Keesokan harinya...
BTS risau akan konsertnya. Mereka juga tidak mahu membuat ARMY kecewa. Tiba tiba, muncul Nayeon.
" Nayeon??" Kata Jhope.
Nayeon hanya tersenyum. Dia menjelaskan rancangannya tentang konsert tersebut. Member BTS terpaksa bersetuju. Mickey tiba tiba sahaja muncul disitu. Mickey menuju ke arah Nayeon.
" Raja dan ratu akan datang bersama putera, " kata Mickey.
BTS berasa gugup kerana inilah pertama kalinya dia berjumpa raja dan ratu. Walaupun bukan raja dan ratu negara mereka tetapi raja dan ratu dari kerajaan kristal pun sudah cukup membuat mereka berasa gugup.
Pintu bilik rehat BTS dibuka . Satu persatu pengawal masuk lalu membentuk laluan untuk raja dan ratu.
BTS menundukkan kepala sebaik sahaja melihat kelibat raja dan ratu.Ratu berjalan ke arah Jhope diikuti 3orang Dayang peribadinya. Ratu itu menghulurkan Kris kepadanya.
Jhope mengambil Kris dari ratu. Kris kembali ceria seperti biasa apabila melihat Appa nya berada di hadapannya. Kris memeluk jhope dengan tangan kecilnya. Ratu berasa tersentuh hati melihat Kris memeluk Jhope." Beta ingin mengucapkan terima kasih kepada kamu semua kerana telah menyelamatkan putera Kim Sung Hyun. Kamu juga telah menjaganya dengan penuh kasih sayang. Terima kasih juga kerana sanggup menggadaikan nyawa kamu untuk putera kami. Disebabkan itu, mintalah apapun yang kamu mahu ." Kata raja .
Jhope memandang satu persatu member BTS lalu berkata. " Kami tidak mahu apa apa, tapi.. sebaliknya kami mahu berterima kasih kepada tuanku. Terima kasih kerana hadirkan seorang bayi yang begitu comel dalam hidup kami. Kami sangat menyayanginya. Kami sanggup menggadaikan nyawa kami semata-mata untuk bayi kecil ini. " Kata Jhope .
Jhope memandang mata Kris .
" Nama kamu sangat cantik Kris, Kim
... Sung... Hyun.... , Lepasni kita akan berpisah. Selamat tinggal. " Kata Jhope.Kris seolah olah faham apa yang dikatakan Jhope appanya lalu menangis. Dia mencebikkan bibirnya.
Member BTS juga mengalirkan air mata melihat seorang bayi dan salah seorang membernya .Ratu juga mengalirkan air mata. Raja juga begitu. Malah, pengawal keselamatan juga mengalirkan air mata.
Jhope memandang Sung Hyun.
" I believe you in a galaxy" kata Jhope lalu memeluk Sung Hyun. Tubuh bayi kecil itu peluk erat . Taehyung memeluk Jimin. Sat persatu member BTS menghampiri Sung Hyun dan Jhope.
BTS memeluk Jhope dan Sung Hyun.Di hari konsert. BTS telah siap berpakaian dan bersiap untuk konsert.
Muc dibawa bersama. Mic BTS kini telah dihiasi dengan kristal yang halus pada micnya. Hadiah raja buat para BTS. Member BTS memeluk Sung Hyun sebelum beredar dari kerajaan tersebut.
Nayeon mengikuti BTS bersama." Tutup mata kamu " kata raja.
Mereka mengikut apa yang disuruh raja. Ketika mereka membuka mata kedengaran nama mereka disahut oleh ARMY. Nayeon mengambil mic lalu berkata.
"BTS akan muncul sekejap lagi. Mari kita tengok dulu persembahan TWICE.
BTS akan muncul sebaik sahaja lagu TWICE habis dipersembahkan. Kamu juga akan mendapat photocard BTS bersama bayi yang comel.TWICE muncul di atas pentas. Mereka menari dan menyanyi dengan gaya cute. Lagu yang dipersembahkan ialah Cheer up dan alcohol free. Seperti dikatakan Nayeon. BTS muncul lalu menyanyikan lagu mikrosmos dan magic shop. Jhopa menitiskan air mata tanpa disedari. Jin yang menyedari langsung menuju ke arah jhope.
" Kau kenapa ,jhope??? "Tanya jin.
" Lirik lagu kita ... Bila dinyanyikan, aku teringat akan Sung Hyun. " Kata Jhope." Ingat, kau Appa yang terbaik. Kita akan buat yang terbaik demi mengembirakan semua orang termasuk ARMY yang tercinta.
" I believe you in galaxy " Kata BTS kepada ARMY.
TWICE ingin mengundur diri tetapi dengan hati terbuka BTS mengajak TWICE untuk berada di pentas bersama mereka. ARMY bersorak gembira . Jhope ke belakang pentas . Dia melihat Nayeon, sahabatnya berada di sana menatap mereka dari jauh. Jhope menarik tangan nya lalu kepentas. Nayeon gembira. ARMY juga gembira.
Tiba-tiba muncul tulisan di awan . Tertulis.
'BTS always love ARMY'Pada mulanya BTS sedikit berasa aneh namun mereka ketepikan hal tersebut.
Konsert telah tamat. ARMY mendapat photocard BTS bersama bayi yang comel. Mereka pulang Dengan gembira.
YOU ARE READING
JHOPE appa
General Fictionseekor anjing telah menarik perhatian jhope dan membawa jhope ke arah semak . Di dalam semak tersebut kelihatan seorang bayi lelaki yang amat comel. Dia membawa bayi itu bersamanya. Member BTS yang lain terkejut dengan apa yang dibawa jhope. Mereka...