hyung, saranghae. (oneshoot)

195 5 0
                                    

On the Phone..

"Yow baek!" Sapa chanyeol. " hei yeol.. wae?" Tnya baek smbil menumbok cili dn bawang hasil dri paksaan ommanya, Puan Lee. " ah omma, pedihla mata baek!" Rungut hati baekhyun.

" asal suara kau mcm nk nangis?" . " mane ade aq nangis! Ni ha, aq terpaksa jadi penumbok cili dn bawang x bergaji.. ko rase? Pedih dowh mata aq.. huwaa!~" kata baekhyun lalu menjerit . Kedengaran suara hilai tawa dri chanyeol. Stlh dua minit mendengar chanyeol glk, akhirnya baekhyun kebosanan.

" yah! Lee chanyeol!! Dh la gelak tu! Nak masuk 3 minit dh ko glk tau x?!" Marah baekhyun kebosanan. " mianhae, mian.. huh" kata chanyeol termengah mengah. " urmm.. apa hal ko tlfon aq ni? Rindu ke?" Tnya baekhyun tersenyum nakal. " uishhhh! X de mase aq nk rindukn ko baek! Baik aq rindukn makwe aq.. muahaha!" Baekhyun tersentap. Stlh beberapa ketika, tiada bunyi suara baekhyun kedengaran. " urm baek? Baekkie? Lee baekhyun?!" . " urm, okeyla klu gitu. Bye. " kata baekhyun ingin menamatkn pnggilan. " eh baek, aq nk ckp yg malam ni aq nk bawk seseorg dtg" . " urm arraseo" kata baekhyun pendek lalu menamatkn panggilan.

Baekhyun duduk termenung smbil meraup mukanya beberapa kali.. " ahhh~" jerit baekhyun. Puan lee segra mendptkn baekhyun apabila mendengarnya menjerit. " wae?? Baekkie?? " cemas ommanya. " mata pedih.. omaigot.. omma.. pedihhh.. ahhhh" kata baekkie . " laaa ingtkn apa tdi.. pegi la basuh sana.." tolk baekhyun ke singki. " tpi nnt eyeliner baek cair la omma.. eotokkae" " erkk .. lantak kamu la baek.. " kata ommanya berputus asa dn hendk berlalu pergi. " okey ii, arraseo.. " kata baekhyun lalu membasuh mukanya. Puan lee hnya tersengih melihat kerenah anaknya.

#waktu malam

#Kediaman Kasih Indah

Ting! Tong! Tong! Tong!

Sebuah kereta meluncur masuk ke dlm rumah apabila pintu pgar dibuka. Keluarla seorg namja dn yeoja yg sungguh padan digandingkn bersama. Si namja kelihatan sngt segk dn kemas manakala si yeoja kelihatan ayu dn cantik mengenakan dress labuhnya. Sungguh ayu.

" ouhh chanyeol, kamu dh pulang? " tnya omma gyun jae, pembantu rumahnya a.k.a pengasuh dri kecilnya yg agk rapat. Chanyeol dn baekhyun sudh menganggap gyun jae sbagai ommanya yg kedua. " ouh omma.. bila omma ada di sini? Knp x de kat dlm? Yahh pailiwa masuk, nnt omma skit. " desak chanyeol. " aishh budk ni.. omma baik ii je la.. dh masuk, puan lee , tuan lee dn baekhyun dh ada di dlm" kata omma gyun jae lalu memandng yeoja di sebelah chanyeol.

Chanyeol hnya menganggukkn kpalanya lalu menggenggam tngn yeoja tdi dn melangkah masuk ke dlm rumah.

#di ruang tamu

# kediaman kasih indah

" omma? Appa?? Baekhyun?" Soal chanyeol. " ouh chanyeol.. kamu dh pulang? " smbut ommanya gembira. Tiba ii dia perasan akan seorg yeoja di sebelah chanyeol. " siapa ni? " soal ommanya. Chanyeol hanya tersenyum. " eh, jemputla duduk" kalut puan lee.. yeoja itu sekadar tersenyum dn tunduk hormat pda org tua chanyeol.

