Těch Šest Bohu

10 0 0
                                    

Něco jako úvod. Jen aby jste něco věděli. Nemusíte to číst, můžete rovnou přeskočit a jít na první stránku.

Apaté

Zrodila ji bez otce bohyně temné noci Nyx. Bohyně klamu nebo klam sám. Vycházela z temnot jak na zem mezi lidi, tak na Olymp mezi bohy. Proti její moci byli bezmocní jak lidé tak sami bohové.

Eris

Dcera Nykty (Noci), bohyně sváru.
Řecká bohyně sporů, rivality a válečných konfliktů. Bohyně chaosu, sváru a zmatku

Hádés (Pluto)

Syn Krona a Rheiy,bratr Dia a Poseidona, bůh podsvětí, vládce nad dušemi mrtvých.

Zeus (Jupiter, jméno skloňováno Dia, Diovi...)

Syn Krona a Rheie, nejvyšší bůh. Narodil se na Krétě v jeskyni v pohoří Ída (občas se uvádějí i jiné jeskyně na Krétě). Zde jej matka uschovala před jeho otcem titánem Kronem, který ze strachu před naplněním proroctví, že bude jedním ze svých synů svržen, všechny své syny ihned po narození pozřel. Živil se mlékem Amaltheie (podle jedné verze koza, podle jiné nymfa) a medem od včel. Když vyrostl, přinutil otce vydávit bratry a po desetiletém boji jej svrhl. S bratry si pak losem rozdělili vládu nad světem.

Áres(Mars)

Syn Dia a Héry , bůh války a bojů. Neuznával žádné vyjednávání, nezáleželo mu na důvodu války. Ve svém živlu byl jen uprostřed krutých bojů a potoky krve. Jeho stálými průvodci byli synové Deimos - zosobnění děsu a Fobos - zosobnění hrůzy. Byl sice zkušeným válečníkem a podporoval tu či onu stranu, jak se mu zlíbilo, často ale bývá líčen i jako zbabělec, který po zranění z bojiště utekl. Udajně byl velice pohledný, proto se do něho zamilovala sama bohyně lásky Afrodíté, manželka ošklivého boha Héfaista. Ta mu pak porodila syny byli Deimose, Fobose, Eróse, Anteróse a dceru Harmonii.

Poseidona snad všichni znáte...

You can't winKde žijí příběhy. Začni objevovat