Toplumsal sorunların belki de en büyüğü kadın cinayetleri, kadına yönelik şiddet, cinsel istismar, erken yaşta evlendirilme...
Üçüncü sayfalar her zaman dolu haberler durmak bilmiyor ki daha çok var ama bilinmiyor ve üstleri kapatılıyor. Bir yerlerde kadınlar ölüyor fakat bundan haberimiz bile olmuyor. Kadınların vahşice katledilmesinin sebebi ise bazı kişilere göre; eşinden boşanmak istemesi, eşini aldatması, sevgilisinden şiddete maruz kaldığı için ayrılmak istemesi, etek ya da şort giymesi, nefsine hakim olamayan bazı kişilere HAYIR demesi...
Şimdi haklarını yemeyelim çünkü bunlar çok haklı sebepler değil mi? Bir can gidiyor ama bunun nedeni katillerini reddetmesi veya sadece kadınlar üzerinde kullanılan namus kavramı. Çünkü töreler böyle söyler. Eğer bir kadın birlikte olduğu insanı aldatıyorsa bunun cezası kadını öldürmek çünkü namus meselesi. Veya tecavüze uğrayan kadını ya da kızı namusu kirlendi diye öldürmek.
Gece geç saatte kadın sokakta geziyor diye öldürmek. Otobüste minibüste kendisine hakim olamayan bazı kişiler taciz tecavüz girişiminde bulunduğunda kadınların olumsuz tepki vermesi üzerine kadınlar öldürülüyor bu coğrafyada. Ama bunların sonu bir türlü gelmiyor. Çünkü bu geri kafalı insanların nesli tükenmiyor hatta çoğalıyor. Kabadayılık taslayan, çeteleri olan erkek çocukları yetiştiriyor anneler ve babalar. Ve babalarının aslan evlatları oluyor can acıtmaktan gerçekten zevk alan aslanlar.Üçüncü sayfalarda kaç haber göreceğiz akıllanmak için? Daha kaç kadın parçalara ayrılmış halde çöp konteynerlerinden bulunacak? Kaç kişi işlediği cinayetin üstünü kapatmak için kadınları yakacak? Kaç kadın intihar edecek? Ölmek istemeyen kaç kadın çocuğunun gözleri önünde can verecek? Katili cezasını alsın diye kendi kanıyla yere katilinin ismini yazan kadın var bu ülkede. Ama adalet ne zaman yerini bulacak bilinmez...
Babalar öz kızlarına tecavüz ediyor anneler ise korktuğundan dolayı sesini çıkartamıyor. Çocuklar da hayatlarındaki bu acıyı yollarına katarak ilerliyor hatta bu yüzden belki de kimseye güvenemiyor. Ama bu suçlular gereken cezayı almıyor.
Toplu taşıma araçlarında kısa giyindi diye kaç tane taciz haberi gördük? Nefislerine hakim olamayan kaç kişi daha dışarıda kol gezecek? Daha da akıllanmayıp kaç kadına ya da kıza musallat olacak? Peki daha kaç cinayet haberi bu olaylarla başlayacak? Katillerine tepki gösterdi diye kaç kadın öldürülecek?..
Erken yaşta evlendirilen kızlar kendi çocukluklarını kaybederken bir çocuğa hamile kalıyor. Küçük yaşta hayatın omuzlarına bindirdiği yük o kadar fazla ki onlar bu yükün altında eziliyor. Evlendirildiği kişi ona şiddet ona şiddet uyguluyor hatta erkek çocuk doğurmadığı için öldüresiye belki de. Çünkü erkek çocuk onlar için bir gurur kaynağı. Çünkü onlar soylarını soyadlarını devam ettirecek. Sırf bu yüzden Cahiliye Dönemi'nde kız çocukları diri diri gömülüyordu üzerinden kaç asır geçti ama hala bu zihniyet devam ediyor.
Peki kadınlar bu adaletle insanlığın neslini nasıl devam ettirebilecek?....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADINA ŞİDDET
RandomBu deneme kadına şiddet hakkında bilinçlenmek ve karşı durmak amacıyla yazılmıştır