Stlh duduk. " omma, appa, baekkie.. ni min ah.. bang min ah, dia ialah yeojachingu yeol" kata chanyeol senafas. " mwo?!" Semua org terkejut. " wahh daebak! Cantik dn manis orgnya. Gwencanna appa restui" . " omma pon" . Kata puan lee dn tuan lee.. " gomowo appa, omma.." kata chanyeol terharu. " nae cheonmaneyo syg" perhatian mereka beralih kpada baekhyun pula. Baekhyun hnya mendiamkn dirinya sahaja. " baek?" Pnggil chanyeol. " ikut suka kau la yeol" kata baekhyun lalu beredar dri situ. " knp dngn budk tu?" Tnya puan lee..

#skip~

Kini, tinggal sehari lagi sebelum chanyeol disahkn sbgai suami org. Semua org gembira pda waktu tu. Chanyeol dn keluarganya membuat persiapan perkahwinan yg akn berlangsung pda esok harinya. Tiba ii dia tringatkn baekhyun. Matanya melilau memandng sekeliling mencari baekhyun. " mane dia ni?" Tnya chanyeol perlahan. Stlh beberapa ketika mencari, chanyeol akhirnya mengambil keputusn pergi ke bilik baekhyun.

#skip

#di bilik Baekhyun

Di dlm sebuah bilik yg berwarna biru muda dihiasi dngn gambar ultraman dn spiderman (hoho) terdpt seorg pemuda yg terbaring lemah di atas katilnya.

"Akhirnya yeol akn berkahwin.. x sngka dia akan tinggalkn aq keseorangn.! Yaishh!" Kata baekhyun perlahan lalu menendang angin akibat terlalu kecewa. Tiba ii seseorg memanggil namanya.

"Hyung? Baekkie? " . Baekhyun hnya membatukn diri. "Wae?" Tnya baekhyun keras. Chanyeol tersenyum lalu duduk di hujung katil baekhyun. " gwencanna?" Tnya chanyeol memandng baekhyun yg terbaring. " nae.. dh la.. kau pergi la dri sini.. pergi uruskn urusan perkahwinan ko" kata baekhyun keras. " hyung, yeol x kn tinggalkn hyung seorg. Never! Even I was marriage, but we are still a twin right? Yeol syg hyung. Kau la sgalanya dlm hidup aku slain omma dn appa.. sekiranya hyung nk yeol supaya putuskn relationship dngn min ah, yeol akn wat untk hyung asl kita dpt jdi cm dulu" kata chanyeol tertunduk. Baekhyun memandng chanyeol tnpa perasaan. Chanyeol fhm akn perasaan baekhyun lalu bngun dn berniat ingin melangkah pergi ttpi tngnnya disambar. Chanyeol terkejut lalu memandng baekhyun. Baekhyun tersenyum pahit.

" yeol jgn buat perkara pabo!.. hyung tau yeol syg min ah.. hyung tau.. hyung cuma sakit bila fikirkn yg yeol x kn ada dngn hyung lgi dn bermain dngn hyung or buat pape je dngn hyung. Hyung tkut. " kata baekhyun senafas. Baekhyun tertunduk. Chanyeol tersenyum lalu pantas dia memegang bahu baekhyun. " hyung, yeol syg hyung. Yeol janji yeol x kn tinggalkn hyung.. okey? Aku janji.. " chanyeol dn baekhyun tersenyum.

#keesokkannya

#taman

"Bro! Hensem giler ko ni!! Woooo!" Kata baekhyun teruja. Chanyeol kelihatan segak dngn tuxedonya yg mmg nmpk sesuai dngnnya. Tema perkahwinannya ialah merah putih. " eh mestilah, tngk la .. ni lee chanyeol!~ hahahahahahahhaa" glk x ingt dunia. " , dh ah.. mls aq lyn ko ni.. " kata baekhyun. " hyung.. ," . " hurm?" . "Saranghae , hahahhahaha!!" Kata chanyeol lalu tergelk kuat . "Pabbo!" Baekhyun ikutan ketawa. Mereka berdua bergurau senda x ingt dunia.

Di kejauhan, ramai mata yg melihat mereka. "Dasar kembar" puan lee ketawa kecil. Akhirnya semua ketawa melihat kerenah baekhyun dn chanyeol.. " baekhyun oppa, jgn risau.. walau apa pon yg terjadi, kalian x akn berpisah. Min ah akn jaga chanyeol oppa " kata min ah smbil tersenyum.

-tamat-

Bagila comment ye.. klu x best pon bagitua la . Nnt sye leh improve ^_^ thanks huhu

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 18, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

He Is My Twin But..Where stories live. Discover now