Med kylan klättrandes innanför mina kläder drar jag upp dörren in till trapphuset. Värmen slår hårt mot mig. Regnet som öst ner när jag gått från Louis till Harry hade inte märkts av. Allt som kretsade i mitt huvud var Louis. Tårarna som förut sipprat nerför mina kinder ligger nu istället som ett dystert täcke över dom. Smidigt hoppar jag uppför trapporna. Jag stannar till utanför Harrys dörr, den är låst. Jag drar med handen längs med dörrkarmen och snart nuddar mina fingrar en bit kall metall. Jag omsluter den med mina kalla händer och snart är Harrys dörr öppen. Det är mörkt inne i lägenheten. Det ända ljuset kommer från knapparna på kaffemaskinen och springan på kylskåpet, och jag förstår att han sover.
Hans lägenhet är omtänksamt ombonat. Dom creme färgade gardinerna hänger med fint fall från fönstrena och möblerna passar perfekt in i lägenheten. Det kan inte vara han som inrett den här lägenheten.
Innan jag ens hunnit tagit av mig skorna är jag upptryckt mot väggen med en stark hand runt halsen. Det börjar kännas som en vana.
"Hey Harry" Hostar jag fram.
"Kylie?" Frågar han med hans rassliga röst och tittar på mig med nyvakna ögon.
Jag försöker dra bort hans hand som fortfarande är runt min hals.
"Oh" Säger han kort och släpper greppet om min hals.
Först nu märker jag att han endast har ett par kalsonger på sig. Han drar en hand genom sitt morgonruffsiga hår och kisar med ögonen när han tänder lampan i taket. Jag kan inte undgå att tycka han är riktigt snygg.
"What are you doing here? It's like midnight" mumlar han och glider ner i den mjuka fotöljen.
Han verkar inte själv tänka på att han endast har kallingar. Kanske inte så konstigt eftersom jag precis väckt honom och han tänker nog inte så klart.
"I kind of got into this fight with Louis," Säger jag för att göra en lång historia kort. Jag tittar skamset ner i golvet när allt jag sa till Louis poppar upp i mitt huvud. Hur mycket jag skämde ut mig.
"He didn´t hurt you?" Snabbt är Harry framme vid mig. Han skådar mina armar och ben. Även min nacke. Antagligen för att kolla så det inte finns några bitmärken.
"No Harry i´m fine. I just need somewhere to chrash" Mumlar jag.
"Of course you can stay here. But I don't have another bed" Säger han och försöker få ögonkontakt. Antagligen för att försöka läsa av mig, försöka reda ut hur jag känner. Men just nu vill jag inte att han ska veta hur jag känner.
Jag tittar runt i vardagsrummet som jag och Harry står i. Men det finns ingen soffa. Bara några fotöljer.
"I can put my money on a hotel" Säger jag och placerar en hårslinga bakom mitt öra.
Om jag skulle ta in på ett hotell här i centrala New York skulle alla mina sparade pengar gå åt. Men bara jag slipper se Louis just nu är jag nöjd.
"No you not need to do that. You can share bed with me." Säger han och slår upp armarna som att han precis kommit på bästa iden. Typiskt Harry.
Tveksamt tittar jag på honom. Han får ögonkontakt med mig och direkt ser jag att han läser av mig. Det var det Harry kunde göra mot mig. Han känner mig alldeles för väl.
"I promise I won't touch you" Säger han och håller upp händerna i försvar.
Han tar min hand i sin och börjar gå mot sovrummet.
"And now you finally have seen my apartment. Nice huh?" Säger han stolt och tittar runt i lägenheten.
Jag nickar bara. Mina tankar är på Louis. Han verkade totalt oberörd av mina ord. Han verkade bara orolig, orolig för sig själv.
Vi kliver in i ett stort sovrum. I mitten av rummet står en väldigt stor säng, full med kuddar och ett stort duntäcke. Vi skulle definitivt kunna sova i den här utan att man märkte av den andra. Harrys hand glider ur min och det är först nu som jag märker at jag hållt den i ett järngrepp. Efter allt som hänt, med Luke, dödslistan och nu när jag är människa igen så är Harry och Louis dom enda som får mig att känna mig trygg. Som att jag är hemma. Harry gräver i sin garderob ett tag. Jag står stelt och väger vikten från ena benet till det andra. Inte riktigt säker på vad jag ska göra.
