Frida sitter å skjelver i skogen der hun er bundet fast til en skog. Det er kveld og hun fryser. Frida rekker ikke avtalen med kjæresten der hun sitter mens tårene triller nedover skinnene hennes. Hun ser ikke stort, men flammene lyser opp. Frida har et sølvgjerde rundt seg med en mørk presenning rundt og som tak. Fuglene kvitrer og det er hvisking i bakgrunnen. Fra de blanke øynene triller tårene ned på hennes vakre sommerkjole. Hun har aldri vært så redd før. Hun får ikke kontaktet noen da tauet hindrer hennes hender. Lydene fra denne ubehagelige opplevelsen tyder på at det er noe mer enn bare lyder fra kvitrene fugler bak presenningen.Frida forsøker å løsne sine hender fri, da ingen er å se. Hun føler dette som en kidnapping. Dette ble ikke en koselig kveld slik hun trodde da hun dro hjemmefra. Hun lurer på hva Fredrik tenker nå. Jeg er ikke mulig å få tak i, tenker Frida. Hvem er det som gjør dette? Etter en god stund har hun klart å få hendene tilgjengelig.
Hun finner ingen åpning for å komme seg løs. Hun prøver å lytte for å høre om det er en kjent stemme. Hodet hennes er fullt av tanker og hun er ikke til stedet. På bakken ser hun skimt av bilder. Hun begynner å bli svimmel og kvalm av hendelsen.
Gjerde åpner seg og en skygge smyger seg inn. Stolen er tom og ingen er å se ved første øyekast
. Skyggen titter på bakken. Det er ikke mulig!
YOU ARE READING
Fanget i skogen
Short StoryHei! Dette er en kort novelle som handler om Frida som har blitt bundet fast i skogen. Men hvorfor og av hvem? Dette er en spennende og mystisk novelle som passer for alle.