Tommy ging snel weer naar het kasteel want het was ondertussen al laat geworden, zijn maag knorde, maar dat maakte hem niet veel uit. Hij sprong weer langs de wachters en rende naar het weeshuis maar toen hij aankwam zag hij Bennet staan met daar om heen allemaal omgegooide bedden, die rende snel weg waarna Juffrouw Jonkjes naar binnen liep. Ze keek Tommy met een Boze blik die zei: wat een klein rotjong ben jij zeg! Zo bleven ze een poosje staan, NOU WAT STA JE DAAR NOG! GA OPRUIMEN! En drie keer stormbaan met 2 kilo stenen op je rug, maar ik deed helema…. Hij stopte snel want het had geen zin om met haar in discussie te gaan. VIJF KILO! Hij liep naar de zakken met stenen en zocht de 5 kilo zakken, hij pakte degene met een scheurtje ertussenuit want daar had hij ooit een paar stenen uit gehaald. Hij rende met al zijn kracht en toen hij klaar was moesten ze meteen naar bed. De volgende ochtend was hij meteen klaarwakker (zo voelde hij zich ten minste) hij rende meteen na zich om te kleden naar de eetzaal en in plaats van te gaan zitten en eten liep hij haastig door naar de openhaard, zoals afgesproken stond de baron daar. Zo Tommy, ik dacht eerst dat ik je naar het gebied van landbouw ging sturen. Maar nou ja zeg het zelf maar zilveren arend, tommy zag nu pas dat die er al een poosje achter stond. Deze keer had hij geen masker op, zijn gezicht was moeilijk te doorgronden, hij had een asgrauw gezicht met veel rimpels maar het leek toch alsof hij ook blij kon kijken. Ik had je gisteren een poosje in de gaten gehouden en zag hoe je de meest onbekende stukjes gebruikte, door de schaduw ging en de wachten ontweek. Tommy zijn mond viel open, omdat hij dacht dat hij niet was gevolgd, maar toen hij zag dat hij verder wou gaan liet hij hem uitpraten. Dus denk ik dat je een geschikte leerling zou kunnen zijn als geheime agent. Hier had tommy nog niet aan gedacht maar het leek hem nog niet zo slecht, aangezien hij zich maar al te best die ene pijl kon herinneren. Oké, dat lijkt mij wel een goed idee. Toen zei de zilveren arend ik zie je na het middag eten bij de bibliotheek. Tommy bleef de rest van zijn ochtend bezig met allemaal klusjes die hij moest doen van juffrouw Jonkjes want de anderen zaten nu op de ridderschool en in de keuken van de slottoren enzovoorts. Toen het eten op tafel stond at tommy maar een half stuk brood en een slok geitenmelk. Daarna rende hij naar de bibliotheek waarbij hij bijna tegen juffrouw Jonkjes opbotste. Hij was er redelijk blij mee dat het bijna was want voor je het wist moest je al 10 rondjes op de stormbaan rennen met 10 kilo.
JE LEEST
De Zilveren Elf
FantasiaHet begin lijkt erg op De Grijze Jager, maar laat je daardoor niet beïnvloeden: als je wat verder doorleest komt er een heel ander thema in het verhaal Tommy is een doodnormaal weeskind op kasteel Berkelon. Maar als hij op een dag word gered van ban...