"Here you have something to sleep in. Something dry and warm" Han kastar över två plagg som är noga ihopvikta till mig. "The bathroom is right behind you"
"Thank you" Säger jag stelt och går in på badrummet.
Jag drar av mig dom klibbiga kläderna och viker upp Harrys kläder. Ett par stora basketshorts och en stor vit tröja. En liten del av mig fantiserar den på honom. Jag har aldrig sett en vit tröja på Harry, bara svarta men jag kan tänka att dom vackra tatueringarna lyser igenom det vita tyget.
Jag drar på mig dom torra kläderna. Dom doftar svagt av Harry. Basketshortsen är alldeles för stora. Desperat försöker jag knyta åt dom i midjan men det är förgäves. Jag känner mig inte alltför bekväm med att ligga i bara trosor och tröja bredvid Harry men dom här stora basketshortsen kommer aldrig hålla sig uppe heller.
"Fuck this shit" mumlar jag men tystnar tvärt när jag kommer på att Harry kan höra mig.
Jag drar av mig shortsen och rycker lite i den vita tshirten med förhoppningen att den ska bli några cm längre. Jag suckar ljudligt medans jag viker ihop dom stora shortsen. Jag doftar på tröjan en sista gång innan jag lämnar badrummet.
Harry ligger på sängen med ryggen mot mig. Fortfarande bara i kalsonger. Det enda ljuset i rummet kommer från lampan som står placerad på hans nattduksbordet. Han vänder sig om mot mig när han märker att jag lämnat badrummet. Hans blick skannar snabbt mina nakna ben innan han möter mina ögon igen.
"They were to big" säger jag och räcker över dom vikta shortsen till honom.
Han ler ett svagt leende mot mig och lägger undan shortsen i garderoben igen. I vanliga fall hade Harry sagt något i stil med 'Are you sure that shirt isn´t to big either?' och lett ett charmigt snett leende. Men han hade nog en liten känning av vad det var som pågick mellan mig och Louis och lät därför bli att slänga iväg onödiga kommentarer, och det var jag tacksam för.
Jag kryper upp i den stora sängen och lägger mig under det varma täcket. Det är först nu jag känner hur trött jag är. Harry kryper upp i sängen så långt ifrån mig som möjligt.
"Goodnight Kathyline" Mumlar han trött och släcker lampan. Det enda som hörs är Harrys och mina andetag.
"Harry?" Ett lågt 'mm' låter från hans sida av sängen. "Thank you for being here for me" mumlar jag.
Snart känner jag en varm hand runt min kalla som är placerad framför mig på kudden. Jag har nu kunnat börjat urskilja konturer i det mörka.
"You are ice cold" Mumlar Harry. Han ligger och tittar på mig. Hans gröna ögon glittrar livligt i månskenet som blygt lyser in genom fönstret. "I will go and get you a blanket" Mumlar Harry och börjar röra sig på andra sidan sängen.
"No Harry," Jag stoppar honom. Han lägger sig tillrätta framför mig igen.
"Bodyheat is the best thing" Säger jag. Harry tittar frågandes på mig. Jag klättar in i hans famn och bara njuter av hans närhet. Doften av Harry fyller mina näsborrar och det enda jag kan tänka på är äventyr. Bortom Australiens gränser, bortom New Yorks gränser. Världen. Harry stelnar till först men slappnar sen av och placerar sina omtänksamma och säkra armar runt min kalla kropp. Han ger mig en mjuk puss på pannan.
"Goodnight" mumlar jag mot hans bröst som sakta åker upp och ner i takt med att han andas.
Han svarar mig genom att krama om mig tightare.
************
Vilka shippar ni om jag får fråga? Gabriel/Kylie, Harry/Kylie, Louis/Kylie. Eller kanske några andra karaktärer i berättelsen som ni gärna vill se tillsammans? Let me know. Förlåt om jag tjatar men RÖSTA OCH KOMMENTERA! ❤
ESTÁS LEYENDO
Dark beauty
FanficBok 2 i DARK trilogin. Dark Love. |Dark Beauty.| dark tears Denna bok är full av skratt, spänning, sorg och kärlek. Några kommentarer: @SandraBarosen Gah... Seriöst vad bra du är. Så himla sjukt spännande. ❤️ Asså om detta var en verklig drog skul...