♡♡♡♡♡♡
Harini mereka akan kembali ke Fantastic university setelah cuti yang diberi selepas kem.
Hafiy memandu dengan tenang,sebaik masuk ke perkarangan Fantastic university,dia mengeluh sebaik sahaja melihat ramai gadis yang terjerit-jerit disitu.
Hafiy memarking keretanya disebelah Audi milik Iman.
Sebaik turun,dia tertangkap kelibat seseorang yang dikenalinya.
Hafiy mendengus kuat lalu pantas masuk ke dalam dengan perasaan marah.Laju sahaja kakinya melangkah masuk ke dalam sebuah dewan.
Dia duduk disebuah kerusi yang terletak disebelah Farhan."Weyh fiy,kau takkan percaya apa yang aku cakap ni."Kata Hazzif yang baru tiba bersama Iman itu.
"Kau nak cakap pasal setan tu kan."Hafiy menjawab tenang sambil meletakkan tangan ke dahi.
"Wait!Don't tell me The Red ada kat sini."Sampuk Farhan sambil menepuk meja kuat.
"Yess absolutely."Jawapan Iman membuatkan mereka kembali mengeluh.
"But macam mana kau tahu fiy?."Soal Haziff hairan.
"Aku ternampak dia tadi."Jawab Hafiy sedikit dingin.
"Aduh menyemak ah,benci betul aku."Luah Iman geram.
Baru sahaja mereka hendak membalas Dr.Ghazali memasuki dewan membuatkan semua terdiam dan fokus kepada pensyarah separuh abad dihadapannya.
♡♡♡♡♡♡♡♡
"Guys tadi Prof Helen panggil aku,korang jaga barang aku sat."Kata Rayna lalu berlalu ke bilik Prof Helena.
Manakala Girls hanya mengangguk dan sambung berbual memandangkan kelas mereka ditunda sedikit lewat.
Sedang mereka berbual,kerusi yang diduduki oleh Rayna sebentar tadi dilanggar oleh seseorang sehingga menyebabkan beg gadis itu terjatuh sekaligus menyebabkan barang-barangnya terjatuh.
Gadis yang melanggar kerusi Rayna memohon maaf lalu tergesa-gesa berlalu dari situ.
Sewaktu Zara mengangkat kembali dan membantu mengemas barang Rayna dia terpaku pada sebuah buku.
Dia membelek buku bewarna merah jambu itu,cantik pula.
Namun matanya membulat sebaik melihat tulisan gadis itu.Zara pantas menunjukkan kepada girls yang lain.
"WHAT?CARA PIKAT HAFIY?."Serentak dengan itu mereka terlopong.Rayna yang baru sampai itu dipandang lama.
"Hai korang,eh?kenapa semua-."Kata-kata Rayna terhenti sebaik sahaja melihat buku rahsianya berada ditangan Zara."Er I can explain."Ujar Rayna sambil mengigit sedikit bibirnya menahan nervous.
"Explain now!."Balas mereka kuat.
Rayna menjelaskan segalanya kepada girls termasuklah tentang pertunangan dan wasiat itu.
"Maknanya korang tunanglah sekarang ni?."Tanya Emelya meminta kepastian.
Rayna menggangguk kepala dan menjawab segala persoalan bertubi-tubi sehinggalah Prof Helena memasuki dewan kuliah itu.
♡♡♡♡♡♡♡
"Well,well,well Tengku Hafiy here."Sinis sahaja Reza berkata.
"Tengku Reza Irdan."Balas Hafiy dengan renungan kosong.
YOU ARE READING
The Promise
RomanceTengku Hafiy Rayyan Jejaka dingin yang telah menjadi pujaan para gadis diluar sana kerana rupa parasnya dan hartanya. Namun,siapa sangka jejaka sekacak dirinya mengalami amnesia yang menyebabkan dia melupakan seorang gadis yang bertakhta di hatinya...