Yarın ikinci sınavları olacaktık ve ilk sırada iksir sınavı vardı. Gryffindor'da iksiri çok iyi olan bir tek ben olduğum için çalışma sırasına girmişlerdi. Onları çalıştırırken bende çalışmış oluyordum bunun için itirazım yoktu.
Hermione'den yardım alanlarda çok vardı ve bende bunlardan birisiydim. Herkes heyecanlıdan çok stresliydi. Snape'in dersi geçemememiz için elinden geleni yapacağını biliyorduk bu yüzden elimiz ayağımız titriyordu.
Profesör Quirrell ise sınavın çok kolay olacağını söylediğinden salı günü olacağımız sınav için rahattık. Diğerleri ise ortaydı, umarım geçerdik.
Bu sırada Cedric ile yakınlaşmaya başlamıştık ama flörtten çok yakın arkadaş gibiydik. Lütfen böyle devam etmesin. Beni küçük kız kardeşi gibi görmeye başlarsa işim bitmişti.
**
Sabah erkenden kahvaltı için aşağı indik. Gerçi kimsenin iştahı yoktu ama zorla birkaç lokma yemiştik. Kahvaltıdan sonra zindanlara geçtik ve profesörü beklemeye başladık. 20 dakika sonra bir elinde kitap diğer elinde orta boyda bir şişe ve içinde sarımtırak bir sıvı ile sınıfa girdi.
"Bugün ki sınavınız iki parttan oluşuyor. İlk part yazılı ikinci part ise uygulamalı olacak. Yazılıda 10 sorunuz ve yarım saat süreniz var. Uygulamalı olanda yapacağınız iksiri daha sonra söyleyeceğim" dedi her zamanki donuk sesiyle. Bizim için daha güzel bir sürpriz olamazdı. Herkes yazılı olacağını düşündüğü için sorulara çalışmıştı. Kimsenin aklına tabiki uygulamalı falan gelmedi.
Ron bize yaklaşıp fısıldadı "Merlinin sakalı! Herkes çuvallayacak" "Kesinlikle katılıyorum, kaldık bu dersten" diye karşılık verdim ona.
Bu sırada Snape asasını salladı ve herkesin önüne sınav kağıtları geldi. İlk soru Galsamotu nerede bulunur ve ne için kullanılır ? Bundan ikinci derste 10 dakika için bahsetmişti. İnsanların bunu düşünmesi imkansız gibiydi. Neyseki duyduklarımı kolay kolay unutmazdım.
Diğer sorularda böyle zordu ama ben çokta zorlanmadan 9'unu cevapladım ve 1 soeuyu da boş bıraktım. Yarım saat sonra Snape "Süreniz bitti." dedi kesin bir sesle ve asasını hareket ettirince kağıtlarımız masasına doğru uçtu.
"10 dakika sonra tekrar yerlerinizde hazır olun, kazan ve diğer malzemeleri ben vereceğim" Herkes aceleyle çıktı ve birbirleriyle konuşmaya başladı.
"8 tane soruyu cevapladım ve 7'sinden kesinlikle eminim fakat olması gerektiğinden çok daha zordu. Bu saçmalık" diye sitem etti Hermione. Ona %100 katılıyordum.
"Ben sadece 5 tane yapabildim ve hiçbirinden emin değilim. Haline şükret Hermione!" Sanırım Ron fena çuvallamıştı. "Umarım uygulamalı olanda düzeltirsin" dedim. Harry'den henüz ses çıkmamıştı.
Hermione "Harry sen ne yaptın ?" Deyince kafasını kaldırdı ve bize baktı. Aklı kesinlikle başka yerdeydi. "Ne- ben şey 6-7 soru cevapladım" "Tanrı aşkına umarım kalmayız" Hermione'ye tekrar katıldım ve kafamı salladım.
Sınıdtan biraz uzakta bir duvara yaslanmkş soruları tartışıyorduk ki Cedric koşarak yanımıza geldi. Şok içindeydim, ne işi vardı onun burada ?
Yanımıza gelince durdu ve hepimize endişeli bir bakış attı. "Cedric, burada ne yapıyorsun ?" diye sordum kendime engel olamadan. "Barış Yudumu" diye geveledi. "Barış Yudumu mu ?" Kimse anlamamıştı ne dediğini o da açıkladı. "Uygulamalı dersinizde Snape sizlere Barış Yudumu yaptıracak, haber veriyim dedim" "Çok teşekkürler, sen nasıl-" "Biliyorum işte, sonra söylerim siz şimdi çözüm bulun. Sonra görüşürüz" Diye soruma cevap vermeden uzaklaştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cedric Diggory İle Hayal Et
Научная фантастикаEğer Cedric'e takıntılıysanız sizi okumaya alalım.