Bab 11

728 90 32
                                    

"Tasha stop!!"

Faeq yang baru sahaja selesai memakai baju segera turun apabila dia terdengar seakan orang sedang bergaduh di bawah, dan benar sahaja... Kekasih gelapnya sedang menarik rambut Adriana.Farisya yang masih santai menghirup airnya itu di pandang sembari menggelengkan kepala.

Faeq mendekati Tasha, mencuba melepas rambut Adriana perlahan dari tangan Tasha.Adriana yang sedang menangis ditenangkan oleh Faeq dengan memeluk Adriana.

"You kenapa nak peluk perempuan tu pulak?!" tengking Tasha

"Tasha you dah kenapa ni?!"

"Nampaknya seorang Faeq Ammar dah jatuh cinta dengan perempuan murahan ni" kata Farisya

"Isya please jaga mulut tu sikit!"kata Faeq memandang Farisya tajam

"Awak dah lah tu jangan gaduh" larang Adriana yang tidak mahu memanaskan lagi suasana

Tasha yang hanya melihat drama tak berbayar di depannya ini mulai mengeraskan rahang."You demam ke Faeq" tanya Tasha dengan emosi yang tidak stabil melihat kekasihnya berpelukan bersama 'perempuan murahan'.

"Isya dah kata kak...abang Faeq ni tengah angau dengan perempuan ni"

Farisya yang sudah mula emosi melihat abangnya membela Adriana berbanding Tasha itu bersuara.

"Abang taknak gaduh dengan Isya so better Isya bawak Tasha balik sekarang"

Farisya menarik tangan Tasha keluar dari rumah dengan kasar, Tasha yang ditarik sempat memberontak namun Faeq terlebih dahulu memaksa Tasha untuk keluar.Kereta Farisya berlalu keluar dari perkarangan rumah Faeq.

Faeq mengunci pintu lalu berjalan ke arah Adriana yang duduk di sofa."Kau okay?" tanya Faeq lalu memeluk Adriana."Aku nak keluar kejap...kau duduk rumah diam-diam tau...jangan keluar bilik" sambung Faeq.

Adriana hanya mengangguk kecil lalu Faeq membawa Adriana ke bilik mereka dan menidurkan Adriana seperti bayi. Faeq menepuk pelan punggung Adriana sambil memeluknya. Adriana tertidur di dalam pelukan Faeq.

"Kau tidur diam-diam tau...aku nak keluar kejap" kata Faeq yang melihat Adriana sudah tidur.

______________________________________
______________________________________

"Abang memang dah gila!" Kata Farisya kepada Tasha.

Selepas pulang dari rumah Faeq, mereka memilih untuk menyejukkan hati yang panas di sebuah cafe. Tasha masih tidak berpuas hati soal kejadian tadi, dia masih ingin menarik rambut Adriana sehingga botak. "Faeq tu kenapa?! Demam ke apa? Tiba-tiba bela perempuan sial tu" geram Tasha

"Isya kalau boleh nak bunuh perempuan tu sekarang jugak"

Mereka masih memaki- maki Adriana sambil menghirup white coffee.

"Hehh stressss!!! Better akak pergi shopping...jom Isya!! Akak belanja semua" ajak Tasha. Farisya yang mendengar itu terus melompat bangun pergi ke kereta setelah membayar pesanan makanan mereka tadi, itu lah yang membuatkan Farisya menyetujui Tasha sebagai kakak iparnya. Tasha yang terkenal sebagai model antarabangsa itu tidak heran dia mempunyai duit yang berkepok - kepok.

____________________________________________________________________________

"Serius lah bro?!"

"Hm... diaorang datang lagi tadi...tarik rambut Adriana waktu aku tengah mandi" jawab Faeq dingin

Terlihat Faeq dan Harris sedang duduk berdua di sebuah restoran, Faeq yang mengajak Harris untuk berjumpa untuk menceritakan tentang Farisya dan Tasha yang tiba-tiba datang ke rumahnya dan menyerang Adriana.

"Tak boleh jadi ni wei...luka tangan Adriana yang Farisya buat tu pun tak hilang lagi... sekarang dia tambah luka baru" kata Harris yang terlepas cakap mengenai kejadian cawan kaca yang pecah di lantai yang menyebabkan Adriana luka.

"Hah?" Faeq yang mendengar keterangan itu terkebil tidak percaya. Adriana menyuruh Harris untuk merahsiakan dari Faeq kerana tidak mau membesarkan lagi masalah ini.

"E-ehh aku cakap apa tadi?"

"Apa maksud kau? Farisya yang buat Adriana luka?" tanya Faeq

"E-ehh ada aku cakap ke tadi? T-takde cakap apa apa pun"

"Kau tak pandai menipu Harris...bagitau aku sekarang" tekan Faeq

"Aku bagitau tapi kau jangan bagitau Adriana yang aku bagitau kau" kata Harris lalu menceritakan semuanya tentang kejadian Farisya yang datang lalu sengaja membuat Adriana jatuh dan pergi begitu sahaja meninggalkan Adriana yang menangis.

"Kenapa Adriana bagitau aku dia yang terjatuh sendiri waktu bawak air and dia tak bagitau Farisya datang?"

"Adriana ada cakap...dia tak nak kau risau...aku pun ikutkan jelah tak bagitahu kau" jelas Harris

"Kalau macam ni...tak bagitau benda betul lagi aku risau"

"Ehh japp japp japp! Bukan ke kau bagitau aku kau benci si Adriana tu...ni kenapa tiba-tiba risau pulak ni"

"Takdelah aku saja nak buka hati aku terima dia sebagai adik aku"

"Adik konon! Esok lusa tiba-tiba bagitau suka"

"Lambattt lagiii!"

"Dahlah aku balik dulu..tinggal Adriana lama-lama ni risau aku" sambung Faeq lalu menjalankan kereta.

"Assalammualaikum" Faeq memberi salam lalu masuk ke dalam rumah. Rumah nya kelihatan sangat sunyi.' Adriana tidur kot' bisik Faeq lalu dia terus naik ke atas menuju ke bilik mereka.

"Betullah tidur lagi...tak bangun-bangun dari tadi lagi ye awaknya" kata Faeq yang melihat Adriana Maish tidur pulas.

"Hmm kenapa kau tak bagitau aku...Farisya yang buat kau luka macam ni" kata Faeq sambil membelai tangan Adriana

"Aku risau kau tau tak...kau jangan lah buat aku risau"

"Sorry awak" Adriana yang hanya berpura-pura tidur pun langsung menjawab

















Thank you for reading ❤️ jangan lupa vote...sorryy author lambat update sebab ada masalah rumah tangga sikit
























































The Devil's Husband [Slow Update]Where stories live. Discover now