merhabalar!!
biraz prim yapar mısınız rica etsem?
ben derly 🙌 sayfada bir ben bir de kendini göstermek isterse ikinci bir admin var.
ilk olarak credit ve hırsızlık konusuyla başlamak istedim çünkü, bilen bilir, ne hırsızımız ne de otabokacr isteyenimiz bitmez.
hırsızlığın tanımını yapmayacağım çünkü bilmeyeniniz yoktur diye duy.
bu yüzden, öncelikle bu ortamda görebileceğiniz hırsızlık tiplerini söyleyeyim:
-icon
-bio/nick önerisi
-kod
-fikiricon hırsızlığı nedir?
hepiniz biliyorsunuz bunu, başkasının yaptığı iconu kendi yapmış gibi göstermek/kitabında sahibinden izinsiz yayınlamak.bu bilindik olduğu için uzatmayacağım.
.
bio/nick önerisini hırsızlığı nedir?
ENNN FAZLA YAPILAN VE KİMSENİN GIKINI BİLE ÇIKARMADIĞI HIRSIZLIKTIR. genellikle tumblrdan araklanan bio ve nick önerilerini bölümün en altına koyarlar ve herkes alır, kullanır.ama genelde bunu yapanlar, tumblrda bio yayınlasa ve biri onu alıp burada, kitabında, paylaşsa kıyameti koparma kapasitesine sahip kişiler.
bakın, bu tür bütün tumblr sayfalarında ya gönderinin sonunda, ya sabit postta ennn kötü ihtimalle de carrd'larında "do not repost" ya da "do not steal" mutlaka yazar.
yani yapılan şey alenen hırsızlıktır. kendiniz bio/nick önerisi yapamaycaksanız, başkasınınkini alıp, kitabınıza koyamazsınız. (genel olarak kendiniz yapmadığınız hiçbir şeyi kitabınıza koyamazsınız.)
.
kod hırsızlığı nedir?
başkasına ait bir kodu, kendininmiş gibi gösterme/kodu vermek için prim isteme ya da başkasının kodunun üzerinde küçük oynamalar yaparak kodu tamamiyle kendi yapmış/kodu vermek için prim isteme.
bunu da biliyorsunuz zaten.
.
fikir hırsızlığı nedir?
bunu en baş sırada söylemeliydim, ama işin içine biraz credit mevzusu da girdiği için en sona sakladım.
.
credit nedir?
google'a direk bu şekil bir şey yazarsanız, cevaba ulaşamazsınız. ama alternatif çevirisine ulaşabilirsiniz ve o bile size büyük ipuçları verir.
yanına çizgi attıklarıma bakın.
güven/güvenmek, emniyet.
credit tam olarak budur: bir fikri emniyete/güvenceye almak.
credit vermek,, hakkını vermek..
neler için credit vermelisiniz? neler için credit isteyebilirsiniz?
• başkasından görüp yapmak istediğiniz bir icon/edit için.
• birinin çizimini icon yapmak ya da çizime temanızda yer vermek isterseniz, çizimin sahibine credit vermelisiniz. yani mesela fanartlara.
• başkalarının yaptığı pnglere. bunu biraz açayım: bazı insanlar kendileri png çiziyor/tasarlıyorlar. wugem ve shape iconlar için yapılan pngler bu tür pnglerin en aşina olduğunuz türü
.
neler için credit vermenize gerek yok? neler için credit isteyemezsiniz?
• halihazırda zaten başka platformlarda var olup, buraya ilk getirdiğinizi iddia ettiğiniz herhangi bir şey.
• fikri size ait olmayan, sizin de başkasından görüp yaptığınız şeyler için.
.
credit'i toparlamak istersek: ESİNLENDİĞİNİZ KİŞİYE credit vermelisiniz. bazı şeyleri burada ilk yapmış olmanız bir şey ifade etmiyor. başka yerde de varsa, insanlar oradan görüp yapmak istemiş olabilirler. hemen saldırmadan sormayı denerseniz daha huzurlu bir ortama sahip oluruz 🥰
ŞİMDİ OKUDUĞUN
edit ve iconlar ile ilgili birkaç şey
Randomedit&icon ile ilgili bazı şeylerin açıklamaları.