Yahoooo.... besok mula kerja.. "akak jihyo besok tzuyu nak pakai baju apa???
" la pakai la baju formal ... takkan nak pakai baju casual... nanti sampai dekat sana tzuyu akan dibekalkan uniform sendiri beserta tag nama.
" tzuyu tak perlu risau la.. semua lengkap dari hujung rambut sampai ke kaki .. prof dahyun akan sediakan PPE (personal protect equipment)
" ohhh okey ...kak jihyo..
Keesokkan paginya jihyo pergi kerja bersama tzuyu..
" akak okey tak tzuyu pakai yang ini
" okey sesuai sangat dah jom sarapan dulu
Mereka pun pergi ke ruang makan untuk bersarapan pagi.
Pada jam 7.30 pagi mereka berdua bertolak ke tempat kerja jihyo..
Jam 8.00 pagi
" selamat pagi prof.dahyun
" selamat pagi jihyo
" ini ke adik kamu??? Tzuyu?? Mengambil jurusan computer programming and data??
" ye prof. Kenal kan ini tzuyu.. gradute jurusan computer programming and data.
" ohhh hehehhehe.. maaf ye saya tanya sikit.
" kenapa prof.???" awak dengan tzuyu memang adik beradik kandung ke??
" ye prof kenapa prof tanya..
" jauh beza ketinggian awak dengan dia..
" maaf ye jihyo..
" xpe tzuyu ikut ketinggian papa
" saya ikut mama" ohhh kamu ada cerita ke saya pasal ibu bapa kamu meninggal sebab kemalangan.
" emm tzuyu kamu dah bersedia ke nak bertugas di sini???
"Saya setuju prof.
" ini baju kamu ... serta peralatan keselamatan kamu..
" untuk harini saya akan tunjuk kamu sekitar makmal dan bilik² yang ada di syarikat ini.
" tugas kamu senang sahaja , kamu hanya perlu membantu saya siapkan mesin ini..
Dahyun menunjukkan mesin yang perlu disiapkan sebelum hari sains dan teknologi bermula.
" wah... ini satu set ke prof???
" yup ini adalah rangka mesin permainan yang dipanggil VR (virtual reality)
" dan disini saya nak masukkan segala data² kedalam sistem VR ini ..
" awak boleh analisis data???
" boleh prof. dahyun. Jawab tzuyu
" emm prof. Kalau tiada apa lagi ,saya keluar dulu saya bagi tzuyu kepada prof. Kata jihyo.
" emm baik jihyo awak boleh ke ruangan awak.
" tzuyu fighting💪💪💪💪💪 kata jihyo untuk adiknya itu.
" emm tzuyu ini ada komputer dan usb drive kamu tolong saya periksa database dalam usb ni sebelum pindahkan ke mesin vr ini.
" okey prof. Dahyun
" saya pergi ambil bahan di bilik kebal sebelah sana sekejap.
" baik prof..
Tzuyu pun memulakan tugasnya untuk menganalisis data² yang berada di dalam usb sebelum dimasukkan ke dalam mesin VR.
" wah data² dalam usb ni semua berkaitan game yang best..
Okey dah analisis dah selesai..
" emm mana suis nak on mesin ni ohhh sini
Press here to on this machine..
Tzuyu pun tekan button bewarna hijau
Pindahkan data dari usb ke mesin vr
Sila ikuti langkah ini
1. Tekan butang kuning
2. Nyalakan suis di kiri mesin
" okey lepas tu apa lagi ni emm
Pull the lever up
Lepas tu???
Data programming will be transfer to vr machine
Press ok
"Emmm data proggramming sedang dimuat alih.
" ehhh button apa ni???? Don't pull it..
" tzuyu saya bawa barang ni..untuk mesin...
" ohhh mak kau tzuyu terkejut dengan suara prof. Dahyun dan dia tertarik button yang bertulis Don't pull this button.."Aaaaaaa....hhhh
"Tzuyu..... jerit prof.dahyun..
" alamak mesin ni baru je 75% siap.. dahyun pergi ke telefon untuk memberitahu jihyo tentang tzuyu..
" hello jihyo awak kena bantu saya , awak datang ke makmal saya sekarang..
" kenapa prof. Awak datang je dulu .. ni pasal adik awak.. tzuyu.
Okey prof.saya datang sekarang.
10 minit lepas itu jihyo datang ke makmal dahyun.
" kenapa prof.
" adik kamu telah masuk ke mesin vr ini ..
" apa??? Ahhhh tidak dia itulah satu²nya adik saya prof.
" macam mana dia boleh masuk ke sana
Dahyun pun melihat apa yang berlaku sebelum itu .. dia melihat data sedang dimuat alih pindah ke mesin vr.
Dan matanya tertumpu lever yang tertulis Don't pull this lever
" saya rasa tzuyu terkejut masa saya panggil dia ambil barang ini dan dia mungkin telah tertarik lever ini ke bawah. Ujar dahyun.
Sementara itu diruangan vr ..
"Aaaahh...aaaaaa..aahh
Gedebukk......
Tzuyu pun tidak sedarkan diri...
" prof. memandangkan 75% mesin ni telah siap saya akan sedaya upaya bantu prof. Supaya mesin ini boleh berfungsi 100%.
" prof boleh saya tahu nama permainan yang ada dalam mesin ni ..
" kejap saya analisis data..
" emmm dapat ini dia nama permainan tu ' My destiny.
" okey boleh saya tahu cara permainan ini???? Kata jihyo ...
" pertama kita kena seleaaikan data ni dengan sempurna. Dan permainan ini akan bergantung kepada pemilihan pemain.
" aduhh susah la macam tu itu , maknanya hanya tzuyu yang boleh tamatkan jalan cerita bagi permainan tersebut.
" emm xpe kita boleh monitor tzuyu dari sini.. dahyun mengambil alat yang boleh disambung ke mesin vr.
" walaupun kita tidak boleh berinteraksi dengan dia.. kita boleh pakai alat ini untuk melihatnya.. kata prof. Dahyun..
*Okey.... kali ini tzuyu telah pun masuk ke dunia vr sendirian.. dan masih belum sedarkan diri lagi di dunia tersebut..
* nanti kan sambungan simulasi dunia vr.
* selamat malam .....😊😊😊😊😊Nanti kan adegan lucu yang mencuit hati di dalam simulasi dunia vr...
Akan ada natzu motzu mitzu dan orang² di alam realiti..
Dan tzuyu sebagai apa ye wataknya didalam dunia vr???... tunggu dan lihat.
YOU ARE READING
SIMULASI DUNIA VR
ПриключенияMengisahkan tentang seseorang telah memasuki dunia VR tanpa sengaja. -alamak permainan ini belum siap 75% -PROF.DAHYUN -Itulah satu²nya adik kesayangan saya TIDAK........AHHH -JIHYO pengembaraan komedi dan lucu di alam maya yang berlaku serta misi...