْدِثٍ وَهُوَ مُحَالٌ.
Hartosna: "Saenya-enyana lamun Allah eta anyar,maka tangtu butuh kanu ngayarkeun,sedengkeun lamun Allah anyar eta Mustahil.

3.Sifat Baqo,hartosna "tiheula Allah".
Mustahil sifat Fana,hartosna "Rusak Allah".
*Dalil Naqlina:
وَيَبْقَى وَجْه رَبِّكَ ذُالجَلَالِ وَالْاِكْرَامِ.
Hartosna: "Langgeng dzat pangeran anjeun,anu ngagaduhan ka agunggan sareung ka muliaan.

*Dalil 'Aqlina:
اَنَّهُ لَوْ كَانَ فَانِيًا لَكَانَ حَادِثًا وَهُوَ مُحَالٌ.
Hartosna: "Saenya-enyana lamun Allah eta rusak,maka tangtu Allah anyar,sedengkeun lamun Allah anyar eta mustahil.

4.Sifat Mukholafatu lilhawaditsi,hartosna "Beda Allah jeung sadayana makhluk".
Mustahil sifat Mumatsalah,hartosna "Nyarupaan".
*Dalil Naqlina:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَئٌِ.
Hartosna: "Henteu aya anu nyarupaan hiji perkara ka gusti Allah".

*Dalil 'Aqlina:
اَنَّهُ لَوْ كَانَ مُمَاثِلًا لِلْحَوَادِثِ لَكَانَ حَادِثًا وَهُوَ مُحَالٌ.
Hartosna: "Saenya-enyana lamun Allah nyarupaan jeung anu anyar,maka tangtu Allah teh anyar,sedengkeun lamun Allah anyar eta Mustahil.

5.Sifat Qiyamuhu binafsihi,hartosna "Jumeneng Allah kalawan dzatna".
Mustahil sifat ihtiyaju,hartosna "Mika butuh".
*Dalil Naqlina:
اِنَّا اللّٰهَ لَغَنِيٌّ عَنِ العٰلَمِيْنَ.
Hartosna: "Saenya-enyana Allah,Eta yakin anu sugih dina sadaya alam".

*Dalil 'Aqlina:
اَنّهُ لَوْ احْتَجَ اِلٰى مَحَالٍ لَكَانَ صِفَةً، وَكَوْنُهُ صِفَةً مُحَالٌ.
Hartosna: "Saenya-enyana lamun Allah butuh kana tempat,maka tangtu Allah teh Sifat,sedengkeun lamun Allah sifat eta mustahil".

*Dalil 'Aqlina:
اَنَّهُ لَوِاحْتَجَ اِلٰى مُخَصِصٍ لَكَانَ حَادِثًا وَكَوْنُهُ صِفَةً مُحَالٌ.
Hartosna: "Saenya-enyana lamun Allah butuh kana nangtukeun,maka bukti Allah teh anyar,sedengkeun lamun Allah anyar eta mustahil.

6.Sifat Wahdaniyat,hartosna "Sahiji Allah dina dzatna,sareng dina sifatnya".
Mustahilna sifat Atta'adud,hartosna "bingbilangan".

*Dalil Naqlina:
قُلْ هُوَ اللّٰهُ اَحَدٌ.
Hartosna: "Ucapkeun ku Anjeun Muhammad!!,ari Allah eta anu sahiji".

*Dalil 'Aqlina:
اَنَّهُ لَوْ كَانَ مُتَعَدِدًا لَمْ يُوْجَدْ شَيْءٌ مِنْ هٰذِهِ مَخْلُوْقَاتِ.
Hartosna: "Saenya-enyana lamun bukti Allah bingbilangan,maka moal aya 1 perkara dina ieu pirang-pirang Makhluk".

Dalil 'aqli,naqli sifat wajib &mustahil,serta sifat jaiznya di Allah SWT.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang