8

461 6 0
                                    

ADRIAN

Sebelum kami turun malam tadi, aku rasa sangat kecewa. Wedding ku gagal.. walau masih honeymoon.

Dia memberi gambaran padaku kalau dia lebih suka aku x perlu balik lagi selepas ini..
Ada juga gambaran bahawa dia akan bertahan selama 7 bulan ini sahaja..

Dia nampak begitu tertekan, runsing dan kalut.

Tapi setelah kami menghabiskan masa kami di luar, lepak dgn buskers, kami bersama² menyanyi, aku mula rasa dia lebih tenang.
Apatah lagi bila aku mampu membuat dia hilang pertimbangan, lupa keadaan sekeliling kecuali jariku yg ada didalam lubang nikmatnya, aku rasa kekalutan yg menghantui fikirannya sudah reda.
Seorang usahawan muda yg elegan dan sopan boleh menjerit memanggil namaku utk meredakan berahinya di tempat umum..
[Ohh itu sesuatu yg aku akan rakam di dalam benakku..
Her sensuality heats me, bad..]

Setelah kami pulang ke hotel semula hinggalah kami check out..barulah aku dapat menikmati ketenangan & kepuasan sebagai seorang yg sedang ber honeymoon.

Tapi aku yakin ada ganjalan di hatinya yg cuba dia tepis.
[Oh God open up her heart for me..
I fell head over heels for her..
Oh God]

****
SERINA

Kami sampai di rumah Mada lewat petang.
Ada lagi kunjungan dari sahabat handai.
Hadiah² penuh di tepi pintu bilik, x tau lah bila nak membukanya, esok kami sudah mula kerja.
Bilik Ian, yg sekarang menjadi bilik kami di hiasi dgn megah sebagaimana biasa bilik pengantin dihias.
Itu semua hasil kerja Mada dan rakan² nya.

Setelah dinner kami kembali ke bilik utk berehat, bersiap² utk bekerja esok.
Kami singgah utk mengambil beberapa hadiah yg menarik perhatian kami & membukanya.
Ada kami terima electric shaver set fr couples, "Eee gross" aku mengutuk.
Ian senyum dan menggeleng²kan kepala, "u are so sweet when u act like that" katanya.
Aku x begitu faham apa maksud dia 'act like that' tapi disebabkan aku sudah janji pd diri sendiri x mau start apa², aku diam sahaja.

Tiba² dia pulak yg mula kan,

"Serene..love, can i have you in my arms, now?"

Aku memandang nya dan senyum sebab ku sangka dia hanya menyakat.
Dia merayu sedih sambil membuka kedua tangannya menanti ketibaan ku.
"Please.. i need to hold u now"

Aku terus berlari ke arahnya, memeluknya seolah² dia sudah akan pergi meninggalkan ku.
Lama kami begitu..tanpa
kata².

"Will u miss me..love" sedih suaranya.

Dia berkata perlahan, seperti merungut "how i wish u can come with me..love"

Mungkin dia terpengaruh dgn keadaan, mungkin dia hanya bercakap utk didengar dirinya sahaja, tapi aku dengar dgn jelas..
Aku merenggangkan badanku utk melihat matanya, "Can't i come with u?" aku balik bertanya.

Dia memandang ku penuh harap,"will u?"
"Can u leave yr stuff behind n go, i dont think so, right.
U are trying to pull my leg..ya"
katanya perlahan.

Macam mana kalau aku berlakon seolah² aku nak ikut dia balik..aku berfikir².
Kemudian hatiku berkata..
Sudahlah aku x mau dia terpaksa menggali lubang lebih dalam.. cukup lah sandiwara yg sudah sedia ada.
Emosi ku lebih tenang dan terkawal begini.
Apa² yg aku x nampak..
Apa² yg belum terjadi, x perlu aku nak fikirkan sangat.

"Lama betul nak jawab" dia mengejutkan aku.
"X apalah.. Abang faham" terus memeluk ku semula.
Aku hanya diam.. lebih tenang begini.

Kami memadu kasih lagi seolah² tak ada puasnya, tak ada penatnya.

Aku x mau terlelap sebab dia akan berangkat sekitar 3 pagi, aku takut tertidur dan dia pergi tanpa mengejutkan ku.

Dia sudah pulas tidur..
Aku hanya merenung, menghafal setiap bentuk & lekuk di wajahnya seolah² aku ingin merakam nya.

Daya Tahan Cinta SerinaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang