The Promise||10

76 10 0
                                    

Paginya yang indah dihancurkan oleh deringan telefon yang berbunyi.

Sebelah tangan mencapai telefon yang berada di sebelah.
Dia menjawab panggilan tanpa melihat nama pemanggil.

"Fiy!jom jogging."Kata Iman disebelah sana apabila panggilannya dijawab.

"Hmm waalaikumussalam,aku malaslah."Balas Hafiy mamai.

Iman terdiam sebelum kembali berbicara
"Sentap siak!alah jomlah,kau simpan lah dulu malas kau tu."

"Taknak!aku nak rest,mengantuklah. aku dah plan tadi..lepas subuh nak tidur balik."Jawab Hafiy lagi.

"Kalau macam tu,jangan salahkan aku kalau aku try kau punya tunang eh."Sebaik sahaja mendengar kata-kata Iman,Hafiy tercelik luas.

"Trylah,aku tak kisah..tapi kalau muka kau lebam jangan salahkan aku ye."Ugut Hafiy keras.

"Heheheh kalau macam tu datang Tasik Mesra pukul 8 nanti."Balas Iman lalu meletakkan panggilan.

"Tch,mengganggu betul!."Rungut Hafiy sendirian lalu bangkit dan masuk ke bilik air.

♡♡♡♡♡♡♡

Setelah melipat telekung,Rayna menyisir rambut panjangnya di hadapan meja solek.
Selepas itu dia memakai skincare dan kembali ke katil.

Telefon yang terdapat dia meja night stand dicapai.

Girls♥

Emelya♡
Guys jom discuss about our assignment

Isha♡
Pukul berapa?

You
Okay juga tu..dekat mana?

Zara
Tasik boleh tak guys?alang-alang tu aku nak jogginglah.

Isha
Kalau macam tu,semua pakai sport outfit..kita pergi jogging,after that kita settlekan assigment.

You
Sure!aku dah lama nau tak jogging

Emelya♡
Okayh then,meet at tasik dekat rumah Zara tu pukul 8.30 pagi.

Zara♡
Orait

Rayna menutup telefonnya sebelum kembali berbaring,niatnya hendak melelapkan mata sekejap sebelum turun sarapan.

♡♡♡♡♡♡♡

Selesai merapikan rambutnya,dia turun ke bawah setelah mencapai telefon dan walletnya.

Selepas itu,pantas sahaja dia melangkah menuruni tangga.
Aroma masakan mamanya menusuk ke hidung membuatkan perutnya berbunyi.

"Hah,fiy meh makan."Ajak Tengku Hana sebaik sahaja menghidangkan semangkuk besar nasi goreng.

"Kembar dengan papa mana ma?."Tanya Hafiy sebaik sahaja menyedari papanya dan adiknya tiada di meja.

"Kembar tidur lagi,semalam diorang tidur lewat..papa pula pergi kerja..ada meeting."Jawab Tengku Hana sambil menghidangkan makanan buat anaknya sebelum turut mengambil tempat di meja makan.

Hafiy hanya mengganguk lalu menikmati sarapanya.

Selesai sarapan,dia terus bergegas keluar dan memandu ke destinasi yang dituju setelah menyalami Tengku Hana.

The PromiseWhere stories live. Discover now