Section 23

101 3 4
                                    

صلوا علي النبي واذكروا الله 🤍❤
.
.
.
لا تسمحي لأحد أن ينتقد كلامك ولا اسلوبك ولا مشاعرك ولا شخصيتك بلا وجه حق.. فلا أحد من البشر كامل.. ولكل شخص على وجه الأرض طريقته واسلوبه وشخصيته الذي يميزه.. فلا تسمحي لأحد أن يبدل قناعتك بأمر انت على اقتناع ورضا تام به.. ولا تسمحي باللوم المستمر لك من أي شخص أو بنظره استعلاء أو تكبر أو غرور توجه إليك 👌.

««»«««««««««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
.
راسل وقد فاق علي نفسه...ها لا لا بس مفيش عاوز اتكلم معاكي شويه بس...
ثم نظرت نور له بخضه عندما وجدت الباب يطرق...
نور وهي تذهب لتفتح الباب جذبها راسل بسرعه وهو يضع يده علي فمها... اششش راحه فين.. قالها بصوت منخفض جدا.
نور وهي تبعد يده وتقول بصوت منخفض مثله وقالت بأستغراب... راحه افتح الباب!؟
راسل بنفس الهمس.. انتي مجنونه ونا هنا..

رفعت نور حاجبيها دلاله علي استغرابها.. واي يعني انت جاي تتكلم معايا عادي..
راسل.. وهو في حد بيروح لحد الساعه اتنين بليل..
نظرت نور بصدمه... اتنين بليل هي الساعه اتنين بليل ونت وانت جاي تعمل اي الوقت مش عارف تأجل الكلام..

رؤوف بتأفف.... نور اصحي وافتحي..
نور وهي متوتره وتسير ذهابأ وايابآ... هعمل اي الوقت هيفكروا.. لا لا يارب لا بص بص استخبي استخبي..
راسل.. فين طيب؟!
نور وهي تبحث عن مكان بأعينها... الدولاب روح الدولاب بسرعه متتنفسش فاهم..
راسل.. طيب طيب..
نور وهي تقلد صوتها وهي ناعسه... طيب طيب جايه..
رؤوف.. انجزي اي كل دا..
نعكشة نور شعرها بطريقه مضحكه وظلت تداعب عيناها وكأنها مستيقظه الان فقط... فتحت الباب بعيون ناعسه... خير يارؤوف في اي؟؟
رؤوف وهو يبعدها عن طريقه... اي كل دا.
نور وهي تحاول اخفاء توترها.... رايح فين؟!
رؤوف... المايه قطعت تقريبا في اوضتي او في مشكله فا جاي اخد دش عندك عشان اروح انام عندك مانع..
كانت نور تنظر الي الدولاب وقلبها ينبض بشده... هه لا لا مم..مفيش مانع ادخل...
دلف رؤوف الي الحمام وهي ركضت الي الدولاب وكانت ستفتحه ولاكن رؤوف خرج وقال..... في اي مالك كدا؟!
نور بأبتسامه مكلفه... لا مفيش بس عشان لسه نايمه من شويه ونت صاحتني انت عارف مش هعرفك انا يعني..
رؤوف... اه اوك لو عاوزه تانمي نامي انتي وانا هقفل الباب ورايا..
نور.. اه طبعا اكيد..
رؤوف بأستغراب.. نور فيكي اي؟!
نور بعصبيه.. ماقولتلك مفيش روح استحمي ولا شوف هتعمل اي بق..
رؤوف.. طيب طيب انا داخل..
وعندما دخل وسمعت نور صوت الماء تنهدت براحه وركضت مرا اخري الي الدولاب...
نور بهمس... اخرج اخرج بسرعه وبكرا انا هوريك ازاي تيجي في ساعه زي دي وانا اقول انت داخل من الشباك لي..

راسل بهمس... الله كنت عاوز اشوفك واتكلم معاكي شويه حرام..
نور بغضب وهي تنظر الي باب الحمام ثم نظرت له.. اه حرام تيجي الوقت يلا يلا بكرا نتكلم ثم دفعته خارجآ من الباب حمد ربه ان الطرقه فارغه سعد كثيرا ولاكن الفرحه لا تكتمل...
خرج اسيد من الغرفه ونظر له بخبث... كنت بتعمل اي عندها؟؟
راسل وهو يبتلع ريقه... عند مين انا بس كنت رايح انام..
اسيد وهو يتصنع انه صدقه... اممم طيب طيب..
راسل مغير الموضوع... اكسير عامله اي الوقت..
تنهد اسيد بحزن... مش كويسه مش كويسه خالص لحد الوقت كابوسين نازل اجيب مايه لانها خلصت..
راسل.. تمام.. ثم ذهب الي غرفته ونزل اسيد ليأتي بماء وجد الجد جالس ويظهر عليه الحزن الشديد.. علم اسيد بما يفكر..

«دمعة شتا Teardrop» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن