Chapter 26

118 6 0
                                    

Di bilik rawatan....

Todoroki dan Shiro duduk bersampingan dihadapan Recirvery girl.Mereka baru je habis dirawat oleh Recovery girl.

"Jarang betul kamu cedera macam ni,Shiro-kun.Apa anak muda tu yang buat kamu begitu?"Tanya Recovery girl sambil membalut tangan Shiro yang terbakar.

"Ye...Dia sangat keras kepala sampaikan saya terpaksa cederakan diri saya."Shiro keluarkan aura mengerikan.Todoroki yang disebelahnya sudah mengalihkan pandangan.

Dia tak sanggup tengok muka Shiro yang menakutkan kerana dia tau dirinya yang bersalahnya.

"Lepas ni,berhati-hatilah.Kamu pernah hampir kehilangan lengan kiri kamu tau tak?Kalau kamu tak berhati-hati,kita tak tau mungkin kamu akan kehilangan seluruh anggota badan."

"Saya lebih pilih sembuhkan Usagi daripada sembuh diri saya,Ba-chan."Ucap Shiro dengan tatapan Pasrah.

Selepas Recovery girl sembuhkan mereka berdua,Shiro dan Todoroki berjalan di lorong yang kosong.

"Maaf.Kerana sikap egois akulah,kau cedera seperti ni."Ucap Todoroki.Shiro berikan tatapan datar kepada Todoroki lalu kembali memandang ke jalan semula.

"Well....Aku tak kesah aku cedera teruk ke tak.Aku hanya ingin pertarungan yang adil je."

"Kenapa kau lakukan semua tu?Kenapa kau nak sangat aku gunakan kiri aku?"Tanya Todproki lalu berhenti.

Shiro berhenti tak berapa jauh dari Todoroki.Dia menoleh ke belakang dan melihat Todoroki menunduk kepalanya.Entah kenapa dia rasa seperti deja vu.

"Aku benci benda sejuk.Aku suka benda panas."

Todoroki menjadi bingung sambil memandang Shiro.

"Dispenser-kun ada kedua-duanya.Kau sejuk dan juga panas.Aku tak pasti kenapa aku buat begitu tetapi..."Shiro memusingkan badannya ke arah Todoroki.

Todoroki terkejut melihat wajah Shiro.

"Aku rasa Kita berdua memilik nasib yang sama."

Shiro memberikan senyuman paling cantik dan indah pada Todoroki.Dia dulu tak pernah berikan senyuman gembira seperti itu.Dia yang dulu selalu duduk dalam sangkar yang gelap.

"Kau....tersenyum."

Shiro tersentak.Senyuman dimatikan dan kembali membuat muka tatapan datar.Dia terus memusingkan badannya dengan pantas.

Jejaka yang berada dibelakang sudah blush sedikit dipipinya.Dia menutup mulutnya kerana rasa malunya.

"A-Apapun!Lebih baik kau lupakan benda yang kau lihat tadi.Ini kali pertama tersenyum gembira macam tu."

"Kali pertama?"

"Aku...ARRGGHH!!Lupakan je apa kau lihat tadi!!"Marah Shiro dengan pipinya yang merah.Dia menoleh ke arah Todoroki dengan muka Tsundere-nya.

Ahh....Tanpa Author sedar,Author dah nge-ship Shiro-Onna dengan Dispenser-kun.

Todoroki sedikit terkejut tetapi cuba kekalkan wajah datarnya.Dia tak menyangka Pelajar dingin setara dengannya dan pendiam,menunjukkan wajah Tsundere yang indah.

BBBOOOOMMMMM!!!

Shiro dan Todoroki boleh mendengar bunyi letupan dari luar.Itu pasti Bakugo.

"Ah.Itu TNT-kun."

"Bakugo pasti akan jadi lawan kau yang seterusnya.Apa kau pasti diri okey je?"

"HAH!?Ten—"

TTIIIKK!!

White Snow Rabbit[BNHA x OC]Where stories live. Discover now