Kiedy Luke zajmował się na Tatooine sprawą Hana do celi Vadera wszedł Lando i przekazał rebeliantom chroniącym celi Vadera że chce z nim pomówić.
-Zostawcie nas na chwilę,chciałbym porozmawiać z tym przemiłym lordem sithów-powiedział Lando do rebeliantów A ci natychmiast zostawili go sam na sam z mrocznym lordem sithów.
-Nazywam się Lando Calrissian i chciałbym Ci zadać parę ważnych pytań-poinformował Vadera.
-Świetnie tego mi brakowało aby zwykły ambasador miasta w chmurach mnie przesłuchiwał-powiedział Vader po czym Lando odpowiedział:Oj sorki nie chciałem aby to wyglądało jak przesłuchanie i aby Cię stresować ale jak widać sithowie już tak mają że cały czas są zestresowani to pewnie wasza natura.
-To bardzo nieodpowiedzialne żartować sobie z sithów przy jednym z nich prawda?ale odpowiadając na twoje pierwsze pytanie chciałem zabić imperatora aby samemu rządzić imperium-powiedział Vader.
Lando był bardzo zaskoczony że Vader przewidział jakie pytanie zada.
-Wow jestem pod wrażeniem ale dobrze jedno pytanie masz za sobą-wtedy Vader ponownie odpowiedział:Jak już mówiłem nie jestem za rebeliantami chociaż chce dosłownie tego samego co oni.
-Czy wy sithowie potraficie czytać w myślach?ale dobra pora na ostatnie...-i kiedy Lando miał powiedzieć słowo pytanie Vader wtrącił mu się w zdanie i powiedział:jestem tak naprawdę ojcem Luke'a i nie chciałem tego ukrywać dlatego też mu o tym powiedziałem A on się do mnie przyłączył i tyle.
Lando nadal nie mógł uwierzyć w niezwykłą umiejętność Vadera jaką jest czytanie w myślach.Chciał zakończyć to przesłuchanie kiedy Vader jeszcze dodał:Byłem kiedyś rycerzem jedi Anakinem Skywalkerem i bardzo świetnie służyłem podczas wojen klonów A teraz uwierzyłem w kłamstwa imperatora i to przeze mnie Padmè umarła zamiast dalej żyć tak jak mi to obiecywał.
-Ok zakładam że ta cała Padmè to była twoja dziewczyna żona lecz bardzo współczuję Luke'owi z powodu braku matki-powiedział Lando ale po tym Vader powiedział mu jeszcze coś co musi zachować jako tajemnice A przede wszystkim nie mówić tego Lei.Kiedy Vader zdradził Lando ten sekret ten opuścił celę Vadera i patrzył na Leię z całkiem innej perspektywy.
CZYTASZ
Ojciec i syn.Gwiezdne wojny legendy
Научная фантастикаLuke Skywalker na Bespinie postanawia przyłączyć do Dartha Vadera.W ten sposób rozpoczyna się największa przygoda Luke'a i Vadera.