2. Sezon/ 102. Bölüm: Türk Obası

54 8 10
                                    

Günün en sıcak zamanlarıydı. Öğlen güneşi çadırın üzerindeki açıklıkdan -kavramın adını bilmiyorum- içeriye doluyor, yerdeki İran halısını ısıtıyordu. İran halısının üstündeki cilalı masanın üzerine ipekten bir örtü serilmişti. Sehpahanın çevresindeki sandalyelerin üzerinde de ince, ipek kumaştan minderler vardı. Çadırın giriş bölümüne en uzak olan kısmında büyük, tahta bir yatak bulunuyordu. Yatağın yanında alçak, küçük bir komidin vardı. Yatağın karşısında, oturmak için birkaç minder konulmuştu. Üzerinde gösterişli ipek giysiler olan orta yaşlı ülke yavaşça yatağına oturdu. Elinde eski bir aile fotoğrafı vardı. Fotoğrafa yaklaştı ve üzerindeki aile üyelerine daha dikkatli baktı.

???: Kızlarımı ve oğullarımı görmeyeli çok uzun zaman oldu.

Gösterişli kırmızı giysiler içindeki, uzun açık kahverengi saçları iki yandan örülmüş genç ülke, orta yaşlı ülkeye yaklaştı.

??? (Kırmızı giysili ülke): Anne, kardeşlerime çok yakında kavuşacağız. Lütfen umudunu kaybetme.

Orta yaşlı ülke yeşil gözlerini, kızının çekik açık kahverengi gözlerine çevirdi. Kızının gözlerindeki umuda baktı. Kızı aradan geçen onca yıla rağmen umudunu kaybetmemişti. Acı bir tebessüm etti.

???: İnşallah güzel kızım.

Genç ülke yerdeki minderleri düzeltmek için oradan uzaklaşırken bu üzücü konuyu değiştirmeye çalışıyordu.

??? (Kırmızı giysili ülke): Babam hâlâ geri dönmedi. Av zamanının bu kadar uzamaması gerekirdi.

???: Yakın zamanda geri döneceğine inanıyorum. Bu konuyu dert etme, baban Bozkır'ı iyi tanır.

Genç ülke mütevazi bir şekilde gülümsedi. Ardından yapması gereken işle ilgilenmeye başladı.

??? (Kahverengi giysili ülke): Anne!.. Anne!..

12- 13 yaşlarında genç bir ülke çadırdan içeri girdi. Koşarak yatağın üzerindeki annesinin olduğu yere gitti. Heyecanlı bir hâli vardı. Hatta heyecandan konuşamıyordu.

???: Ne oldu kızım?

Genç ülke söyleyeceklerini hızlıca söyledi.

??? (Kahverengi giysili ülke): Doğu Türkistan ablamı gördüm!

Genç ülkenin bu sözü ile çadırı bir sessizlik kapladı. Orta yaşlı ülke ve kırmızı hiysili genç ülke bu cümleyi anlamaya çalışıyordu.

??? (Kırmızı giysili ülke): Na-nasıl? A-ama... Bu imkânsız!

???: Fakat kızım, Doğu Türkistan ablan maalesef Çin'in himayesi altında...

Orta yaşlı ülke derin bir nefes aldı. İçini yine hüzün sarmıştı.

???: Kızımı görmeyeli çok uzun zaman oldu. Çin, bir defa bile kızımı gormeme izin vermedi. Durumu nasıldır, bilmiyorum.

Kırmızı giysili genç ülke, annesinin bu durumuna üzülüyordu. Yavaşça ayağa kalktı ve yatağın yanındaki kahverengi giysili kız kardeşine yaklaştı. Eğildi ve kardeşinin kulağına fısıldadı.

??? (Kırmızı giysili ülke): Annemin ne kadar acı çektiğini farketmiyor musun Başkurtistan? Lütfen bir daha böyle saçma sözler söyleme.

Başkurtistan (Kahverengi giysili ülke): Fakat Kırgızistan abla... Doğu Türkistan ablamı gördüğüme eminim!

Kırgızistan derin bir nefes aldı.

Kırgızistan: Doğu Türkistan konusunda hepimiz çok üzülüyoruz, Başkurtistan. Ancak Çin, ona engellemek isteyen diğer ülkelere de zarar veriyor.

Countryhumans 2020 >~< {2021} (2)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin