-2-

82 8 2
                                    

#Yüzüm silinmiş,çoktan iz olmuşum...

" Ağzını kapat kızım yha.Ne olmuş yani az önce okulumuzun kapısından birtaş giriş yaptıysa " diyerek kuzenimle dalga geçtim. "Çok komiksin Armi " diyerek karşılık verdi. Çocuğun bizim sınıfta olduğunu falan söylerken diğer taraftan çocuğun üstündeki tişörtteki yazıyı okuyordum.

Kahve bir an sanki beni yakmak gibi bir eylemde bulundu.Ovv evet kahveyi biraz da olsa güzelim gömleğe dökmeyi başarmış bulunmaktaydım.

Bir peçetenin uzandığını gördüm.Döndüğümde " çok sakarsın" diyerek yeni çocuğun dibimde olduğunu fark ettim. Benim yanıma yaklaşması gibi bir özgüven patlaması vardı herhalde . Genellikle sınıfta herkesle konuşurum da erkeklerlepek ileri bir samimiyet kurmam.Ve bu yeni çocuğa sesimi çıkarmamam sadece beni tanımamasındandı.

-Ukala diye mırıldandıktan sonra peçeteyi almadan merdivenlere doğru yöneldim.Ben merdivenlerden çıkarken kuzenim hala orda dikilip özür dileme diyalogları kurma çabasındaydı. Göz ucumla ona baktığımda bana yetişmeye çalıştınını gördüm. " ATARLI GİDERLİ "... Başka bişey demesi beklenmezdi zaten.

" Boşverene, şuan sadece gömleğime kahve döktüğüm için yas tutacağım.Okey ?? . " dedikten sonra başını sallayarak evet cevabını verdi.Kuzenimle ayrı sınıflardaydık.Bu yüzden dokuzuncu sınıfların katına çıktığımızda birbirimize göz kırparak sınıflarımıza yöneldik.

***

Elimde soğuyan kahveyi çöpe atıp lavaboya gittim.Ellerimi yıkayıp perçemimi düzelttim.

Sınıfa girip sırama geçtim ve ders için gereklu ilanları masama bırakıp kızların yanına geçtim.

Biraz lafladıktan sonra zilin çalmasıyla yerlerimize geçtik.Defterime göz gezdirirkn "hoşgeldin" gibisinden sesler ard arda tekrarlanıyordu.Ahh evet gerçekten bay ukala bizim sınıftaydı.Yeniden defterime döndüm.Pek evde ders çalışan biri değilimdir ve dersi derste dinleyerek eksiklerimi tamamlarım.

Birden herkezin ayaklandığını fark ettiğimde hocanın geldiğini anladım ve bende ayağı kalktım.Ders edebiyattı ve aynı zamanda bizim sınıf öğretmenimizdi.

"Hoşgeldin bize kendini tanıtırmısın?" Evet sezarın hakkını sezara vermek lazım: fiziği bayağı iyiydi ama tabiki benin en başta dikkatimi çeken t-shirt ' ünün üstündeki *be dust* yazısıydı.

"Ben Sonat efendim.Sonat Köran."

Hayati hoca tanışma faslını bitirip arkamdaki sıraya bay ukalayı oturtup derse geçti.

Gün yine derslerin tanışma faslıyla başlamıştı ve son derse gelmiştik.

"Ve çocuklar fizik dersinden proje alanlar mayısın ilk haftası elimde olsun projeleriniz.Şimdi serbestsiniz." diyerek dersi bitiren fizik hocamızdan gôzlerimi alarak telefonumu çıkardım.Gün boyuca kapalıydı ve açmak için uzun süre tuşa parmağımı basılı tuttum ve açılmasını beklemeden montumu almak ićin askılıklara yöneldim.

Sırama döndüğümde bay ukalanın telefonumun ekranına baktığını gördüm. "Duvar kağıdın güzelmiş."

"Saol diyerek çantama uzandım.

"Bişey sorcam sana"

"Sor"

"Açıkçası telefonunda şifre olmamasına çok şaşırdım."Birsüre birbirimize bakakaldık ve

 "Çok mu garip ?" diyerek yüzümü çevirdim.

"Hayır da, yani genellikle kızların merkez bankası gibi korudukları telefonlarında şifre olur."

BOŞ SALINCAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin