Aira dan Felix tiba di lapangan terbang Charles de Gaulle lalu mereka menaiki kereta yang sudah disediakan oleh keluarga mereka untuk tiba ke kota Paris.
Memandangkan Felix dan Aira bergerak dari lapangan terbang Korea pada waktu tengah hari, dan penerbangan antara Korea dan Paris mengambil masa selama 12 jam. Mereka tiba di kota Paris pada tengah malam.
Untungnya hotel sudah ditempah awal-awal. Jadi Felix dan Aira bergerak ke kaunter pertanyaan di hotel mereka untuk mengambil kunci bilik.
Setibanya di bilik hotel, kedua-duanya merebahkan badan di atas katil yang empuk itu. Alangkah selesanya apabila dapat baring semula.
Aira merangkak ke arah Felix lalu berbaring di atas badan Felix. Felix terus memeluk Aira seperti memeluk bantal yang empuk.
Aira menguap perlahan. Felix yang masih lagi mampu membuka mata hanya tersenyum melihat Aira.
"Tidurlah sayang. Goodnight. I promise esok kita jalan-jalan" Bisik Felix di telinga Aira. Kepala Aira dicium perlahan.
Aira mengangguk tanpa bantahan memandangkan dia memang sudah mengantuk. Hendak bercakap juga tak larat.
Tidur dalam kapal terbang memang tak selesa menyebabkan kedua-dua antara mereka hanya mampu tidur-tidur ayam je.
Tak lama kemudian, kedua-duanya tertidur dengan nyenyak.
Memandangkan sekarang di Paris sudah jam 12 tengah malam, Felix dan Aira bercadang untuk menghubungi kedua ibu bapa mereka pagi esok. Lagipon waktu di Paris dan waktu di Korea sangat berbeza.
Semoga mereka berdua tidak lupa untuk meberitau family masing-masing yang diorang dah selamat sampai.
***
Felix dan Aira bangun pada jam 9 pagi,Paris. Alarm yang berbunyi betul-betul mengganggu tidur mereka.
Felix berjalan masuk ke bilik mandi membiarkan Aira tidur lama sedikit.
Selesai mandi dan berpakaian, Felix mengejut Aira untuk bangun. Badannya diregangkan lalu perlahan mata Aira terbuka. Aira tersenyum kecil meihat wajah Felix di depan matanya.
"Morming baby~"Kata Felix.
" Morning too" Kata Aira. Felix memuncungkan bibirnya lalu dicium sekilas oleh Aira.
"Nak breakfast tak? bilik or cafe kat bawah?" Soal Felix. Aira membuat wajah berfikir.
"Nak. Kita breakfast kat bawah lah. Bagi saya mandi dulu" Kata Aira. Felix menganggukkan kepalanya. Dia membantu Aira bangun memandangkan Aira masih lagi mamai.
"Pergi lah mandi. Saya nak call mummy. Nak bagitau dia yang kita dah sampai pagi tadi" Kata Felix. Aira mengangguk lalu berjalan menuju ke bilik mandi sambil menguap perlahan.
***
Felix dan Aira memakai baju kemeja putih beserta seluar jeans. Terlihat comel kerana memandangkan mereka memakai pakaian yang sama. Matching giteuww.
Nampak seperti pasangan muda yang baru pergi berhoney moon walaupon hakikatnya sudah ada anak umur 5 tahun.
Mereka berdua berjalan sambil berpimpin tangan. Tangan mereka saling bertaut rapat lalu di ayun-ayunkan seperti pasangan yang baru bercinta.
"Felix. Lepas ni kita pergi pantai boleh kan?" Soal Aira. Felix menganggukkan kepalanya.
"Memang saya plan nak ajak awak pergi pantai pon" Kata Felix membuatkan Aira terlompat suka.
"Thank you Felix~" Kata Aira manja lalu mencium pipi Felix.
"Anything for you baby" Kata Felix sambil mencuit hidung Aira membuatkan Aira tertawa perlahan.
Felix dan Aira kemudiannya menempah teksi untuk membawa mereka ke Eiffel Tower memandangkan perjalan dari hotel ke sana hanya mengambil masa 15 minit jika menaiki kenderaan.
Sampai sahaja di sana, mereka berdua mengambil gambar masing-masing lalu meminta pelancong atau penduduk tetap yang lalu-lalang di situ untuk mengambilkan gambar mereka.
Mereka berdua kemudiannya bergerak ke 'Pont des Art bridge' untuk menggantungkan padlock di situ sebagai tanda percintaan mereka berdua.
"Awak tulis apa?" Soal Aira cuba untuk melihat namun Felix dengan cepatnya menjauhi Felix. Ini membuatkan Aira memuncungkan bibirnya.
"Mana boleh bagitau. Tak special nanti" Kata Felix. Aira membuat muka masam.
"ok kalau macam tu. Hmphh" Rajuk Aira gurau. Felix menggelengkan kepalanya perlahan.
Setelah selesai, Felix menyuruh Aira menggantung padlock itu di tempat yang sedikit jauh darinya. Felix juga bergerak jauh sedikit.
Mereka kemudian bergerak ke tengah jambatan itu kembali dengan kunci padlock di tangan masing-masing. Lalu kedua-duanya mrmbuang kunci tersebut ke dalam sungai agar padlock itu akan kekal di jambatan itu buat selamanya.
Kemudia Aira ternampak sebuah Feri sedang bergerak di hadapan mereka.
"Lix! Nak naik tu!" Kata Aira teruja sambil menunjukkan jarinya ke arah Feri tersebut. Felix tersenyum lalu memeluk bahu Aira.
"Malam ye sayang. Kita pergi malam. Sebelum datang sini tadi saya dah book Feri tu untuk kita malam ni. Awak boleh buat apa yang awak nak puas-puas" kata Felix.
"Really?!?!" Soal Aira teruja. Felix mengangguk sambil tersenyum nipis mmebuatkan Aira melimpat keriangan.
"Thank you!! Thank you so much!!" Jerit Aira teruja. Penduduk dan pelancong di situ tersenyum melihat pasangan muda itu.
Felix dan Aira kemudiannya mengambil swafoto dijambatan tersebut. Sekali lagi mereka meminta orang yang lalu-lalang untuk mengambilka gambar mereka.
Dan Author hanya mampu menyendu sebab author masih single. Ada yang nak jadi boyfriend/girlfriend sementara author tak? hmmm.
YOU ARE READING
My Mr Gay || L.Y.B
Random[The series of Mr Gay] Bagaimanakah telatah Felix dan Aira setelah lima tahun berlalu? Tambahan pula,mereka sudah bergelar ibu bapa hampir 4 tahun. Mampukah mereka menjadi ibu bapa yang baik? Start : 141120 End : Rindu mereka? hah tekan lah button r...