Sudut pandangan Aiman;
"Iman, soalan serius ni. Taknak halfday ke?" Aku bukan apa lah. Rasa malas betul nak masuk pejabat semula lepas ni.
Kami tak dating ya.
Cuma berjumpa.
"Saya okay je kalau awak nak bayar masa separuh hari saya nanti. 250? Deal?"
Kemon. Aiman kaya kut. "Deal. Teman saya pergi taman. Nak buat photoshoot."
"Ya?? Photoshoot apa? Omg nak ikuttt!"
"Habiskan dulu nasi tu, Iman." Iman mengangguk. Tiga suap je lagi ha yang tinggal. Ayam pun dia dah habiskan sampai tinggal tulang je. Sup? Memang habis teruslah sebab katanya dia memang suka.
"Btw Aiman. Awak tak pernah cakap pun awak kerja apa... Mana aci awak tahu saya kerja apa, saya tak tahu awak kerja apa."
Pipiku naik sebelah. Dia nak aci tak aci pula dekat sini. "Minta maaf dulu sebab panggil saya rempit. Kalau saya terima, baru saya bagitahu."
Iman buat muka jijik. Terus terang betul muka dia ni. Mesti orang banyak terasa kan dengan dia sebab kalau dia tak suka, mesti jelas nampak mimik muka tu.
"Tapi sesuai lah tu. Rempit hensem."
"Pilih satu je. Nak kata saya rempit ke saya hensem ni?"
"Letak jelah dua dua dalam satu ayat. Sesuai je. Eh--- saya malaslah nak tahu pasal awak kerja ke apa. Nanti lama lama tahu juga kan. Kita kan kawan."
Aku kedepankan badan. "Iman, kita memang kawan je ke?"
_____
Weh sebenarnya macam ni tau. Aku takde plot pun nak tulis apa. So apa kata buat random je. Like perbualan dua orang ni je. Memandangkan i tahu buat dialog je, i dah tak reti tau nak describe secara terperinci their expression, latar masa, how they met each other bla bla.
So after this, memang conversation antara dua orang ni je okie. Kalau i rajin, i revoke lagi. Sampai mampus. Aagitu.
Thankyou baca, anyway. Hehe
YOU ARE READING
:21: Only Fools Rush In || Aiman Adhwa (Versi Ringkas)
Romancemanis bukan senyuman saya?