BAB 21

174 9 3
                                    

DIA memecilkan matanya memandang sosok tubuh yang berada didepannya.  Terasa bengang pun ada melihat gelagat mereka berdua. Dia pandang ke arah Haikal lalu beralih ke arah Aliya. 

" aku ni dinding ke dekat sini?" Ujar Jasriman yang sudah tidak tahan melihat geligat kucing parsi didepannya.

"  kepala dengan perut kau je yang sakit. Tangan tu sihat lagi perlu ke suap suap depan aku. Dah tak ada tangan ke?" Dia tak rimas  melihat Aliya menyuap makanan kepada Haikal.  Yang dia rimas lihat wajah haikal yang gedik macam gelagat budak lima tahun kena suap makanan oleh ibu. Tersengeh sengah macam minta kaki.  Geram juga dia rasa.

Aliya yang ingin menyuap Haikal terus berhenti. Dia terlupa yang Jasriman masih ada di sini.

" lah awak still ada dekat sini. Sorry saya lupa. Awak nak makan ke? " tanya Aliya kepada Jasriman.  Takut juga kalau dia merajuk.

" No! No! No! Ni makanan abang tak payah kongsi dengan dia. Pandai pandai lah dia cari makan sendiri" Haikal lantas mengambil makanan di tangan Aliya . Tidak mahu kongsi makanan tu dengan Jasriman.

" single boleh balik rumah. Menangis bucu dinding sana" jawab Haikal dengan selamba.

" balik rumah. Bagus juga idea tu tapi nope aku tak nak balik rumah.  Aku stay sini.  Kau tu makan lah makan banyak banyak biar  cepat sembuh. Tak payah nak mereput lama lama dekat hospital ni. Aliya pun dah cemuh ulang alik dari rumah datang sini" jawab Jasriman.

" mana ada lah. Bila masa pula saya cakap saya cemuh datang sini.  "

" kau ni dari title penyibuk dah dapat title penfitnah ke? Jawab Haikal sambil tersenyum.

" cis! Mulut kau bisa betul. " jawab Jasriman yang masih tak mahu mengalah.

" mulut aku suka hati lah. And aku nak tanya kau still dekat sini buat apa. Kau ni banyak masa free eh.  Kerja dekat office tu siapa buat"

" big boss mereput dekat hospital  jadi biar kerja tu mereput atas meja. Biar seminggu lagi syarikat tu arwah ganti tempat kau. Hahahaa. Amacam sakit tak hati tu.

" perangai kau still sama lagi.  Siapa boss sekarang "

" perangai kau pun still sama lagi. Sakit sakit pun mulut tu bisa sangat. "

" kau..."

" apa?"

Haikal memandang tajam ke arah  begitu juga dengan Jasriman. 

" korang dua ni boleh diam tak! " Marah Aliya. Geram melihat kelatah dua orang manusia tu. Bergaduh macam budak kecil. 

" bila masa pula kami bercakap. Jas kita ada cakap apa apa ke."  Haikal terus berubah.  Wajah tadi terus bertukar mesra

" tak ah.  Aku diam je dari tadi.  Aku duduk d.i.a.m je ." Jawab Jasriman yang back up Haikal.

Aliya mengeleng perlahan kepalanya dengan sikap mereka berdua. Dia lantas berdiri.

" saya nak pergi cafe bawah kejap.  Jas awak mesti laparkan.  So saya pergi beli makanan kejap.  And awak makan sendiri tangan tu elok lagi.  Kalau tak elok sakit ke suruh Jas suapkan " ujar Aliya.

" sayang... biar dia jelah pergi beli.   Don't leave me alone..." rengek Haikal.  Namun Aliya buat tak tahu je. Dia terus menolak pintu bilik keluar dari sana.

" huhuhu... ada orang kena tinggal lah. Hahahaa" ejek Jasriman sambil ketawa terbahak bahak.  Senang hati.

" diam ah kau!"  Haikal terus meletakkan makanan tadi atas meja di tepinya. Hilang dah selera dia nak makan.

MISS FLOWER GIRLWhere stories live. Discover now