Syuhaida makan roti vanila dengan kasar dan perasaan yang bengang. "Asal kau ni syu? Ada masalah ke atau orang cari masalah kat kau?" Tanya Farah memandang Syuhaida dengan heran. Sapa je x heran, sampai ² kantin je, mood marah. Tadi elok je.
"Aku yang cari masalah. Aku kan nampak syahh kan, lepastu aku langgar dia, pastu aku cakap lah"opuishhh sengaja" pastu kan, tiba ² je ada sorang perempuan ni langgar balik kat aku pastu cakap " opuiss.. sorry sengaja" wee.. kau tahu x!! Tiba-tiba kan ada sorang lelaki ni kan hensem gileeee.. tapii dia pergi kat syahh tu siap panggil x silap aku "nona syahh" ". Balas Syuhaida panjang lebar dengan bibir nya tersengih teringat Yen Lan .
"Serius lah we!! Mesti macam orang Korea kan!! Tapi kan, mana syahh dapat lelaki yang kau cakap hensem nak mampus tu?! Entah² dia jual badan pelacur tak? Mesti kaya kan? Mesti dia suruh lelaki hensem tu panggil dia "nona" eishh berlagak betul!!" Ujar Farah dengan nada yang x puas hati.
"Tulah. Yang panggil "nona" tu sepatutnya aku bukan dia dan lelaki hensem tu patut layan aku macam tu kat aku dan jadi milik aku!! Kalau boleh, semuanya yang syahh ada tu semuanyaaaa milik a.k.u!!! Dia x layak dapat gelaran tu dan kebahagiaan!! Dia x layak dapat layanan Macam tu!!! Langsung x layak.. aku ingat kan lepas kena racun tu dah mampus dah, tapi x!!" Balas Syuhaida dengan nada yang marah.
"Haah. Tapii kan... Kau tau x masa aku gi beli barang hari itu kan, ada rompakan kat kedai Econsave. Pastu aku tengok syahh belasah orang tu senang je we!! Siap polis pon tunduk hormat. Ikut je cakap dia!! Mesti dia bela apa² sihir." Kata Farah
"Hehhh!! Mesti dia guna alat-alat yang boleh kuat kan diri dia!! Mana mungkin lah dia sekuat macam tu!! Dia sendiri asyik kena buli!! Ada hati nak berubah!! Kalau ada Dalam mimpi lah!!! Dari dulu hingga sekarang kau tengok sendiri, dia asyik kena buli!! X de perubahan langsung!!!" Ujar Syuhaida dengan nada yang bengang dan gembira.
"Hahaha!! Kan!!" Balas Farah dengan ketawa.
"Aku akan ambik segala yang kau ada syahh!! Kau x kan bahagia selamanya!! Aku akan buat kau sengsara!! Kau tunggu lah!! Aku akan hancur kan kebahagiaan dan kehidupan kau syahh!!" gumam Syuhaida di dalam hati.
_____________--------------______________
Syahh memandang ke luar tingkap. Sejuk je rasa.."adehhh.. bila nak jumpa maskmana!! Dah lama kot!! Lama x tengok maskmana. Agak-agak macam mana ye sekarang? Dah nak dekat sebulan x jumpa. Campur hari esok dah sebulan. Selalu nya, bangun² je mesti jumpa kat padang. Sekarang, haih.. macam tu lah
(╥﹏╥)." gumam syahh dalam hati."Hai syahh!! Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. X jawab anda dosa. Saya x dosa." Ujar Atikah dengan ceria.
"Waalaikumussalam Atikah" balas syahh.
"Pendek nya kau jawab" kata Atikah
"Habis, kau nak aku cakap apa?" Balas syahh.
"Hmmmmmm. Yelah.." balas Atikah mengambil kerusi kosong dan duduk menghadap ke meja syahh.
"Aisah, Maisarah,amnia mana?" Tanya syahh memandang Atikah.
"Diorang gi tandas" balas Atikah ringkas.
"Ohh okk. Jam sekarang kul berapa?" Tanya syahh lagi.
"Sekarang pukul... 8:09pagi." Ujar Atikah selamba. Lama jugak aku termenung. Untung Atikah baru datang. Kalau tak....x tau lah.
"Thanks" ujar syahh.
"Your are welcome my bestie" balas Atikah dan memeluk syahh.
"Wohhhh..peluk x ajak. Borak pon x ajak" ujar Maisarah dengan nada acah² merajuk.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku( Completed ✅)
Roman pour AdolescentsNi hak milik monstar. Author hanya pinjam watak watak SAINA NORAISYAH atau dikenali sebagai syah adalah seorang pelajar tingkatan 3. Ceria? Baik hati? Friendly? Dah sebati kat diri dia. Tapi semua nya berubah akibat satu kejadian yang membuatnya ber...