De eerste dag van een nieuw schooljaar is altijd stom en spannend tegelijkertijd.
Het leuke gedeelte van de dag is dat je je vrienden terug ziet na 2 maanden vrijaf.
Het stomme gedeelte is... Je weet niet bij wie je in de klas zit en welk soort leerkrachten je hebt.
Voor ik mijn verhaal begin zal ik mezelf even voorstellen.
Ik ben sarah , Ik ben 15 jaar en zit in het derde middelbaar.
Jhaa , Zoals je al had opgemerkt ben ik een jaartje blijven zitten.
Dat is de reden waarom ik zo zenuwachtig ben.
Ik zal dit jaar niet meer met mijn vrienden in de klas zitten.
En ken ik die andere leerlingen waarbij ik straks een heel jaar mee ga in de klas zitten niet.
Mijn hobby's.... Dit kom je allemaal wel nog in mijn verhaal te weten.
Eerste schooldag EP Sarah:
Ik kwam aan op school en zag direct mijn vriendinnen staan.
Na een vakantie van 2 maand heb je natuurlijk veel bij te praten.
Het eerste onderwerp waarover we begonnen te spreken was natuurlijk:
"Hoe was je vakantie?"
Die vraag kwam direct van mijn beste vriendin Zoey.
Mijn vakantie was super en hoe was de jouwe?
"Bah dat ging , Vind wel spijtig dat we dit jaar niet meer samen in de klas zitten."
Jhaa vind ik ook , Maar we zien elkaar nog buiten de lessen dus dat is tenminste al iets.
Tuurlijk begon Chelsey ook vragen te stellen.
"En wat heb je zoal gedaan?"
Wel niet echt iets bijzonders , Gewoon een beetje in de zon gelegen en gefeest.
"Lijkt me echt supertoffe vakantie , Lekker niks doen".
Dan werd het plots stil.
De directeur van de school roepte elke leerling om beurt af om naar de klassenbegeleider te gaan waar hij / zij behoorde.
Ik moest afscheid nemen van mijn vriendinnen want ik moest naar mijn nieuwe klasgroep.
De eerste dag is altijd een dagje van plezier.
Je leert kennismaken met je leerkracht en leerlingen , en daarna zijn er allerlei klassikale spelletjes die je doet.
Eerlijk gezegd was ik blij dat ik thuis was.
Ook al hebben we niet echt iets gedaan , ik was toch doodop.
Om morgen vroeg uit mijn bed te kunnen ging ik om 23 uur gaan slapen.
Stilte*
Mijn wekker liep af en ik schoot recht.
Ik had het gevoel dat ik al 2 maand niet meer had en nu voor het eerst terug voelde.
Het was 6 uur , dat betekent dat het begin van de tweede dag gaat beginnen.
Ik hoopte echt dat we geen les kregen vandaag.
En ik had dus duidelijk niet zo veel geluk want de langzame morgend begon met 2 uurtjes L.O.
De momenten waar ik het meeste naartoe keek was naar de speeltijden.
Gewoon effe rusten en gezellig bijkletsen en lachen in plaats van de lessen.
Maar dat bleef ook niet hetzelfde.
Ik leerde in mijn klas een meisje kennen.
Haar naam was Kathy.
Kathy was vriendelijk en ik kwam er goed mee overeen.
Zij had zelf ook een goede vriendin op school zitten sofie.
Maar op dit moment had ze er ruzie mee dus nam ik haar mee naar mijn vriendengroep.
Stilaan begon onze vriendengroep uit te breiden en kwamen er dus meer vrienden bij.
Wat wel leuk was maar ik kreeg wel een ruzie met mijn vriendinnen omdat ik te veel optrok met kathy.
Maar die ruzie werd toch nog goed opgelost.
Dus nu komt iedereen gewoon goed overeen.
We waren al december en dat betekent dus examentijd.
Daar keek ik echt tegen op , elke avond leren.
Gelukkig waren er ook positieve dingen aan.
Zoals na het examen afspreken met vrienden en zo toch nog een goeie dag hebben.